• Anonym (Ruter)

Han var otrogen med x

Min kille sen bara ett år tillbaka har varit otrogen mot mig med sitt x. Jag fick reda på det när jag såg ett sms från henne till honom, och jag ställde då honom mot väggen. Till slut erkände han att de haft sex några gånger när vi hade varit ihop i bara några månader.

Han har sagt att det inte betydde något för honom, att det är mig han älskar, och att hon är en bitch. Ändå har han ju legat med henne och haft kontakt med henne. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag älskar honom, och vi har pratat om att flytta ihop och kanske skaffa barn i framtiden. Nu vet jag inte om jag kan lita på honom någonsin igen. Kommer han fortsätta ha kontakt med henne, fast han har lovat mig att inte ha det? Är det risk att han fortsätter ligga med henne eller någon annan?

Hjälp, vad ska jag göra? Går det att fortsätta vara ihop med någon som har varit otrogen?

Vi har inga barn tillsammans, men vi har båda barn från tidigare förhållanden. Vi är mellan 30 och 35 år gamla. Jag älskar honom, och vill så gärna att det ska vara vi, men jag mår så dåligt nu, och vet inte om jag kan tro på något han säger längre.

När jag träffade honom var jag i ett destruktivt förhållande, och han hjälpte mig att lämna det. Nu kom det här fram och jag är helt förstörd.

• Svar på tråden Han var otrogen med x
  • Anonym (iop)

Vissa män har ett alldeles speciellt sinne för att plocka oss när vi är på väg ur, eller just kommit ur ett helvete. För att ge oss lite mer skit. Det låter som att det är en sådan pålitlig pärla du hittat. Gör inte dig själv mer illa med att stanna, det finns verkligen helt annorlunda män därute. Att vara själv är bättre det med.

• Anonym (J)
    Anonym (iop) skrev 2018-07-10 22:43:42 följande:

Vissa män har ett alldeles speciellt sinne för att plocka oss när vi är på väg ur, eller just kommit ur ett helvete. För att ge oss lite mer skit. Det låter som att det är en sådan pålitlig pärla du hittat. Gör inte dig själv mer illa med att stanna, det finns verkligen helt annorlunda män därute. Att vara själv är bättre det med.

• MrMister82

Om  han hade sagt upp bekantskapen med henne efter affären hade jag gett honom plus på det, men om de har kontakt än så betyder det sannolikt att affären fortfarande pågår så då måste du antingen stanna och ta kampen för att vinna honom eller lämna.

Du skriver han räddade dig från ett destruktivt förhållande. De flesta relationer är dödsdömda men synnerligen såna som påbörjas som sk rebound förhållanden. Din nya kille fixar kanske inte att va trogen mot dig eftersom du var otrogen med honom mot din gamle kille. Att han jagade dig medan du var i ett förhållande tyder även på att han tar lätt på åtaganden i förhållanden. 

Så jag hade nog rått dig att lämna denna soppan eller åtminstone tagit en paus från den.

• Anonym (A)
    MrMister82 skrev 2018-07-11 02:23:32 följande:

Om  han hade sagt upp bekantskapen med henne efter affären hade jag gett honom plus på det, men om de har kontakt än så betyder det sannolikt att affären fortfarande pågår så då måste du antingen stanna och ta kampen för att vinna honom eller lämna.

Du skriver han räddade dig från ett destruktivt förhållande. De flesta relationer är dödsdömda men synnerligen såna som påbörjas som sk rebound förhållanden. Din nya kille fixar kanske inte att va trogen mot dig eftersom du var otrogen med honom mot din gamle kille. Att han jagade dig medan du var i ett förhållande tyder även på att han tar lätt på åtaganden i förhållanden. 

Så jag hade nog rått dig att lämna denna soppan eller åtminstone tagit en paus från den.

Håller med
  • Anonym (Värdera dig själv högre)

Tycker du själv att relationen känns bra, eller varför skulle fu stanna med någon som varit otrogen flera ggr?

Du skriver att du lämnat en destruktiv relation, och så gick du direkt in i en ny, med en kille som nu varit otrogen mot dig och som du inte kan lita på längre. Det låter inte bra, låter som du är på väg in i en ny destruktiv relation som kommer sänka dig.

Du frågar oss, och ska jag svara så blir mitt självklara svar NEJ. Han har ju redan bevisat att han är typen som går bakom ryggen på dig.

Var finns tryggheten i en sån relation?

Du har nog än en gång dragits till en otrygg relation.

Han kallar dessutom sitt ex, som han fortsatt ligga ned, för bitch.... moget. Hon dög att ligga med iaf.

Säger ju en hel del om vilken typ av kille han är. Feg och skitsnackande lögnare som tycker tjejer är bitchar.

Ja men han har fina sidor också tänker du nu. Jaha och? Han har fula sidor också, tydligen.

Jag skulle aldrig göra om samma misstag igen, att stanna i en relation som gör mig osäker och sänkt.

• Anonym (Ruter)
    Anonym (Värdera dig själv högre) skrev 2018-07-11 11:52:50 följande:

Tycker du själv att relationen känns bra, eller varför skulle fu stanna med någon som varit otrogen flera ggr?

Du skriver att du lämnat en destruktiv relation, och så gick du direkt in i en ny, med en kille som nu varit otrogen mot dig och som du inte kan lita på längre. Det låter inte bra, låter som du är på väg in i en ny destruktiv relation som kommer sänka dig.

Du frågar oss, och ska jag svara så blir mitt självklara svar NEJ. Han har ju redan bevisat att han är typen som går bakom ryggen på dig.

Var finns tryggheten i en sån relation?

Du har nog än en gång dragits till en otrygg relation.

Han kallar dessutom sitt ex, som han fortsatt ligga ned, för bitch.... moget. Hon dög att ligga med iaf.

Säger ju en hel del om vilken typ av kille han är. Feg och skitsnackande lögnare som tycker tjejer är bitchar.

Ja men han har fina sidor också tänker du nu. Jaha och? Han har fula sidor också, tydligen.

Jag skulle aldrig göra om samma misstag igen, att stanna i en relation som gör mig osäker och sänkt.

Nej, du har nog rätt. Tack för ditt svar. Jag kommer nog inte kunna lita på honom igen, trots att han är ångerfull och ledsen nu.

Det är bara så svårt att lämna någon man älskar och har drömt om en framtid tillsammans med.
  • Firepants

Finns bara ett alternativ och inget annat.

Lämna aset för det kommer förekomma igen och förmodligen ljuger han redan om det mesta.

Klart han säger att hon är en bitch osv allt för att skydda sig.

Nej han är ett svin och du förtjänar bättre.

• Anonym (Ruter)
    Firepants skrev 2018-07-11 19:33:25 följande:

Finns bara ett alternativ och inget annat.

Lämna aset för det kommer förekomma igen och förmodligen ljuger han redan om det mesta.

Klart han säger att hon är en bitch osv allt för att skydda sig.

Nej han är ett svin och du förtjänar bättre.

Du har förmodligen rätt i det. Jag fattar att jag borde lämna honom, och att han ljuger sig blå för att försvara sig.

Tack för att du svarade.
  • Anonym (N)

Jag kan tycka att det spelar lite roll hur er relation var då detta hände... alltså var ni ett par eller dejtande ni vid den tidpunkten det hände? Eller händer det nu fortfarande efter ett år?

För kan tycka att sånthär i efterhand låter mycket värre än vad det egentligen är för att man inte hade samma typ av relation då när man började dejta som man har nu.

• Anonym (Ruter)
    Anonym (N) skrev 2018-07-12 11:56:51 följande:

Jag kan tycka att det spelar lite roll hur er relation var då detta hände... alltså var ni ett par eller dejtande ni vid den tidpunkten det hände? Eller händer det nu fortfarande efter ett år?

För kan tycka att sånthär i efterhand låter mycket värre än vad det egentligen är för att man inte hade samma typ av relation då när man började dejta som man har nu.

Vi var ett par. Jag hade lämnat x, och vi umgicks med varandras familjer redan. Det gick fort, vi var nästan inte dejtande alls.

Jag vet inte om det gör någon skillnad.

Om han gör det nu vet jag inte, jag vet inte vad jag ska tro längre. Men jag vet att han har ljugit och hållt kontakten med henne hemlig för mig. Jag är så besviken.
  • Anonym (Mr Doc)

Du får väl ställa dig frågan hur han kommer reagera på att du gör detsamma. Killar kan vara rätt känsliga när det kommer till den diskussionen.

• Anonym (N)
    Anonym (Ruter) skrev 2018-07-12 12:56:14 följande:

Vi var ett par. Jag hade lämnat x, och vi umgicks med varandras familjer redan. Det gick fort, vi var nästan inte dejtande alls.

Jag vet inte om det gör någon skillnad.

Om han gör det nu vet jag inte, jag vet inte vad jag ska tro längre. Men jag vet att han har ljugit och hållt kontakten med henne hemlig för mig. Jag är så besviken.

Ajaj näe fy då känns inte det jag skrev applicerbart alls... Förstår att du är ledsen och besviken, han har verkligen inte betett sig bra mot dig. Jag tror han måste lägga alla korten på bordet och tala om exakt vad han har för relation med sitt ex och vad han egentlgien vill i framtiden. Frågan är om du vill vara med en sådan kille?
  • Anonym (Ruter)
    Anonym (N) skrev 2018-07-12 18:41:04 följande:

Ajaj näe fy då känns inte det jag skrev applicerbart alls... Förstår att du är ledsen och besviken, han har verkligen inte betett sig bra mot dig. Jag tror han måste lägga alla korten på bordet och tala om exakt vad han har för relation med sitt ex och vad han egentlgien vill i framtiden. Frågan är om du vill vara med en sådan kille?

Han säger att han älskar mig och att han ångrar sig. Han har brutit all kontakt med henne nu, och han säger att han avskyr henne.

Men jag vet inte om jag kan lita på honom. Kan man glömma och förlåta det här? Han skrev till henne att det var henne han ville vara med, men det är ju ganska länge sen nu.

Jag vill så gärna tro på honom, men jag vet inte om jag kan förlåta honom. Vi var precis i början ju, bara några månader och nykära. Eller var inte han det då, för han träffade ju xet också då?
  • Anonym (hagge)

Tyvärr finns det mängder av exempel där den bedragne förlåtit och gjort sitt bästa för att återskapa tillit; för att sedan bli ännu mer förkrossad när proceduren upprepas återigen.

Det du skriver att han är så ångerfull och ledsen tolkar jag nästan som ett dåligt tecken. Han borde ha mått dåligt när han gjorde detta. Inte nu. Uppenbart är att han inte var klar med sitt x när han gick in i relationen med dig. Och han verkar ju fortfarande inte vara klar med henne.

Vad sägs om ett test:
    Du föreslår att ni tar en paus. Under denna paus kan han få göra vad han vill. Sen kan ni utvärdera efter 3 månader och avgöra om ni vill bli tillsammans igen?

Om han är positiv till denna deal kan du dumpa direkt.

• Anonym (Ebba)

Vad var dåligt med ditt förra förhållande?

"Hjälpte han dig" att komma ur det eller såg han bara sin chans att ta över dig? Det är rätt lätt när en tredje part får höra om en partner och sen vet exakt vilka punkter den personen ska trycka på. Är ett förhållande verkligen dåligt och man har yttrat detta och sen gjort ALLT så ska man inte behöva ha några problem att lämna utan annan persons inblandning.

Kanske var ditt förhållande inte dåligt? Det kanske behövdes lite omsorg bara? Inte bara vandra vidare för att man hängt upp sig på något och en tredje (uppenbarligen dålig person) vet om detta och ser sin chans.

Obs. Detta skriver jag utan att veta du kanske nlev misshandlad. Vad vet jag...

• Anonym (Själv otrogen)

Lämna , han kommer aldrig ändra sig. Han är ångerfull för du kom på honom bara.

Svar på tråden Han var otrogen med x