Hur tar jag mig ur detta?
Hej!
Det är nämligen så att jag har fått väldigt många spam mail om erbjudande och även vissa mail som hävdar att jag har gjort nån sorts beställning. Men i alla mail som påstår att jag har gjort en beställning skrivs såhär "hej! Eftersom leveransadressen inte stämde och att fakturan 5kr inte betalats så kunde tyvärr inte paketet levereras, bekräfta din leveransadress och betala de 5kr i faktura om du vill att paketet ska levereras till dig igen". Hur gör jag? Ska jag bara låta bli att ge bort nån information? Kommer nånting att hända då? Om ni kollar på min förra tråd så är detta kopplat och har liknande problem som t.ex. icke existerande adress. Jag har kontaktat precis alla.. konsumenverket, kronofogden, posten, polisen, banken och företagen (troligtvis scam företag). Jag vet att jag ska bestrida allt som är felaktigt. Jag vet ej vart jag kan vända mig för att få hjälp längre, jag går fortfarande i skolan och detta känns som en mardröm för en naiv pojke som mig som inte har en aning om hur de vuxnas värld funkar.
Jag uppskattar all hjälp jag kan få.. jag håller på att bryta ihop av allt detta.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-07-12 15:39
Uppdatering : ungefär såhär ser mejlen ut... är det bluff tror ni? Eller äkta?
"Hej!
Vi är ledsna över att du inte mottagit din leverans, men det saknades något i beställningen och kunde därför inte leverera ditt paket.
Du kan se information om ditt paket på nästa sida.
Paketet kommer att levereras efter att du har fyllt i de uppgifter som saknas.
ÄNDRA DIN ORDER
Med vänliga hälsningar,
Post Service - Sverige
Detta skickades från newsletter@news.online-erbjudanade.se
*********************************************************************************
L E V E R A N S S T A T U S
Kundnummer: xxxxxx
Bästa Kund!
Enligt vårt system skulle du motta en iPhone X för enbart frakten för en månad sedan. Du valdes ut att få mobilen med följande email adress: [email protected]
Vi ber så hemskt mycket om ursäkt då detta paket ännu inte levererats.
Det verkar som leveransadressen inte stämde och att fraktkostnaden ännu inte betalats.
Om du vill ha ditt paket skickat till dig igen:
1. Bekräfta din leverans adress
2. Betala de 5 kr i frakt som saknas
Gör detta genom att klicka på "Färdigställ leveransen" nedan!
Färdigställ leveransen
Med vänliga hälsningar
Kundtjänst
(Detta skickades från samma e-postadress)