5 månaders med hosta
Blir så omkring skickad och alla totalvägrar att hjälpa mig utan hänvisar mig bara runt..
Har en bebis på snart 5 månader som har en skällande hosta varje gång hon ligger ner eller halvsitter, hon får rejäla hostattacker på natten trots att vi gör allt som man ska (upphöjd säng, ånga har vi testat, kallt i rummet och nässpray) hostan är som sagt skälig och inte ett dugg slemmig, så har försökt och få hjälp under dessa 3 veckor då hon har så svårt att sova och blir så ledsen.
Såhär har hjälpen sätt ut
* Kontaktade BVC som sa att de kan inte hjälpa utan åk till akuten där barnläkare finns
* åkte till akuten där de sa att de är farligt om hon inte får upp allt slem (hostan låter inte alls slemmig) så vi kan hjälpa er, kontakta er vårdcentral om de inte går över
* avvaktade en vecka för att se om de släpper men de gjorde de inte så kontaktade vårdcentral som sa att de hjälper inte så här små barn men gå till apoteket de har säkert någon receptfri hostmedicin till henne
* Gick till apoteket som vägrade sälja hostmedicin till henne utan intyg från BVC
BVC som vi alltså kontaktade från början ska vi nu ringa igen men de har inte en ledig telefontid på hela veckan.. Så vad gör vi? Jag orkar snart inte se henne ha de så här jobbigt varenda natt :(