• Anonymanonym13

Hur ska jag ta mig ut?

Hej! Jag är en 17 årig tjej och har några gånger nu under sommaren träffat en kille som nu typ är kär i mig och har gillat mig hur länge som helst. Första gången vi verkligen träffades så hade vi sex och jag blev lite smått intresserad av honom. Men nu när vi har setts några gånger så mår jag nästan illa av att pussa han och att vara med honom, jag har alltid gillat tjejer själv och det var därför jag blev förvånad över att det nu var en kille. Men har insett nu att jag verkligen absolut inte känner något för honom! Vet att man verkligen inte ska ljuga om sina känslor men jag har gjort det för honom och sagt att jag gillar och känner lika för honom som han känner för mig. Men nu igårkväll hade vi sex och jag mådde sååå dåligt under sexet att jag börja nästa gråta, jag var tvungen och fake komma för att sen gå in på toan och gråta. Hur ska jag säga att jag inte vill träffa han mer? Vi har samma inrikting i skolan så jag träffar honom ofta, sen har hans föräldrar förstått att vi är på G osv och jag vet verkligen hur jag ska ta mig ur detta. Har egentligen aldrig gillat han någon gång men har ljugit om det och jag känner mig som världens sämsta människa och vill inte såra honom! Verkligen inte! Men ska jag vara ärlig och säga precis som det är eller att säga aa nä det känns inte bra med dig osv, vill inte att detta ska gå för långt att vi blir tsm osv! Skulle behöva hjälp med detta!

Sen så är den en annan grej, har inget preventinmedel och vi hade sex utan kondom. Han kom aldrig i mig men alla ?försattser? eller vad det heter kan väll ha spermier i sig? Eller är chansen väldigt liten? Blir orolig för att jag kanske kan bli gravid av detta. Tacksam för era svar!

• Svar på tråden Hur ska jag ta mig ut?
  • Anonym (Anna)

Du måste säga till honom att du inte känner samma, jobbigt men du måste. Man kan inte vara med någon som man inte har känslor för, du mår ju dåligt av detta! Ha INTE sex med honom mer, annars ger du honom väldigt fel signaler.

Sen det med sexet, ja man kan bli gravid av försatser. Har du koll på din menscykel? Vet du när du ska ha mens eller ägglossning? Man brukar säga att 3 dagar innan ägglossning, på ägglossningsdagen och en dag efter ägglossning är man som mest fertil. Hade ni sex kanske någon dag efter din mens är det mer osannolikt att du blir gravid.

På apoteket finns dagenefterpiller, jag är inte säker hur långt man kan vänta med att ta dom med har för mig max 72 timmar efter sexet. Kolla upp detta om du är orolig!

• Anonym (mmm)

Det är ju bara att tacka för sig. Du är inte "skyldig" honom nåt. Ja, han kommer säkert bli ledsen men det är så det funkar. Du har testat, du kom fram till att det inte funkar för dig. Han vill väl knappast vara ihop med dig mot din vilja? 

• Anonym (Ja)
    Anonym (Anna) skrev 2018-07-26 08:46:20 följande:

Du måste säga till honom att du inte känner samma, jobbigt men du måste. Man kan inte vara med någon som man inte har känslor för, du mår ju dåligt av detta! Ha INTE sex med honom mer, annars ger du honom väldigt fel signaler.

Sen det med sexet, ja man kan bli gravid av försatser. Har du koll på din menscykel? Vet du när du ska ha mens eller ägglossning? Man brukar säga att 3 dagar innan ägglossning, på ägglossningsdagen och en dag efter ägglossning är man som mest fertil. Hade ni sex kanske någon dag efter din mens är det mer osannolikt att du blir gravid.

På apoteket finns dagenefterpiller, jag är inte säker hur långt man kan vänta med att ta dom med har för mig max 72 timmar efter sexet. Kolla upp detta om du är orolig!

• Anonym (Ja)
    Anonym (Anna) skrev 2018-07-26 08:46:20 följande:

Jo jag vet men har annars väldigt svårt att säga nej till saker och ting men jag är bara så orolig för hur han kommer ta det. Men Jag ska försöka!

Ja okej men Jag hade sex någon dag innan ägglossningen och dagen efter också, vi hade sex för 1 v sen och det var då var jag under ägglossningen. Så dagen efter piller för det vet jag inte om det hjälper då. Men när som tidigast kan man ta ett graviditets test? Och kan man känna något redan isåfall av det?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Ja) skrev 2018-07-26 17:48:58 följande:

Jo jag vet men har annars väldigt svårt att säga nej till saker och ting men jag är bara så orolig för hur han kommer ta det. Men Jag ska försöka!

Ja okej men Jag hade sex någon dag innan ägglossningen och dagen efter också, vi hade sex för 1 v sen och det var då var jag under ägglossningen. Så dagen efter piller för det vet jag inte om det hjälper då. Men när som tidigast kan man ta ett graviditets test? Och kan man känna något redan isåfall av det?

Mensen kommer ca 14 dagar efter ägglossning och har den inte gjort det så tycker jag du ska ta ett test och kolla då! Ett graviditetstest är mest pålitligt dagen du skall ha mens och efter det. Tar du för tidigt så kanske testet inte visar något även om du skulle vara gravid så ta 2 veckor efter ni hade sex!

Dom flesta känner ingenting så tidigt utan man börjar känna mer kanske i v 6-7 så gå inte och oroa dig i onödan. Tänker man mycket på det så kan man bli skengravid istället, att man lurar kroppen såpass mycket att man kanske mår illa eller tycker att brösten ömmar även om man inte är gravid! Hoppas detta löser sig för dig och att du verkligen pratar med killen om hur du känner :)
Svar på tråden Hur ska jag ta mig ut?