• mysius

Gravidsymtom trots Natural cycles

Jag har använder natural cycles vilket gör att jag har haft ganska bra koll när äl och mens är. När appen är osäker har jag fått uppmaning att göra ÄL-tester, vilket alla 3 har varit negativa denna månad. Appen menar att jag hade äl i fredags (trots negativt äl-test samma dag). Lördag-till-söndagsnatten hade jag och sambon oskyddat sex. Sedan dess har jag känt lite molvärk i nedre magen, igår jätte uppblåst mage och nu ikväll stickningar (känns som en nål) i högra bröstet. Senaste veckan har jag även ibland mått illa. Vet inte om det har med värmen att göra..

Min fråga: skulle jag kunna vara gravid eller är det för tidigt at känna av de symptomen? Illamående och ilning i bröstet brukar jag inte ha som pms symtom (ska enligt appen ha mens först om 10 dagar..)

• Svar på tråden Gravidsymtom trots Natural cycles
  • Jagerika
    mysius skrev 2018-08-06 20:38:56 följande:

Jag har använder natural cycles vilket gör att jag har haft ganska bra koll när äl och mens är. När appen är osäker har jag fått uppmaning att göra ÄL-tester, vilket alla 3 har varit negativa denna månad. Appen menar att jag hade äl i fredags (trots negativt äl-test samma dag). Lördag-till-söndagsnatten hade jag och sambon oskyddat sex. Sedan dess har jag känt lite molvärk i nedre magen, igår jätte uppblåst mage och nu ikväll stickningar (känns som en nål) i högra bröstet. Senaste veckan har jag även ibland mått illa. Vet inte om det har med värmen att göra..

Min fråga: skulle jag kunna vara gravid eller är det för tidigt at känna av de symptomen? Illamående och ilning i bröstet brukar jag inte ha som pms symtom (ska enligt appen ha mens först om 10 dagar..)

Ägglossningen kan ha kommit senare och därför du fått negativt på testen, så ja det skulle du kunna vara. Om du skulle vara gravid så är det ungefär nu eller för några dagar sedan som ägget har fäst och då kan vissa må lite annulunda ( medans många inte känner nått)

Vänta tills du ska ha mensen och kommer den inte så ta grav-test :)
  • Anonym (Ett)

Jag vet inte hur den appen funkar men när man kör säkra perioder alltså använder ägglossningskoll som preventivmetod så kan man inte ha oskyddat sex dagarna före och efter ägglossning. Framförallt inte dagarna före eftersom spermier kan överleva i äggledaren i 4 dagar. Så du kan ju absolut ha blivit gravid om ägglossningen inträffat något senare.

Borde inte appen varna för det också?

Jag använder en vanlig gratis mensapp och den visar en längre periodägglossning plus ca 8 dagar, då man kan vara fertil. Skyddar mig då för säkerhetsskull, kollar aldrig för ägglossning.

Svar på tråden Gravidsymtom trots Natural cycles