• Osc987

    Finns det någon lista/sida med alla e-handelssidor som erbjuder hemleverans?

    Bor utan bil i Stockholm med typ 2 kilometer till närmaste ombud så att hemleverans börjat bli en grej har varit underbart för mig. 

    Vet någon dock hur jag enklast hittar sidor med hemlev?


     


    Att googla "produk+ hemleverans" funkar typ aldrig och oftast har sidorna inte den infon utskriven utan man måste gå så långt som att fylla i uppgifter i kassan innan man kan se leveransalternativen.


     


    Får ofta lägga uppenmot en halvtimme bara på detta när jag ska E-handla något.

  • Svar på tråden Finns det någon lista/sida med alla e-handelssidor som erbjuder hemleverans?
  • Glinda från Oz

    Vad ska du köpa? Mio och IKEA har hemleverans. Många klädkedjor och prylbutiker har hemleverans för 100-400 kronor.

  • Osc987

    Ett strykjärn I det här fallet men frågan var mer generell då jag ofta stöter på det här problemet.


    En lista hade ju varit trevlig men tips almänhet på specifika sidor tas också tacksamt emot 

  • Osc987
    Glinda från Oz skrev 2018-08-10 11:14:17 följande:

    Vad ska du köpa? Mio och IKEA har hemleverans. Många klädkedjor och prylbutiker har hemleverans för 100-400 kronor.


    Sedan är ju 100-400kr onödigt mycket också. Av dem senaste 4 jag handlat på så har 3 varit gratis och den 4e kostade 49kr för hemleverans med posten. 
  • Glinda från Oz
    Osc987 skrev 2018-08-10 11:24:06 följande:

    Sedan är ju 100-400kr onödigt mycket också. Av dem senaste 4 jag handlat på så har 3 varit gratis och den 4e kostade 49kr för hemleverans med posten. 


    Jag tycker det är rimligt, det kostar ganska mycket om någon ska åka med paketet. Många företag som säljer mycket, stora och tunga grejer (t.ex djuraffärer) har gratis hemleverans, det är skillnad på det och en tröja. Sen är priset vad det är tycker man inte att det är värt det kan man strunta i det.
  • Aniiee

    Allvarligt, du klagar över 2 km för att hämta ett strykjärn? Är det så att du har fel på apotlahästarna eller?

    I övrigt så tror jag att i princip alla företag jag handlat på har hemleverans mot ett antal hundralappar.....


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Finns det någon lista/sida med alla e-handelssidor som erbjuder hemleverans?