Hjälp med det känslomässiga
Hej,
Vi har separerat för cirka 6 månader sen och samma dag jag flyttade ut flyttade min gamla vännina in. Det var en mycket turbulent separation men även relation men (ni får välja själva om det är något ni tror på) barnens pappa är psykopat. Allt har varit väldigt tufft och jag insåg först under separationen att han var psykopat, och jag förstod aldrig varför jag mådde så dåligt i förhållandet som jag gjorde.
Jag har en del känslomässiga "besvär" jag inte vet hur jag ska komma vidare ifrån:
1. Kvinnan han lever med nu har sitt barn 100% i vår gamla bostad och han har själv sina barn 50% och 25% på den lilla i cirka 6 månader till sen blir det 50% där med. Jag kan inte ta det att han inte har sina egna barn lika mycket som hennes ena unge... det är jättejobbigt att tänka på det. Vårt större barn och hennes är jämngamla.
2. De stora barnen går på dagis ihop (samma gård) och bor ihop 50%, medans lillebror som bara är 25% hos pappan och inte går på dagis ens är mindre med sin storasyster än storasyster är med med den nya kvinnans barn. Här blir det jättejobbigt för mig emotionellt också. relationen mellan syskon och hur mycket tid de andra två tillbringar med varandra. Barnen år 4 år och 1,5 år.
3. Pappan till barnen har ett framgångsrikt företag som levererar i stort sätt ett ekonomiskt oberoende. Jag har varit med från start och offrat mycket, var med barnen då han jobbat. Jag har väl egentligen inte fått så mycket av "kakan" då företaget inte var mitt utan mer en trygghet och gott liv under tiden. Problemet är att hon nya tar ju vid där vi slutade vilket innebär att hon knappt behöver offra så mycket jag har gjort. känner mig arg på att jag var så dum och även avundsjuk på att någon bara kan glida in så och ta allt som är mitt. Mitt hus, katt, mina barn deltid, mina grannar, allt vi renoverat i huset, min bil.
Hur ska jag tänka kring dessa känslor? Vad gäller psykopatbiten så bockar han alla punkter på den listan samtidigt som jag har 4 andra personer som styrker min "oro" varav 2 psykologer som träffat oss. Jag har levt i ett ensamt, manipulativt, kontrollerat, stressigt, våldsamt förhållande och blivit psykiskt misshandlad i 5 års tid. Även hans sista handling tyder på ett empatilöst och väldigt rationellt beteende där min gamla vännina, vår granne, och en person som jag fick in på familjeföretaget flyttar in i huset samma dag jag flyttar ut. Till råge på allt så dagen jag flyttade hade mormor och morfar våra barn för han skulle fixa i huset när jag flyttade ut och bära in nya sängar till dem. Detta är bara en sjuk grej bland en massa konstiga saker....
Hjälp mig komma vidare emotionellt och hur jag ska tänka kring dessa punkter.. )=