Väntan på Bim eller ÄL? Skriv av er här :)
Tänkte starta ännu en tråd där vi kan följas åt och peppa och stötta varandra, skriva av oss och diskutera med någon som vet hur det känns att vänta och längta, oavsett om det är första barnet, andra barnet eller åttonde barnet :) eller om det är första försöket eller tionde försöket, ja ni förstår hur jag menar :)
Berätta gärna lite kort om er själva och vad ni har gått igenom i era försök att bli gravida, samt skriv gärna dit datum för Bim eller ÄL om ni hellre vill det ?
Jag är 29 år och sambon 38. Vi har båda fast jobb och bor i villa med hund och 3 katter. Dock vill vi inom en snar framtid flytta till hus på landet :) Vi har även en underbar dotter på 2 år och sambon har 2 äldre barn sedan tidigare.
Vårt första barn var inte planerat, hon kom till på semestern efter ett par drinkar och vi tänkte just då att blir det så blir det, och ja gravida blev vi på det första oskyddade samlaget :D
Jag och sambon har nu haft syskonverkstad i ca 13 månader, varav 7 aktiva. Första gången jag planerar barn så är nytt för mig även om jag har en dotter redan. Jag har ätit både vitaminer och mineraler regelbundet i 4 månader och den här månaden har jag även testat rosenrot och apiforce varje dag från första mensdag till ÄL. Tänkte att det var värt att testa. Hade den här månaden för första gången sedan oktober förra året väldigt tydlig ÄL :D rejäla kramper och mycket ägglossningsflytningar i 3 dagar. Tappen var dessutom mjuk och framskjuten när jag kände efter i helgen. Så nu har vi myst som bara den och hoppas verkligen det fäster den här gången!
Om jag räknat rätt så har jag Bim 22/7 och det känns som evigheter dit!!