När "PK-maffian" visar på antidemokratiska ställningstaganden...
Men när det kommer till kritan så vill de inte att dessa ska gälla fullt ut för alla, om de inte har "rätt" åsikter och värdegrund, enligt dem själva.
Av graverande uttryck så tillhör "batikhäxa" de värsta.
Jag har den allra största förståelse att någon som uttrycker sig som Erik Rantsow inte är välkommen på Pride.
Däremot läste jag nyligen om hur Ung Vänster på något slags Pridearrangemang i Sundsvall delade ut flygblad där det förklarades att en moderat kommunpolitiker (?) inte var välkommen.
Där borde i stället Ung Vänster ha slängts ut.
Jag har den allra största förståelse att någon som uttrycker sig som Erik Rantsow inte är välkommen på Pride.
Håller med!
Däremot läste jag nyligen om hur Ung Vänster på något slags Pridearrangemang i Sundsvall delade ut flygblad där det förklarades att en moderat kommunpolitiker (?) inte var välkommen.
Intressant läsning
https://magnuskolsjo.se/2018/07/12/stockholm-pride-borde-ha-samtalat-med-medborgerlig-samling/
"
"Jag kan inte säga idag om jag tycker att Medborgerlig samling bör få vara med på Stockholm pride eller inte. Precis som Stockholm prides styrelse konstaterar jag att det finns för lite information om hur Medborgerlig samling ser på hbtq-frågor i deras olika politiska dokument. Men jag tycker inte de argument som Stockholm prides styrelse framfört som grund för sitt beslut håller.
Jag noterar att företrädare och anhängare till Medborgerlig samling delar artiklar från källor som jag inte gärna hänvisar till och att de använder en uttryckssätt i det offentliga samtalet som jag ogillar, men detta kan jag tyvärr säga om en lång rad företrädare och anhängare till alla riksdagens partier. Detta kan i sig alltså inte vara ett skäl att säga nej till dem från att medverka i Stockholm pride. Ett sådant beslut kan enbart bygga på om de ställer upp på den värdegrund som Stockholm prides medlemmar har beslutat om"
Det där är inget uttryck jag använder, jag tror det är åldersrelaterat, jag är gammal nog för att kunna vara Erik Rantzows mamma och har hört det där uttrycket från en del personer i hans ålder. De är definitivt inte nazister eller "skrikhöger".
Hur gravt det är beror på vem det riktar sig mot, i vilket sammanhang och av vilket skäl.
Det är ju ett typsikt "flashbackuttryck", Erik, 21 lär väl växa upp förr eller senare.
Och my bad. Jag hoppas att han hade bättre saker för sig när han var 11 också.