Anonym (Ts) skrev 2018-08-08 21:29:54 följande:
alltså jag är inte utredd hos kommunen utan hos sjukvården, även om kommunens papper gallras efter 5 år så har jag fortfarande själva diagnosutredningen hos sjukvården som inte gallras, sjukvårdens papper gallras aldrig till skilnad från kommunens. Kommunen har inte själva utredningen från landstinget utan utredningen och diagnosen nämns bara i några avsnitt bland deras papper bland massa massa annat skit
Du säger fortfarande en massa självklarheter.
Du var orolig för att papperna fanns hos kommunen OCH sjukvården, du var alltså orolg över TVÅ SEPARATA MYNDIGHETER. Du nämnde kommunen väldigt tydligt flera gånger därför förklarade jag hur DE TVÅ SEPARATA MYNDIGHETERNA fungerade. Det gjorde jag bara och endast för att du var orolig för det. Sedan skrev jag om sjukvården OCKSÅ.
För att göra det extremt tydligt, såhär fungerar det hos:
KOMMUNEN (som är en egen myndighet, där diagnoser INTE utreds) Papprerna strimlas efter efter ett visst antal år om de inte sparas i forskningssyfte, du kan lätt ta reda på det genom att ringa dem. Som du säger har de inte hela utredning utan diagnosen och delar av utredningen står i samband med en annan utredning men du var orolig över det det är därför jag skriver det här.
SJUKVÅRDEN (som är en separat myndighet, där diagnoser utreds) Papprerna är troligtvis i ett arkiv som inte syns i journalen de måste ringa ner till arkivet och beställa dem. Även det här kan du lätt kolla upp. De får inte beställa om det inte finns ett skäl till det.
Tydligare än såhär kan jag inte förklara, förstår du fortfarande kan du be någon du känner tolka det jag har skrivit.