• Tummelisaa

När plussade ni efter äl

Ni som VET att ni hade äl (med hjälp av tex äl-test) hur långt efteråt plussade ni? :)

• Svar på tråden När plussade ni efter äl
  • närkommertrean

Jag har plussat på äl+11 som tidigast. Imorgon är jag på äl+10 och jag tror inte jag kan hålla mig från att testa längre! Jag har en massa billiga stickor hemma så jag kommer nog testa med en sån imorgon! :)

• Tummelisaa
    närkommertrean skrev 2018-08-05 15:08:45 följande:

Jag har plussat på äl+11 som tidigast. Imorgon är jag på äl+10 och jag tror inte jag kan hålla mig från att testa längre! Jag har en massa billiga stickor hemma så jag kommer nog testa med en sån imorgon! :)

Ååh, jag är bara på äl+ 7 än och är såå ivrig så förstår vad du menar, uppdatera gärna hur det går för dig! :)
  • närkommertrean

Det blev negativt idag på äl+10. :( Testar nog imorgon igen. Har fått svaga plus på äl+11 vid tre av fyra graviditeter (den jag inte fick det på testade jag inte förrän på bim) så får jag inget plus imorgon är jag rätt säker på att det inte blivit något den här månaden heller.

• Tummelisaa
    närkommertrean skrev 2018-08-06 05:39:28 följande:

Det blev negativt idag på äl+10. :( Testar nog imorgon igen. Har fått svaga plus på äl+11 vid tre av fyra graviditeter (den jag inte fick det på testade jag inte förrän på bim) så får jag inget plus imorgon är jag rätt säker på att det inte blivit något den här månaden heller.

Ååh, jag håller tummarna för dig fortsätt gärna uppdatera! Hur länge har ni försökt denna gång? Jag är på mitt 3e försök och trots att det är förtidigt att veta så känns det som att det inte tagit sig denna gången heller :/
  • Wifey.

Testade ÄL+8, helt blankt. Testade ÄL+11 och strecket var inte starkt men ändå synligt. Gick inte att missa/tolka.

• Thorax

Första plussade jag jättestarkt på äl+10. Så säker på att jag kunnat plussa svagt redan på 8-9

Nu är jag på äl+5,6 eller 7. Osäker där. Så ska se när jag vågar :D

Behind every legend, lies an impossible dream
  • närkommertrean
    Tummelisaa skrev 2018-08-06 12:14:06 följande:

Ååh, jag håller tummarna för dig fortsätt gärna uppdatera! Hur länge har ni försökt denna gång? Jag är på mitt 3e försök och trots att det är förtidigt att veta så känns det som att det inte tagit sig denna gången heller :/

Det här är femte försöket. Blev oplanerat gravid i februari men fick mf i v 7 så känner mig verkligen så otroligt tom varje månad mensen kommer. Har börjat få bruna flytningar nu också så om tempen dessutom har sjunkit imorgon behöver jag inte ens ta nåt test då utan bara vänta på att blödningen drar igång ordentligt på torsdag. :(
  • närkommertrean
    Tummelisaa skrev 2018-08-06 12:14:06 följande:

Det här är femte försöket. Blev oplanerat gravid i februari men fick mf i v 7 så känner mig verkligen så otroligt tom varje månad mensen kommer. Har börjat få bruna flytningar nu också så om tempen dessutom har sjunkit imorgon behöver jag inte ens ta nåt test då utan bara vänta på att blödningen drar igång ordentligt på torsdag. :(
  • Tummelisaa
    närkommertrean skrev 2018-08-06 12:23:57 följande:

Åh vad tråkigt! Jag blev också oplanerat gravid förra året 6 mån in i förhållandet men av olika anledningar blev det abort för min del, och nu när man försöker så blir det inget, jag vet att vi har försökt väldigt kort tid men ändå. Så förstår hur du känner, jag börjar tycka att den här ?väntan? mellan äl och mens är helt meningslös för att det ändå aldrig känns som att det blir något :( känna bara som att hela livet ligger på paus just nu för det ända man vill är att bli gravid (för övrigt tror jag inte att en eventuell grav skulle påverkas bara för att man längtar eller tänker på det extra mycket) så hela den här väntan tills bim känns typ bara meningslös varför ska man vänta när det ändå känns som att man vet att det ännu en gång ska misslyckas :( långtinlägg men tror du förstår!
  • Tummelisaa
    Wifey. skrev 2018-08-06 12:16:25 följande:

Testade ÄL+8, helt blankt. Testade ÄL+11 och strecket var inte starkt men ändå synligt. Gick inte att missa/tolka.

Thorax skrev 2018-08-06 12:19:19 följande:

Första plussade jag jättestarkt på äl+10. Så säker på att jag kunnat plussa svagt redan på 8-9

Nu är jag på äl+5,6 eller 7. Osäker där. Så ska se när jag vågar :D

Oj vad tidigt ni alla plussat! Själv plussade jag senast bim +13 :O
  • Thorax
    Tummelisaa skrev 2018-08-06 14:22:11 följande:

Oj vad tidigt ni alla plussat! Själv plussade jag senast bim +13 :O

Är ju inte så vanligt att plussa tidigt. Sen tog jag ett extra känslig test då så kunde tidigare
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Delilah2001

ÄL +7 plussade jag med cb digital. Och det var inte ens på morgonen.

• Tummelisaa

Måste ju såklart uppdatera er i min egentråd, tror jag precis plussat?? Är på äl + 10 med ett tidigt test

Svar på tråden När plussade ni efter äl