• Ilgot

”Bonusmamma” till en 5 åring

Hej! Jag har sen 4 månader tillbaka träffat en kille. Vi träffades första gången för 3 år sedan, vi dejtade men jag var inte redo att träffa någon med barn. Hans son va bara 2 år då och han hade precis separerat. Nu 3 år senare hittade vi tillbaka och det har aldrig känts så rätt för nån av oss. Vi valde att flytta ihop rätt fort trots att han har barn och det har gått superbra med hans son.

Dock är hans son väldigt introvert på nått vis. Pratar inte så mycket och tar inte mycket plats allt. Vääldigt mammig och pappig och det förstår jag. Men jag har ju inga barn och tycker det är svårt i situationer när hans son blir ledsen och skriker efter mamma.. känner mig liksom i vägen och ja, inte hemma i mitt eget hem.

Finns det nått tips hur jag ska vara runt sonen? Han kommer aldrig till mig om han tex bara behöver hjälp med tvn osv. Jag vet liksom inte vad jag ska göra för att komma honom nära. Jag har hållit avstånd för att intw vara för på. Men kan det kanske blivit att jag tagit för mycket avstånd? Vill verkligen att detta ska fungera. Så kluven. Nån mer som har bonusbarn och kan ge tips på hur jag ska kunna bli en bra ?bonusmamma??

• Svar på tråden ”Bonusmamma” till en 5 åring
  • legomum

Börja med att vara den du är. Ta Din plats i familjen.

Gillar du att baka så få med barnet och gör det till er grej.

Eller gillar han insekter? Köp en håv och gå på insektsjakt.

En femåring är en lätt ålder att "flirta" in sig hos. Bara du kommer på en gemensam grund att stå på så kan du gå vidare därifrån, att lära känna honom alltså.

Ge det tid om det behövs.

Svar på tråden ”Bonusmamma” till en 5 åring