Singel och barnlös vid 40
Jag hade allt en gång i tiden, dvs sambo, fint boende och bra jobb. Nu har jag visserligen en ok lägenhet, pengar och jobb men lever som singel. Jag är 40 och vill så gärna ha barn. I flera år levde jag med världens bästa kvinna men jag gjorde bort mig och värderade inte henne på det sätt jag borde ha gjort. Jag tog henne för givet. Hon var en på miljonen som man säger. Tillslut fick hon nog och lämnade mig. Med all rätt. Jag skulle ha lämnat mig själv också om jag hade varit henne.
Till mitt problem. Jag är barnlös och singel vid 40. Det känns inte roligt. Känner mig stundtals ensam. Försöker fylla min tid med vänner resor och intressen men trots det känns meningen med livet för mig, att träffa den rätta och få barn. Allt annat känns som substitut. Åtminstone i denna ålder. När man var 20 var det kul att dra iväg, festa, tågluffa, etc men nu har man levt det livet i så många år. Det är inte roligt längre.
Jag vet, jag får skylla mig själv men trots mitt misstag förtjänar väl även jag en andra chans till ett bra liv?
Så jag vill fråga er som är i liknande situation - hur känner ni? Och vad gör ni åt det?