Den stora kärleken, hur får man tillbaka det man förlorat?
Behöver verkligen tips & trix, men även råd.. Så jag hoppas någon tar sig tiden att svara.
En lång historia kort: För 3 år sedan mötte jag världens mest fantastiska kille, vi flyttade i princip ihop samma dag vi träffades, ni vet den där kärleken man inte kan leva utan? Men med tiden som gick så gick såklart förälskelse över i vardag, och en vardag som till slut blev för mycket. Jag var en tjurig jävel, men så även han. Med en renovering av lägenheten, samtidigt som han förlorade sitt jobb & jag hade problem med min familj tappade vi varandra och gnistan och var konstant ovänner. Förhållandet avslutades i maj, på hans begäran. Jag var helt förkrossad, trodde att jag förlorat allt som någonsin betytt något för mig.
Den första månaden var kaos, vi bråkade nästan ännu mer än tidigare, då lägenheten ägs av honom var det jag som fick lämna. Han höll sig borta tills jag hittade något nytt, och jag flyttade in i min egna lägenhet förra veckan. Han hjälpte mig att flytta, vi åt kvällsmat ihop, sen har han åkt på semester med sin familj och vi har inte träffats sedan dess men pratar varje dag.
Mellan oss nu känns allt bra, vi är glada och trevliga mot varandra, vi skojar och har det kul. Nästan som när vi lärde känna varandra för 3 år sedan, han planerar saker vi ska göra ihop & restauranger vi ska prova. Men vi är just nu bara vänner, vi fokuserar på att kunna ha en bra vän relation utan bråk men problemet är ju att jag älskar han så fortfarande, jag vet att han älskar mig, men just nu är vi bara vänner. Jag vill inte heller fråga honom om oss eller framtiden, för vill inte börja diskutera och bråka igen. Jag vet jag borde bara slappna av och se vart allt leder, men har så svårt att göra det.
Därför skriver jag av mig här och nu, för att få tips och råd av andra hur jag ska agera, vara, tänka för att inte stressa fram något. Han säger själv han absolut inte vill förlora mig ur sitt liv..
Någon som varit i samma situation?