Hur tidigt syns en graviditet på vul?
Som rubriken lyder????
Hade äl runt den 9 juli och den 13 började molvärken efter en rejäl kramp långt ner i magen. Molvärken sitter stadigt i än. Inte kunnat ha sex pga att det gör ont och känns obehagligt och åkte därför in till vc i fredags. Gjorde en gyn undersökning (av en allmänläkare) som konstaterade att det var tappen som var öm men såg ingen orsak till det. Blev skickad till kk där ett vul gjordes. Inte heller han kunde hitta en orsak.
Nu till min fråga! Om jag skulle varit gravid skulle han ha sett nått på vul då? Trots att det inte var det han letade efter? Skulle ju bara varit i ca 3+4 i så fall, syns nått då?
När jag tänker tillbaka på de senaste tre fyra dagarna har jag förutom molvärk varit tvungen att gå och lägga mig mitt på dagen för att somna som en stock (verkligen inte likt mig) samt haft humörsvängningar utan dess like, gråtit och varit arg om vartannat. Imorse fick jag dessutom avbryta frukosten för att stå och hulka på toaletten och då slog det mig att kanske. Haha
Är otroligt känslig för östrogen och har pmds så med sonen kom starka gravsymptom väldigt tidigt.
Erfarenheter kring vul? Och vad skulle ni rent spontant säga om chansen att jag ändå är gravid?