• feeja

    Gravid via IVF? Norrbotten 2018

    Hej!
    Finns det någon här från Norrbotten som är gravid tack vare IVF-behandling? Eller är det någon som genomgår IVF och vill prata lite?

    Jag blev gravid i början på 2018 efter andra behandlingen, efter missfall (första behandlingen) och flera år av försök till graviditet på egen hand. Är 28 år.

    Vi har endast berättat åt våra familjer om IVF pga olika anledningar. Jag vill gärna komma i kontakt med fler i Norrbotten som gjort IVF, som det har lyckats för eller inte. Vill prata med någon som förstår det vi har gått igenom.

    Jag kan berätta mer om mig själv och vår resa via privat meddelande Glad hör gärna av dig Glad
  • Svar på tråden Gravid via IVF? Norrbotten 2018
  • Pitebo
    feeja skrev 2018-08-08 11:57:27 följande:

    Hej!Finns det någon här från Norrbotten som är gravid tack vare IVF-behandling? Eller är det någon som genomgår IVF och vill prata lite?

    Jag blev gravid i början på 2018 efter andra behandlingen, efter missfall (första behandlingen) och flera år av försök till graviditet på egen hand. Är 28 år.

    Vi har endast berättat åt våra familjer om IVF pga olika anledningar. Jag vill gärna komma i kontakt med fler i Norrbotten som gjort IVF, som det har lyckats för eller inte. Vill prata med någon som förstår det vi har gått igenom.

    Jag kan berätta mer om mig själv och vår resa via privat meddelande  hör gärna av dig 


    Hej där!

    Vi gjorde vår behandling i Umeå 2017 och fick vår lilla tjej mars 2018. ????
  • feeja
    Hej!
    Vad kul med svar Glad Stort grattis till er tjej, vilken lycka! Vi väntar också en tjej efter att ha gjort icsi andra gången. Hoppas att allt går bra, är nere på tvåsiffrigt nu (antal dagar kvar Skrattande). Hoppas ni mår bra! Har inga kompisar som gjort IVF så är nyfiken hur din resa sett ut, om du vill berätta såklart. Exempelvis vilken metod du gjort, hur du mått under resan och liknande. Det är bara att fråga mig också om du vill veta något. 

  • Luno

    Hej! Vi bor i Luleå och fick efter att ha bråkat med vården i ganska precis två år, fick vi veta förra veckan att jag har PCOS. I samband med det skickades en remiss om IVF till Livio, Umeå. Så vi är alldeles i början av vår IVF-resa, Hur lång tid tog det för er att få komma till kliniken? Vi ska prova med Letrozol under tiden vi väntar.

Svar på tråden Gravid via IVF? Norrbotten 2018