• Blåklocka87

Hur lång tid tog er första förlossning V.S andra förlossningen?

Som rubriken lyder.

Hur lång tid tog er första förlossning gemfört med andra?

Gick den andra förlossningen snabbare och smidigare?

Eller var det ungefär samma!?

Ska föda om ca 14 dagar,, andra barnet, börjar nu få tankar och lite oro om förlossningen..

• Svar på tråden Hur lång tid tog er första förlossning V.S andra förlossningen?
  • Anonym (2barnsmamman)

Mina båda förlossningar tog exakt lika lång tid räknat från första värk tills barnet föddes, typ 5 h. Andra gången var det dock inte alls lika intensivt och den starka smärtan var typ 40 min istf 3 h. Helt klart enklare andra gången.

• Anonym (G)
    Anonym (Qwe) skrev 2018-07-13 20:37:34 följande:

Första 6h

Andra 96h

Alltså man räknar förlossningens längd utifrån det AKTIVA förlossningsarbetet. Helt omöjligt alltså att det tog 96 h. Det var möjligtvis från vattenavgång.
  • Anonym (Qwe)
    Anonym (G) skrev 2018-07-13 23:46:45 följande:

Alltså man räknar förlossningens längd utifrån det AKTIVA förlossningsarbetet. Helt omöjligt alltså att det tog 96 h. Det var möjligtvis från vattenavgång.

Jo jag vet det och nej det är inte omöjligt. Slutade i akutsnitt då jag var för utmattad att fortsätta och bebis rörde sig inte ur fläcken
  • gbgumman

Första 9 timmar från första värken

Andra 3 timmar från första värken (9 min efter vi kom in på förlossningen.)

• Blåklocka87

Tack för alla svar :)

Min första tog ca 16 h fickförsta känning 16.30 och han föddes dagen efter kl 20.10

Så med lite tur, tar denna förlossningen lite kortare tid ;) hahahah

• Anonym (G)
    Anonym (Qwe) skrev 2018-07-14 05:32:29 följande:

Jo jag vet det och nej det är inte omöjligt. Slutade i akutsnitt då jag var för utmattad att fortsätta och bebis rörde sig inte ur fläcken

Jo det är totalt omöjligt att någon låter en födande kvinna ligga med AKTIVT värkarbete i fyra dygn. Du har missförstått begreppen. Skräm inte upp andra i onödan.
  • Anonym (Alma)
    Anonym (G) skrev 2018-07-14 10:04:43 följande:

Jo det är totalt omöjligt att någon låter en födande kvinna ligga med AKTIVT värkarbete i fyra dygn. Du har missförstått begreppen. Skräm inte upp andra i onödan.

Men jo så är det i många fall. Om barn o mamma mår bra går man inte in och gör något särskilt.

Mitt värkarbete, dvs öppningsskede tog 37 timmar från värkstart. Efter 37 timmar togs hål på hinnan så vattnet gick och de hoppades på snabbare förlopp. Första krystvärken kom efter 42 timmar och jag hade krystvärkar i dryga tre timmar och blev sen förlöst med klocka. Så lite drygt 45 timmar för mig. (läser innantill i min journal)
  • Anonym (Qwe)
    Anonym (G) skrev 2018-07-14 10:04:43 följande:

Nej det är inte omöjligt eftersom jag var med om det.

Förstår om de är svårt att ploppa din rosa bubbla du lever i och förmodligen kommer du inte vilja ploppa den heller så sätter punkt för vidare svar till dig.
  • Emy88

Första förlossningen tog 4 timmar från aktiv fas och andra förlossningen 2,5 från aktiv fas.

• fjanten

Första tog strax över ett dygn, andra tog runt 12 timmar.

Svar på tråden Hur lång tid tog er första förlossning V.S andra förlossningen?