• pappal

    Egen tid

    Hej alla pappor.

    Mina två söner säger att jag (pappa) är snäll, och jag antar att jag är det.
    Deras kompisar som är i ungefär samma ålder verkar få springa vind för våg, och de tycker också jag är snäll.

    Nu senast kom en fem-årig kompis skrikande med en spik-pinne, spiken satt snett från änden, förmodligen hade den pojken försökt kasta pinnen och spiken gick in 25mm in under huden i pek-fingret, han hade närmre hem till sin pappa men valde lilla mej så jag gick hem med pojken till hans pappa medan min egen femåring protesterande undrade vart jag tog vägen.

    Jag kan själv få tid för de mina framför andras ungar, jag vet hur jag gör det men jag frågar i alla fall; har ni några tips på vad jag kan göra för att slippa vara pappa till andras illbattingar ;)

  • Svar på tråden Egen tid
  • pappal

    okej, då är det inte många som bryr sig, då gör jag precis så; bryr mig inte, precis som slapptasken på andra sidan vägen

  • PappaTillBelle

    Tycker det låter fint, varför vill du inte vara den pappan? Skulle gärna vara den snälla pappan i området när min dotter växer upp.

    Så jag tycker du ska vara glad och fortsätta vara snäll...

  • KaGames

    Blev lite lurad av trådnamnet, men läste iaf.

    Jag tror att den snälla pappan i området får mycket tillbaka för besväret. Bland annat har du mycket bättre koll på vad dina barn har för sig, vad de funderar på etc... Bra i barnåldern, och mycket bra frammåt tonåren.

Svar på tråden Egen tid