• Anonym (Anonym)

Singel och barnlös vid 40

Jag hade allt en gång i tiden, dvs sambo, fint boende och bra jobb. Nu har jag visserligen en ok lägenhet, pengar och jobb men lever som singel. Jag är 40 och vill så gärna ha barn. I flera år levde jag med världens bästa kvinna men jag gjorde bort mig och värderade inte henne på det sätt jag borde ha gjort. Jag tog henne för givet. Hon var en på miljonen som man säger. Tillslut fick hon nog och lämnade mig. Med all rätt. Jag skulle ha lämnat mig själv också om jag hade varit henne.

Till mitt problem. Jag är barnlös och singel vid 40. Det känns inte roligt. Känner mig stundtals ensam. Försöker fylla min tid med vänner resor och intressen men trots det känns meningen med livet för mig, att träffa den rätta och få barn. Allt annat känns som substitut. Åtminstone i denna ålder. När man var 20 var det kul att dra iväg, festa, tågluffa, etc men nu har man levt det livet i så många år. Det är inte roligt längre.

Jag vet, jag får skylla mig själv men trots mitt misstag förtjänar väl även jag en andra chans till ett bra liv?

Så jag vill fråga er som är i liknande situation - hur känner ni? Och vad gör ni åt det?

• Svar på tråden Singel och barnlös vid 40
  • argast

Var glad för det. Ungar och gnälliga fruntimmer är ändå inget att stå efter. Och tänk så skönt när du slipper vara med på en massa idiotiska shoppingrundor och teatrar och annan skit som ingen karl med självaktning tycker om.

• MeandHim

Gå all in, gå med på Dejtingsidor, dejta som aldrig förr! Förr eller senare kommer du säkert träffa någon. Förmodligen har dom barn sen tidigare, men det är nog dags att du sätter igång nu.

• Krafs
    argast skrev 2018-07-25 06:15:47 följande:

Var glad för det. Ungar och gnälliga fruntimmer är ändå inget att stå efter. Och tänk så skönt när du slipper vara med på en massa idiotiska shoppingrundor och teatrar och annan skit som ingen karl med självaktning tycker om.

Tycker du, men detta är ju inte din tråd. TS vill ha barn.
    Jag har sambo och barn, lever lyckligt med dem. Har aldrig behövt åka på någon shoppingrunda eller teater. Ungarna är mitt liv. Sambon och jag har det grymt. Tränar, spelar tv-spel och gökar tillsammans.
    Vi respekterar varandra och tvingar inte med varandra på saker den andra inte vill göra.

Det låter som att du har en sjukt dålig erfarenhet av tjejer. Eller ingen erfarenhet?
  • Anonym (Man)

Hur länge har du varit singel TS?

Om du älskade ditt ex, finns det inte något sätt att få henne tillbaka?

• Anonym (A)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-07-25 06:10:07 följande:

Jag vet, jag får skylla mig själv men trots mitt misstag förtjänar väl även jag en andra chans till ett bra liv? 

Nej, det beror på vad du har gjort. Enligt mig är det långt ifrån alla som förtjänar en andra chans. 

Hur som helst. Det du kan göra är att börja dejta och hoppas på att du hittar rätt väldigt snart (inte särskilt troligt), skaffa barn ihop med en singelkvinna där ni sen har gemensam vårdnad men ingen relation (finns facebookgrupp där folk söker "medföräldrar" som det heter), anlita surrogatmamma utomlands eller helt enkelt försöka acceptera att det var så här livet blev för dig.
  • argast
    Krafs skrev 2018-07-25 11:54:43 följande:
    Jag har sambo och barn, lever lyckligt med dem. Har aldrig behövt åka på någon shoppingrunda eller teater. Ungarna är mitt liv. Sambon och jag har det grymt. Tränar, spelar tv-spel och gökar tillsammans.
    Vi respekterar varandra och tvingar inte med varandra på saker den andra inte vill göra.

Det låter som att du har en sjukt dålig erfarenhet av tjejer. Eller ingen erfarenhet?
    Tränar, spela tv-spel och gökar? Hur gamla är ni? 20?

Orka sån skit.
  • argast
    Krafs skrev 2018-07-25 11:54:43 följande:

Tja, jag har väl sett en och annan tjej nån gång. Tror jag.
  • Anonym (Ut och leta)

Du borde ha alla chanser att träffa någon, om du inte bor i en bondhåla där alla har tre barn vid 23 års ålder (om du gör det så flytta till en storstad..!!).

Ut och dejta, var tydlig med att du vill ha barn

Res på organiserade resor för något intresse du har (typ dykresa, golfresa, löparresa, skidresa... vad du nu gillar)

Engagera dig i föreningsliv, idrotts/ fritidsintresse, återigen efter vad som intresserar dig

Gå en kvällskurs på universitetet

• Shameless
    argast skrev 2018-07-25 17:02:46 följande:

Orka sån skit.

Haha, du gör skäl för ditt användarnamn åtminstone
  • Krafs
    argast skrev 2018-07-25 17:02:46 följande:

Orka sån skit.
    Haha :) Ryck upp dig, vetja.
    Jag är inte speciellt mycket 20. Möjligen mentalt, då. Försöker att njuta av livet på det vis som funkar bäst för mig. Jag är ju såklart relativt vuxen, också. Jobbar och gör karriär, kör "sportbil" och laddar stenhårt inför 40-årskrisen.
  • argast
    Krafs skrev 2018-07-25 23:50:00 följande:
    Haha :) Ryck upp dig, vetja.
    Jag är inte speciellt mycket 20. Möjligen mentalt, då. Försöker att njuta av livet på det vis som funkar bäst för mig. Jag är ju såklart relativt vuxen, också. Jobbar och gör karriär, kör "sportbil" och laddar stenhårt inför 40-årskrisen.
    Nej, det kommer jag inte göra. 

Jag är dryga 40år.

Jag jobbar svart. Jag struntar högaktningsfullt i karriär. Jag lever i samhällets utkant. Äger ingenting. Bryr mig föga om andra människor.

Sitter mest och förbannad på att folk är jävligt ytliga och patetiska och gör precis som sosse-svinen säger till dem.

Mitt enda hopp i livet är att jag snart slipper detta patetiska helvete och att jag snart kommer slippa eländet mer.
  • Anonym (Kvinna)

Om jag utgår från heteronormen så antar jag att du är en man? I så fall är väl inte 40 en så farligt hög siffra att börja jaga familj? Det är värre för kvinnor vars möjligheter att skaffa (egna) barn ofta kan vara låga när de kommer upp i din ålder.

Självklart förtjänar du en andra chans. Ibland måste man förlora det man älskar för att lära sig läxan. Så var ditt bästa jag och ut och flirta! Och var öppen om att du är sugen på att skaffa familj, så du lockar till dig rätt människor. Fråga dina vänner om de kan para ihop dig med någon, skaffa konton på dejtingappar och dejtingsidor, våga fråga kvinnan på ICA om hon vill ta en kaffe, osv.

• Anonym (Ebbi)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-07-27 22:15:15 följande:

Om jag utgår från heteronormen så antar jag att du är en man? I så fall är väl inte 40 en så farligt hög siffra att börja jaga familj? Det är värre för kvinnor vars möjligheter att skaffa (egna) barn ofta kan vara låga när de kommer upp i din ålder.

Självklart förtjänar du en andra chans. Ibland måste man förlora det man älskar för att lära sig läxan. Så var ditt bästa jag och ut och flirta! Och var öppen om att du är sugen på att skaffa familj, så du lockar till dig rätt människor. Fråga dina vänner om de kan para ihop dig med någon, skaffa konton på dejtingappar och dejtingsidor, våga fråga kvinnan på ICA om hon vill ta en kaffe, osv.

Ingen som är 40 ska behöva ge upp. Men missta dig inte och anta att 40 är e bra ålder för män att börja leta partner för att skaffa barn. Inget är omöjligt men de flesta kvinnor idag är mer medvetna och väljer hellre yngre (25-40) män att bli pappa till sina barn. Kan bli tråkigt för de män som trott att man kan ta det lugnt till 40+ och blir utan det bästa i livet.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Ebbi) skrev 2018-07-27 22:35:58 följande:

Ingen som är 40 ska behöva ge upp. Men missta dig inte och anta att 40 är e bra ålder för män att börja leta partner för att skaffa barn. Inget är omöjligt men de flesta kvinnor idag är mer medvetna och väljer hellre yngre (25-40) män att bli pappa till sina barn. Kan bli tråkigt för de män som trott att man kan ta det lugnt till 40+ och blir utan det bästa i livet.

Det finns mycket man kan lyfta fram i alla åldrar som innebär utmaningar. Och självklart kan man välja att fokusera på de negativa aspekterna om man vill det. Men 40 är ändå ett mycket bättre utgångsläge än 50 för att bilda familj. Att vara en 40-årig man är också typiskt sett lättare än för kvinnor i samma ålder. Och många av mina vänner som är 35-40 är i samma läge med samma visioner varav flera har träffat sin partner nyligen och de är på bollen på en gång. Så jag väljer att se möjligheterna och potentialen!
  • Anonym (Oattraktiv på singelmarknaden)

Att vara 40, singel och barnlös innebär ju större chans för dig att hitta nån. Själv är jag 42, 5 barn och dumpad som ett kadaver utan värde tydligen. Och hur många män skulle ens titta åt en sån kvinna idag?

• HD2017dis
    Anonym (Ebbi) skrev 2018-07-27 22:35:58 följande:
    Vet inte om medvetna är rätt uttryck i detta sammanhanget. De väljer väl yngre för att de kan få yngre mitt i alla män (det finns ca 25 % fler män än kvinnor i den åldern du beskriver).

TS. Bästa stället att skaffa tjej på är utlandet. Åk till Estland, Lettland, Litauen med omnejd.
  • Anonym (Ebbi)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-07-28 00:07:22 följande:

Det finns mycket man kan lyfta fram i alla åldrar som innebär utmaningar. Och självklart kan man välja att fokusera på de negativa aspekterna om man vill det. Men 40 är ändå ett mycket bättre utgångsläge än 50 för att bilda familj. Att vara en 40-årig man är också typiskt sett lättare än för kvinnor i samma ålder. Och många av mina vänner som är 35-40 är i samma läge med samma visioner varav flera har träffat sin partner nyligen och de är på bollen på en gång. Så jag väljer att se möjligheterna och potentialen!

Varför säger du vad jag säger men med andra ord? Som jag sa behöver man inte ge upp om man är 40 men som du själv säger har dina äldre vänner som lyckats varit mellan 35-40 och inte 40+. En majoritet av de som är 40+ och inte har barn förblir ju barnlösa oavsett kön. Så om man har möjligheten borde man börja tidigare för att inte riskera att bli utan. Beror mycket på om man kan tänkas sig gå utanför sina egentliga kriterier och söka partners eller metoder som man först räknat bort.
Svar på tråden Singel och barnlös vid 40