Amne18 skrev 2018-07-11 09:59:36 följande:
BIM 19/7.
Denna månad provade jag med CB advanced digital då jag letade efter min ägglossning då den säger till redan vid ökningen av östrogen vilket är 4-9 dagar innan ägglossningen. Jag fick en ökning måndag den 2/7 men sen tror jag att vi missade ägglossningen eller att jag aldrig fick den denna månad. Min cykel brukar vara på 31-32 dagar med ägglossning dag 15-16, alltså torsdag den 6 juli var ägglossningen beräknad denna månad. Senaste vekcan har jag haft "mensvärk" på bara ena sidan magen som jag brukar vid ägglossning och det stämmer in tidsmässigt på ett ungefär men testat varje dag och fortfarande ingen ägglossning... Senaste dagarna har värken flyttat sig och är i hela nederdelen av magen som vid mensvärk. Nu börjar jag fundera på att det antingen är tidig mensvärk 9 dagar innan BIM men hoppas på att det kan vara tidig molvärk?

Har dessutom väldigt styva, ömma och mörka bröstvårtor (endast bröstvårtorna) som jag aldrig haft tidigare? Trött på att leta efter symtom men kan inte låta bli att hoppas varje månad. Är jag endast skengravid?
Jag kan bara tala av egen erfarenhet och under mina 2 graviditeter har jag aldrig varit med om några symptom så tidigt. Definitivt inte att färgen ändrats på bröstvårtorna, där emot tror jag man kan känna molande värk absolut. Nu planerade jag inte mina barn så jag "letade" ju inte efter några känningar. Molvärken har jag också, har haft den i över en vecka nu. Tror att jag hade ägglossning 2/6-3/6 nån gång. men pga pillerstopp så tänker jag att det lika bra kan vara pga den omställningen.
Jag tror faktiskt att mycket saker man "känner" så här tidigt är inbillning.. ägget har ju knappt hunnit fästa lixom. Men jag hoppas för både din och min skull att molvärken inte är tecken på att mensen snart kommer:)