• Anonym (Fredde)

Olycklig men lycklig samtidigt

Med risk att bli halshuggen i ett sånt här ämne...

Läget är att jag är en gift man med barn. Bra jobb/utbildning och vi har det helt ok på det mesta sätt utom ett. Det ända gör dock att hela mitt liv känns så tomt och meningslöst. Jag är krävande och behöver både uppmärksamhet och närhet. Sex för mig är kul, härligt och ofta känslofyllt. Fur min fru är det onödigt, inte kul och har inte tid md sånt. Hon jobbar mindre än jag, tar lika mycket hand om barnen som jag osv Ett jämnställt äktenskap helt enkelt. Men visa kärlek, ha sex, visa uppskattning...... långt ifrån balanserat. Hon har varit med om saker i sitt liv, och är en stissig person så närhet, uppskattning och sex är helt ointressant för henne. Och det går inte att få hjälp utifrån med henne.

Jag älskar henne djupt md detta gör mig så fruktansvärt ledsen och mår riktigt dåligt. Har inte varit otrogen, men börjat bli mer flirtig och mottaglig när det gäller kvinnor. resulterar då i ångest och skuld även om jag inta gjort något.

Vad gör jag?????
    1. Skiljer mig från den jag älskar
    2. Gillar läget och knallar på i samma deppiga relation
    3. Skaffar mig en förstående kk eller vad man kallar det nu förtidien
    4. Kastrerar mig till enuk

Jag har pratat om och om igen med henne om detta och hon vet att hon är "speciell" men vill inte ändra sig, vill inte få hjälp och framförallt inte förlora mig.

Är så jäkla frustrerad och vilsen efter 15 år med denna kvinna.

• Svar på tråden Olycklig men lycklig samtidigt
  • Anonym (sexdöden 2)

Det finns hundratals trådar i detta ämne och kommer nya varje dag. Sök lite i trådarna, för där finns otrolig många bra svar och olika varianter på hur folk har hanterat det, både män och kvinnor.

Vanligast är att kvinnan tappar lusten. Verkar nästan vara biologiskt när man läser hur vanligt förekommande det är. Kvinnors sexualitet är så mycket mer beroende av bekräftelse och förförelse och att sexualiteten pågår hela tiden på ett sensuellt sätt, som inte alltid behöver resultera i samlag. För kvinnor är en sex en lek snarare än fysisk aktivitet. Båda behöver utlopp men kvinnor kan må lika bra med att göra det själv om inte de andra behoven är tillgodosedda.

Har din fru alltid varit så låglustad eller har det kommit efterhand?

Har ni haft ett spännande sexliv i början av er relation? Kommer hon när ni har sex? Uppvaktar ni varandra på andra sätt än bara i sängen?

Om inte din fru vill ta i problemets kärna och är villig att förändra så hade jag tagit beslutet att skaffa en älskarinna eller lämnat om det inte var okej med henne?

Frustrerande att inte få känna sig åtrådd. Jag har varit i båda situationerna, och värst är för mig att inte vilja för då känner man sig konstant pressad och att man sårar den man älskar.

• Anonym (Fredde)

Tack för svar. Vi har haft toppen tidigare. Hon kommer oftast och jag bekräftar och uppvaktar henne jämt känns det som. Inte tvärtom.

Och skaffa en kk eller älskarinna... det sitter långt inne i mig att göra så.

Men har bekant som är i lite liknande situation och träffat en liten flirt han umgås med då och då. Han mår fasiken inte lika dåligt som jag gör i alla fall, den skiten ha ha.

• Anonym (H)
    Anonym (sexdöden 2) skrev 2018-08-01 01:17:04 följande:
    Det finns hundratals trådar i detta ämne och kommer nya varje dag. Sök lite i trådarna, för där finns otrolig många bra svar och olika varianter på hur folk har hanterat det, både män och kvinnor.

Vanligast är att kvinnan tappar lusten. Verkar nästan vara biologiskt när man läser hur vanligt förekommande det är. Kvinnors sexualitet är så mycket mer beroende av bekräftelse och förförelse och att sexualiteten pågår hela tiden på ett sensuellt sätt, som inte alltid behöver resultera i samlag. För kvinnor är en sex en lek snarare än fysisk aktivitet. Båda behöver utlopp men kvinnor kan må lika bra med att göra det själv om inte de andra behoven är tillgodosedda.

Har din fru alltid varit så låglustad eller har det kommit efterhand?

Har ni haft ett spännande sexliv i början av er relation? Kommer hon när ni har sex? Uppvaktar ni varandra på andra sätt än bara i sängen?

Om inte din fru vill ta i problemets kärna och är villig att förändra så hade jag tagit beslutet att skaffa en älskarinna eller lämnat om det inte var okej med henne?

Frustrerande att inte få känna sig åtrådd. Jag har varit i båda situationerna, och värst är för mig att inte vilja för då känner man sig konstant pressad och att man sårar den man älskar.
    Håller med
  • uffe 2

Hej Fredde :)

Jag kan förstå vilken situation du är i. Du känns som en känslomässigt empatisk man med öppet hjärta som behöver kärlek och närhet i en intim relation. Intimt sex är sjukt viktigt om närheten och kärleken skall finnas kvar på sikt.

Jag kan säga som så att i min relation så är jag nog mer som din fru. Jag har haft mycket jobbig uppväxt med många känslomässiga hinder med mera som jag har fått jobba med. Jag har oftast fått välja om jag ska ha sex eller en intim relation och har aldrig kunnat kombinera de. Min fundering är vad sin fru har för upplevelser son gör att hon är stissig och när började sexlusten för henne dö ut?

• Anonym (Som din fru)

Jag är precis som din fru, tycker det är onödigt och tar tid från annat. Varför vet jag inte varför jag tycker så? Jag blir ju sugen på sex men då onanerar jag hellre typ. Min kille vill dra ut på sexet hela tiden, jag föredrar mer att han kommer snabbt så att det tar slut. Blir rastlös annars. Men jag har säkert ett komplicerat förhållande till sex. Finns kvinnor som älskar sex, hade velat vara en sådan kvinna.

• uffe 2
    Anonym (Som din fru) skrev 2018-08-02 10:19:22 följande:

Jag är precis som din fru, tycker det är onödigt och tar tid från annat. Varför vet jag inte varför jag tycker så? Jag blir ju sugen på sex men då onanerar jag hellre typ. Min kille vill dra ut på sexet hela tiden, jag föredrar mer att han kommer snabbt så att det tar slut. Blir rastlös annars. Men jag har säkert ett komplicerat förhållande till sex. Finns kvinnor som älskar sex, hade velat vara en sådan kvinna.

På vilket sätt har du ett komplicerat förhållande till sex ?
  • Anonym (Som din fru)
    uffe 2 skrev 2018-08-02 10:22:04 följande:

På vilket sätt har du ett komplicerat förhållande till sex ?

Ja men typ att jag tycker det känns onödigt och jobbigt. Onanerar hellre för är så mycket lättare
  • uffe 2
    Anonym (Som din fru) skrev 2018-08-02 10:28:22 följande:

Ja men typ att jag tycker det känns onödigt och jobbigt. Onanerar hellre för är så mycket lättare

Ok. Om vi går djupare i dina känslor och funderar vad är det som känns jobbigt? Varför känns de onödigt ?
  • Anonym (Som din fru)
    uffe 2 skrev 2018-08-02 10:38:39 följande:

Ok. Om vi går djupare i dina känslor och funderar vad är det som känns jobbigt? Varför känns de onödigt ?

För att det känns skumt att vara kåt och hålla på med någon annan. Som att någon annan ska se min andra behov, typ stå och titta på när jag bajsar eller kissar. Sånt vill jag sköta på egen hand.
  • uffe 2
    Anonym (Som din fru) skrev 2018-08-02 10:47:12 följande:

För att det känns skumt att vara kåt och hålla på med någon annan. Som att någon annan ska se min andra behov, typ stå och titta på när jag bajsar eller kissar. Sånt vill jag sköta på egen hand.

Ok. De är en känsla som att de känns pinsamt nästan ?

Håller du ofta på och onanerar själv ? Känner du alltid så när du har sex med män ?
  • Anonym (Kvinna)

Hon skiter i dig. Skilj dig.

• Anonym (Som din fru)
    uffe 2 skrev 2018-08-02 11:05:05 följande:

Ok. De är en känsla som att de känns pinsamt nästan ?

Håller du ofta på och onanerar själv ? Känner du alltid så när du har sex med män ?

Ja men precis, det känns pinsamt och ja jag känner alltid så med män. Nej jag onanerar inte ofta
  • uffe 2
    Anonym (Som din fru) skrev 2018-08-02 11:44:35 följande:

Ja men precis, det känns pinsamt och ja jag känner alltid så med män. Nej jag onanerar inte ofta

Ok. Man kan säga att du har en låg sexdrift? Har din uppväxt varit bra ?
  • uffe 2
    Anonym (Som din fru) skrev 2018-08-02 11:44:35 följande:

Skulle du vilja fungera på annat sätt eller är du nöjd som det är ?
  • Mannen från Stan

Parterapi är bra. Jag tog det och efter det vågade jag skilja mig. Nu har jag det mycket bättre när jag träffat ny som vill ha sex i samma mängd som mig.
    Hade också två barn, bra jobb mm.

Eller så skaffar du KK om ditt samvete klarar det.

Svar på tråden Olycklig men lycklig samtidigt