• Blomfrö

Han säger att inget har hänt..

Min sambo och jag har varit tillsammans i 8år och vi har 2 barn och jag vill spendera mitt liv med honom.. det började för snart 3veckor sen så kom han hem väldigt sent från krogen (vilket inte är ovanligt) 2 dagar senare säger han att han träffade en tjej som verkade väldigt ledsen och han kan inte sluta tänka på det och han frågar om hon kan bo hos oss ett tag, med den lilla haken att hon verkar intresserad av honom. Jag sa nej jag kan inte ha en annan människa under samma tak om hon har känslor för dig men bjud hem henne på middag.. Dagarna går och jag blir obekväm med att hon verkar ringa ofta.. svartsjukan grodde i mig och tillslut kollade jag hans telefon de var ofantligt många samtal och sms. Jag säger att jag svartsjuk och att jag inte vill känna så här och han säger att jag ska lita på honom dom är bara vänner. Jag försökte sluta oroa mig men snokade i telefonen igen nu hade han börjat radera meddelanden och tagit bort nr för jag inte ska se att de är hon, men så ser jag ett meddelande där han skriver jag är likaväl kär i dig som du är i mig kom hem till oss så vi kan prata alla 3 som vuxna. Jag konfronterar honom och säger att nu får de vara stopp, han får välja hon eller jag. Jag är hans enda val

Och han älskar mig, det har bara varit flörtiga sms inget annat säger han.. Hon fortsätter ringa och jag håller på att bli galen?! För mig är det lika illa att skriva till någon att man är kär som att ha sex. Hur ska jag kunna lita på honom igen? Någon som klarat sig igenom otrohet som har några tips?

• Svar på tråden Han säger att inget har hänt..
  • Anonym (xXx)

Varför har han inte spärrat nummer? 

• DVQ

Men tanken från hans sida var alltså ett tag att hon skulle bo hos er, eller att hon skulle komma hem på middag så de tillsammans kunde släppa nyheten för dig?

Det hade nog varit en dealbreaker för mig om inte redan otroheten var det.

Och skriver man verkligen sådana saker till någon man "bara" skickat flirtiga sms till?

Om jag var du hade jag nästan velat att middagen blev av för att höra hennes version och vad han kan ha slagit i henne.

Jag är ledsen om jag låter hård men jag tror att ni måste reda ut det här grundligt om ni ska ha en chans att gå vidare. Han måste vara ärlig och berätta hela sanningen. Den där historien duger inte. Det finns mer bakom och risken är stor att du kommer grubbla över det.

• Långbenopluto

Oh my god!! Vilket arsel du har som sambo.....

Tänkte han verkligen henne bo hos er?

Varför ska hon äta middag hos er?

Alltså, du får det bättre utan han!!

• Anonym (T)

Finns nog inget du kan göra, vill han ha kontakt med henne så kommer han ha det, i någon form.

Har tyvärr inget mera ?tips? annat än att hoppas på det bästa.

Möjligen att om han är han otrogen så är det finito, det kan du ju vara tydlig med. Så vet han vad som gäller framöver.

Dock har ju aldrig det hindrat någon som verkligen vill testa om gräset är grönare...

• viseversa

Omg detta är ju sjukt. Kräv att han spärrar hennes nummer och avslutar all kontakt med henne. Han har redan varit otrogen enligt mig. Jag hade haft väldigt svårt att förlåta detta om detta hände mig.

Svar på tråden Han säger att inget har hänt..