• IlseFilippa

6+6 men inget såg inget foster på VUL

Hej alla!

Jag är gravid i vecka 7 (6+6 idag), jag har två missfall bakom mig och var därför på ett tidigt ultraljud idag för att se om man kunde se några hjärt ljud. 

Läkaren kunde tyvärr bara se en hinnsäck men varken gulesäck (kaaanske ana nåt som skulle kunna vara det) eller foster vilket man borde kunna göra i den här veckan. Han sa att det kanske är för tidigt att se nåt, men att han tyckte att vi skulle ställa in oss på ett missfall till. VI ska dit igenom och kolla om en vecka. 
    Jag blöder inte och har kvar symptom som ömma bröst, illamående, svullen mage och flytningar. 

Fy fan, det känns så överjävligt tungt och jag är så ledsen...

Nu letar jag efter små strimmor hopp och undrar om det finns nån därute som varit med om liknande men där dom sett hjärta och foster under senare ultraljud?

• Svar på tråden 6+6 men inget såg inget foster på VUL
  • QueenOfBlades

Vid en av mina graviditeter hade jag extrema magsmärtor. Förlamande ont så jag inte kunde röra mig. Min dåvarande körde mig till akuten där jag fick göra ett vul. De kunde se att fostret var 4 mm och allt såg bra ut. Vi skulle av olika anledningar inte behålla barnet så vid vul inför avbrytande 1,5 vecka senare fick jag höra att jag tyvärr fått MA. Blev hemskickad en vecka för att vänta ut det. När jag kom tillbaka och fick göra ett nytt vul och då levde mirakulöst fostret igen.

Avvakta en vecka till, har inget nytt hänt så gör ett nytt vul. Lycka till!

• IlseFilippa
    QueenOfBlades skrev 2018-08-08 14:01:20 följande:

Vid en av mina graviditeter hade jag extrema magsmärtor. Förlamande ont så jag inte kunde röra mig. Min dåvarande körde mig till akuten där jag fick göra ett vul. De kunde se att fostret var 4 mm och allt såg bra ut. Vi skulle av olika anledningar inte behålla barnet så vid vul inför avbrytande 1,5 vecka senare fick jag höra att jag tyvärr fått MA. Blev hemskickad en vecka för att vänta ut det. När jag kom tillbaka och fick göra ett nytt vul och då levde mirakulöst fostret igen.

Avvakta en vecka till, har inget nytt hänt så gör ett nytt vul. Lycka till!

Oj, vad sjukt! Men fint att höra att sånt kan hända!

Tack för svar och stöd <3

• QueenOfBlades
    IlseFilippa skrev 2018-08-08 14:07:16 följande:

Oj, vad sjukt! Men fint att höra att sånt kan hända!

Tack för svar och stöd <3

Ja det var verkligen en sjuk upplevelse. Jag hoppas att du bara är kortare gången än du tror eller att personen inte såg ordentligt bara! Uppdaterara gärna hur det går för dig. Kram!
  • Deeelicious

Var på VUL i vad jag trodde var v. 8 men läkaren såg ingenting :/ ev. Tyckte han sig se en graviditet i v.6. Blev jätteorolig eftersom jag har ett MA bakom mig men åkte in 10 dagar senare och fick se hjärtat på ett foster som var i vecka 7+5 så under kan ske :)

• sof t

Hände mig också. Var på VUL i v 6+4-5. Men läkaren sa att du är i v 5+4 max 5+5. Allt såg bra ut för den veckan och man såg inte mer än en hinnsäck, anade en gulesäck. Jag blev ju såklart ledsen och visste att det var kört, jag hade ju plussat ganska starkt två v innan, och har ju sett hjärtat slå på mina två andra barn vid den tiden. Hade heller inget symtom alls som jag hade med mina andra två.

En vecka gick och när jag la mig i stolen och väntade på beskedet att allt stannat av så sa läkaren, se här så det vuxit på bara en vecka! Här är hjärtat som slår osv. jag var helt chockad och fattade ingenting. Tydligen så har jag haft ägglossning ca en vecka senare än jag trodde och plussade sedan en vecka efter ägglossningen.

Allt verkar gå bra än iaf, är i v 17 nu, har fortfarande inga symtom men en livlig bebis som kickar för fullt och RUL om några dagar.

Så du kanske inte är så långt gången som du tror? Läkaren sa till mig att så tidigt är det svårt att se något och det kan räcka med bara några dagar så är det stor skillnad. Håller tummarna och hoppas det går bra för er också.

• IlseFilippa

Åh <3

Alltså tack för era svar och berättelser, det känns så mycket bättre nu!
    Jag är ganska säker på ägglossningen eftersom jag både tempat och tagit ägglossningstest, och det är det som gör mig lite orolig. Men jag hoppas på att det bara är tidigt än och att det som förhoppningsvis finns växer till sig under nästa vecka. 

Tack igen för att ni delade med er!!

• QueenOfBlades
    IlseFilippa skrev 2018-08-08 22:31:48 följande:

Åh <3

Alltså tack för era svar och berättelser, det känns så mycket bättre nu!

Jag är ganska säker på ägglossningen eftersom jag både tempat och tagit ägglossningstest, och det är det som gör mig lite orolig. Men jag hoppas på att det bara är tidigt än och att det som förhoppningsvis finns växer till sig under nästa vecka. 

Tack igen för att ni delade med er!!

Kanske bara tog lite längre tid på sig att fästa <3
  • IlseFilippa

Hej igen!

Var hos läkarn igår igen för att göra ett till VUL men hinnsäcken hade inte vuxit och man kunde fortfarande inte se någonting. Hcg värdena hade heller inte ökat som dom skulle, bara från 3000- 56000 på 5 dagsr så det är en ofostrig graviditet igen.

Känns helt obeskrivligt tugnt...

Om det finns nån som haft 3 missfall och sen en lyckad graviditet så skulle jag älskar att få höra era historier.

• QueenOfBlades
    IlseFilippa skrev 2018-08-16 09:03:59 följande:

Hej igen!

Var hos läkarn igår igen för att göra ett till VUL men hinnsäcken hade inte vuxit och man kunde fortfarande inte se någonting. Hcg värdena hade heller inte ökat som dom skulle, bara från 3000- 56000 på 5 dagsr så det är en ofostrig graviditet igen.

Känns helt obeskrivligt tugnt...

Om det finns nån som haft 3 missfall och sen en lyckad graviditet så skulle jag älskar att få höra era historier.

Ledsen för er skull! Jag hade tre missfall innan min son. Det var verkligen jobbigt men ge inte upp hoppet
Svar på tråden 6+6 men inget såg inget foster på VUL