• vofflisen

    Underbara Bali- men vart ska man bo?

    Hej resevänner!
    Nu är det så att jag och sambon ska besöka Bali för första gången båda två i höst. Vi är supertaggade såklart då vi hört så mycket bra om stället, men är samtidigt jätteförvirrade kring vart vi ska bo. Vi planerar att vara där i 3 v och bo på 2 olika ställen, så drygt en vecka per boende. Eventuellt 3 olika ställen. Jag behöver verkligen er hjälp dock så att vi hamnar på rätt ställen utifrån våra önskemål, vilket kan gå helt fel när man inte besökt ett land tidigare och inte har värsta största budget. Uppskattar all in put ni har kring Bali!

     
    En lös bild kring vad vi vill önskar när det kommer till boende:
    * Lugn & skön strandmiljö- går det att få ett strandhotell (bungalow-feeling) till ett rimligt pris?
    * Autentisk miljö, gärna även här INTE alltför stiff och stort hotell med 8 våningar 
    * Någon typ av kombination av naturnära Bali och stadsliv (närhet till restauranger osv) men ingen storstadspuls 
     
    Vi vill helt enkelt inte bo mitt i Kuta och mötas av fest och livlighet utanför dörren men inte heller avlägset mitt ute i "skogen", en vill ju eventuellt kunna gå ut och äta på restaurang tex. Strandhotell vore en dröm om möjligt. Så vad säger ni som varit där- Vilket område tror ni skulle passa oss två?

  • Svar på tråden Underbara Bali- men vart ska man bo?
Svar på tråden Underbara Bali- men vart ska man bo?