Hur ska jag någonsin komma över honom?
Hej.
Jag vill bara skriva av mig, eftersom att jag ältat detta i snart ett års tid med vänner. Jag har skrivit här förut, men det är bara så skönt att få skriva av sig och ibland höra andras tankar. Och för att inte desperat skriva till honom hur mycket jag saknar honom, så skriver jag här.
Jag och mitt ex var tillsammans i lite över två år. Vi var varandras första stora kärlekar. Bortsett från att han många gånger behandlade mig riktigt dåligt, så har vi så otroligt fina minnen. Vi var i Göteborg, gick på Liseberg och Universeum. Vi firade min födelsedag på Öland, alla fina sommarkvällar med minigolf och glass. När vi satt vid vattnet hemma hos honom på bryggan med filtar och choklad, och han blev så himla arg på alla mygg haha.. Eller en annan gång när vi satt vid vattnet och han höll om mig och jag somnade i hans famn framför solen. Alla gånger vi smög upp på natten och gjorde köttfärssås och spagetti haha, det var en höjdpunkt. Eller när vi alltid gick på bio, och att åka till Max mitt i natten var vår grej. Eller alla gånger jag fick somna ihop med honom, och vakna bredvid honom. Alla mysiga långpromenader och dom gångerna vi åt glass och allt var bara så himla bra. Eller alla gånger vi myste på morgonen och han var så fin att titta på.
Det känns som att vart jag än går så påminner det mig om honom. Låtar spelas upp som han och jag sjöng i bilen, och gamla bilder på oss dyker upp. Jag blir seriöst helt knäpp av detta. Så fort jag tänker på honom och allt det fina vi hade så får jag ont i hela kroppen, tårarna börjar komma och jag får ångest. Detta är det mest smärtsamma jag någonsin vart med om.
Ska man börja prata om allt det dåliga så borde jag egentligen vara glad att jag blivit av med honom. Flera gånger manipulerade han mig för att jag inte skulle lämna honom efter att han tagit på mig fastän jag tydligt sa nej. Han sa att han skulle köra ihjäl sig om jag lämnade honom. Han flirtade med andra tjejer, och en gång sa han att han skulle sätta på mig när jag sov, rättare sagt våldta mig. En gång höll han fast mig och försökte ta på mig, och han kunde stå mitt i stan och skrika mig i ansiktet, det hände dock bara en gång. Hans bästa kompis sexuellt trakasserade mig om och om igen, och min dåvarande pojkvän gjorde exakt ingenting. Han såg TYDLIGT vad denna killen gjorde mot mig, med han valde att vara tyst. Han har även puttat mig och nypt mig när han blivit arg. Han stod inte upp för mig en enda gång när hans halvpappa totalt skällde ut mig för exakt INGEN anledning. Jag har alltid vetat innerst inne att så som han behandlar mig, det är inte okej, aldrig. Men jag har förträngt det så otroligt mycket, bara för jag älskat honom så fruktansvärt mycket. Efter vi gjorde slut och försökte hitta tillbaka till varandra så gick han bakom ryggen på mig och blev tillsammans med en annan tjej.. Det höll dock inte ens i en vecka haha.. Visst, både han och jag har gjort fel mot varandra, det var därför vi gjorde slut. Skillnaden mellan han och mig är att jag kämpade, SÅ HÅRT, för honom. Jag gjorde verkligen ALLT för han. Men enligt honom var det en självklarhet att jag skulle förlåta honom gång på gång. Vissa undrar varför jag stannade trots allt han gjorde mot mig, och det är för jag blev manipulerad.
Oavsett hur dåligt han behandlade mig, så förlät jag alltid honom. Jag ville jämt se det fina i honom. Jag älskade honom villkorslöst, och jag ville inget hellre än att vara med honom. Trots att det alltid var jag som skulle få ta all skit, så lämnade jag honom aldrig. Jag förträngde alltid det dåliga, för jag ville bara se det bra. Även fast han gav andra tjejer flirta kommentarer, trots att han lovat att sluta, så förlät jag honom. Jag accepterade honom alltid för hur han var, jag gav liksom.. allt till honom. Jag var den som ALLTID fanns där för honom när ingen annan gjorde det. Jag var den som ALLTID brydde mig mest om honom. Jag var den som ALLTID prioriterade honom före allt och alla. Jag var den som ALLTID stod upp för honom, oavsett vad. Jag var den som ALLTID hjälpte honom. Jag var den som ALLTID gick extramil för honom. Jag var den som ALLTID stöttade och peppade honom. Jag, JAG, var den som älskade honom villkorslöst. Jag var den som valde bort så mycket bara för hans skull. Jag var den som kunde få ligga sömnlös på nätterna på grund av honom. Jag var den som aldrig, ALDRIG lämnade hans sida. Jag var den som gav ALLT för oss, både i med och motvind. Jag var den som höll om honom när han var ledsen och jag torkade hans tårar. Jag var den tjejen som accepterade honom för hur han har varit och blivit. Jag var den tjejen som kämpade för honom mer än vad någon annan gjort eller kommer göra. En "normal" person hade lämnat för länge sen, men ingen kommer väl vara lika dum som jag antar jag. Jag var den som ALLTID lyssnade på honom, oavsett om han var glad, ledsen eller arg. Jag kunde spendera flera timmar med att sitta och lyssna, hjälpa och förstå.
Han sa till mig att det alltid skulle vara han och jag. Han sa att han oavsett vad skulle älska mig. Han sa att han inte skulle kunna tänka sig ett liv utan mig. Han sa att jag var det bästa som någonsin hänt honom. Eftersom att han var 20 så pratade vi ofta om att flytta ihop, vi kollade på förlovningsringar och vi skulle åka utomlands. Jag kan bara inte acceptera att det inte är han och jag längre. Det är till och med jobbigt att skriva "att det inte är han och jag längre"..
Jag är väldigt ung, bara 17 år. Jag vet att detta är någonting som alla går igenom. Men just nu känns allt så in i helvete jävla jobbigt. I snart ett år har jag vart helt förstörd. Under ett halvårs tid gjorde jag exakt ingenting, jag bara låg i min säng och kunde knappt ta mig upp. Jag sov hela dagarna, för på nätterna kunde jag inte somna för jag var grät så mycket. Jag började glömma bort att duscha, gick inte ut, klädde aldrig på mig och antingen åt jag ingenting eller så tryckte jag i mig mat. Livet var rättare sagt upp och ner för mig. Detta är det absolut jobbigaste och smärtsammaste jag någonsin vart med om. Jag sitter fortfarande och kollar hans Facebook, och alla bilder på honom gör så hjärtat värker. Jag har alltid vart en tjej som velat ha ett seriöst förhållande, har alltid känt mig äldre och jag har aldrig vart någon som håller på med flera stycken eller byter massor. Därför är detta också dubbelt så jobbigt eftersom han verkligen var någon som jag ville växa med.
Han är dock väldigt förvirrande. En period kan han visa tecken på att han är svartsjuk, han hör av sig och frågar andra saker om mig osv. Sen helt plötsligt kan han sluta svara. Jag vet att den personen han är nu, är inte den killen jag blev kär i. Den killen jag blev kär i var godhjärtad, känslosam, hjälpsam, lojal och verkligen helt underbar. Men den han är nu är känslokall, empatilös, manipulerande och riktigt elak. Om jag kollar på en gammal bild på honom kan jag se dom där busiga ögonen med kärlek i, leendet som jag älskar och allt det fina i han, som en gång i tiden fanns. Men nu när jag ser en bild på honom så kan jag på riktigt se allt hemskt i honom, trots att jag gör ALLT för att inte göra det. Hans blick är kall, nästan obehaglig och hela han är förändrad. Självklart förändras alla, men han har bara blivit.. ja, hemsk.
Just nu känns det som jag aldrig kommer sluta älska honom. Det känns som att jag aldrig kommer bli lycklig med någon annan. Det känns som jag aldrig kommer kunna släppa honom. Bara tanken av att han skulle träffa någon annan ger mig en klump i magen. Jag vet att jag egentligen förtjänar så mycket bättre, men just nu är det bara han jag vill vara med. Trots att han behandlat mig så fruktansvärt dåligt, så vill jag fortfarande ha tillbaka honom. Jag blir så trött på mig själv.. Samtidigt vet jag att om två år kommer jag kolla tillbaka på honom och undra vad jag såg i han. Men.. allt jag vill är ju att han ska komma tillbaka. Jag vill vakna upp imorgon och se att han skrivit ett långt sms över hur mycket han ångrar sig och hur mycket han saknar mig. Men det kommer inte hända..
Jag tror dock att han en dag framöver kommer förstå vad han gått miste om. Just nu lever han sitt liv, han behöver inte anpassa sig efter någon och han kan vara med hur många han vill. Men sen när det börjar bli tråkigt kommer han sakna en fast och trygg punkt. Han kommer sakna hur mycket jag brydde mig om honom, hur mycket jag kämpade för honom, hur mycket jag gjorde för han och hur mycket jag älskade honom. Han kommer märka att ingen annan tjej gör ens hälften av allt jobb jag gjorde för honom. Jag gav exakt hela mig själv och allt jag hade till honom. Det skulle jag inte gjort, för nu står jag här och har absolut ingenting kvar.
Det mest jobbiga är nog att jag innerst inne vet att han inte kommer förändra sig. Den personen han är nu, det är så han kommer vara. Men jag vill ändå inte acceptera det, jag fortsätter hoppas på att han ska bli annorlunda. Jag vill förtränga allt det han utsatte mig för, trots att jag vet att han inte är värd mig. Jag kanske bara måste sluta vara så jävla blind? Fan.. hur ska jag komma över detta? Jag står inte ut längre. Jag bryter ihop så fort någon pratar om honom och allt känns så jävla tung utan han. Jag försöker intala mig själv att jag är starkare utan honom, att jag förtjänar bättre och att han inte är värd mig. Men ändå så sitter jag här med huvudet i kudden och kan inte sluta gråta. Jag är liksom kär i den killen han en gång var, och han är inte den längre. Det är det som är så jobbigt. Jag blir så förvirrad av mig själv.
Förlåt för mycket text, men kan någon SNÄLLA ge mig råd? Jag orkar inte må såhär mer..