• Hanna1982

Tidig blödning! Hjälp!

Jag har fått en blödning sedan 5 dagar tillbaka ( är i vecka 7+1 enligt sista mens beräkningar). Det började som en rosa flytning men igår blev det en mer klarröd färg och mycket mer blod. Jag sökte akut hos gyn då jag även fick en molande mensvärk.

Idag fick jag göra ultraljud och läkaren sa att graviditeten sitter där den ska, det finns en hinnsäck och gulesäck, dock kunde hon inte se någon hjärtaktivitet. Hon menade på, att det kan vara tidigt i graviditeten än, och att jag kanske blivit befruktad senare än vi trott. Risken finns ju såklart att det är ett begynnande missfall men jag är såååå orolig. Finns det någon som gått igenom liknande?

• Svar på tråden Tidig blödning! Hjälp!
  • Anonym (O)

Jag fick en blödning i v7 och i v9. Det gick bra. Man såg hjärtat slå båda gångerna. Men det var för att jag var lite längre gången än vad jag trodde. Hade rosa flytningar från v9 därefter ända fram till v12. Hade ett hematom i livmodern under fostret som orsakade blödningarna.

Första gången jag var gravid såg man inga hjärtljud på vul i v7 men när jag kom in i v8 så kunde man se hjärtat slå.

• Aducia

Det är 50/50 här.

Jag har gått igenom detta 2 olika gånger.

1. Började blöda i vad jag trodde var vecka 7 nånstans. Väldigt mycket och hade väldigt ont i magen. Åkte in och de kunde se en gulesäck men inget foster, de misstänkte MF. Åkte in en vecka senare och kollade och då var allt borta tyvärr.

2. Jag blödde ej, men hade väldigt ont i magen så blev orolig och åkte in. De kunde se en normal graviditet och den låg där den skulle, kunde ana något som var ett foster och storleken stämde överens med en för tidig graviditet, men ingen hjärtaktivitet (än). Jag gjorde inget extra ultraljud, då han bara trodde det var för tidigt, vilket var konstigt men i vecka 12-13 nånstans gjorde vi KUB som planerat och där låg vår lilla filur.

Mitt råd är att om du inte fått ett nytt ultraljud, så be om ett efter 1-2 veckor efter första. Såg hon något som kunde anas vara ett foster eller var det helt tomt? För hjärtaktivitet kommer inte förrän i vecka 7 ungefär, så du borde absolut göra ett till ultraljud eftersom du blöder. Jag blödde ju inte och kanske därför de inte var oroliga. Jag hoppas innerligt att den lille vill stanna hos dig <3

BF 21/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Hanna1982

@ aducia

Tack för ditt svar! Jag har fått ett nytt ultraljud på fredag så då får vi se om något har förändrats, kan ju gå åt båda hållen.

Läkaren såg en tidig graviditet som satt på rätt plats sa hon. En hinnsäck och en gulesäck syntes tydligt men ingen hjärtaktivitet eller något som hon kallade foster. Däremot så hade hon en teori om att jag kan ha blivit befruktad senare än vi trott och att graviditeten inte är i 7+1 som vi trott utan mycket tidigare. Plussade för ca två veckor sedan.

Det som talar emot att lillen kommer stanna är ju mina mensvärksliknande smärtor som kommer i intervaller, allt blod som också kommer i intervaller, och att jag tycker mina graviditetssymptom har typ försvunnit helt. Jag vill hoppas men just nu står jag mellan hopp och förtvivlan.

• Aducia
    Hanna1982 skrev 2018-08-10 21:12:58 följande:

@ aducia

Tack för ditt svar! Jag har fått ett nytt ultraljud på fredag så då får vi se om något har förändrats, kan ju gå åt båda hållen.

Läkaren såg en tidig graviditet som satt på rätt plats sa hon. En hinnsäck och en gulesäck syntes tydligt men ingen hjärtaktivitet eller något som hon kallade foster. Däremot så hade hon en teori om att jag kan ha blivit befruktad senare än vi trott och att graviditeten inte är i 7+1 som vi trott utan mycket tidigare. Plussade för ca två veckor sedan.

Det som talar emot att lillen kommer stanna är ju mina mensvärksliknande smärtor som kommer i intervaller, allt blod som också kommer i intervaller, och att jag tycker mina graviditetssymptom har typ försvunnit helt. Jag vill hoppas men just nu står jag mellan hopp och förtvivlan.

Jag håller verkligen alla tummar och tår för dig/er! Väntar på din uppdatering! <3
  • Pinkdemon1984

Inte varit med om samma men ville bara skriva att jag hoppas att allt går bra! Skickar Styrke kramar

• Katja7612

När jag fick mitt missfall så blödde jag oxå som du i intervaller. Var till gynakuten och just då blödde jag inte och var så lång kö till doktorn så valde att åka hem med tid för ul nästkommande vecka. Det jag gjorde själv hemma för att kolla hur graviditeten fortlöpte var att ta test med veckoindikator och förstod att det gick åt fel håll, när jag tidigare haft 2-3 veckor på cb och sen hade 1-2 veckor och veckan därpå innan ul så stod det icke gravid. Allt hade redan kommit ut. Håller tummarna för att din lill* vill stanna kvar!!

• Hanna1982
    Aducia skrev 2018-08-11 02:48:53 följande:

Jag håller verkligen alla tummar och tår för dig/er! Väntar på din uppdatering! <3

Hej igen!

Det gick åt skogen, missfall i vecka 8 och läkaren kollade med ultraljud och allt var ute. Missfallet kom ut den 14 augusti och jag har inte haft mens än. Nu till det konstiga! Sedan ett par dagar tillbaka så har jag plussat igen! Enligt clearblue digitala test står det 3+ när jag testar. Hur är det ens möjligt? Jag fattar ingenting, jag måste ha blivit gravid på sekunden efter missfallet?

Kan någon bringa lite klarhet i detta :)
  • Anonym (O)
    Hanna1982 skrev 2018-09-24 14:13:22 följande:

Hej igen!

Det gick åt skogen, missfall i vecka 8 och läkaren kollade med ultraljud och allt var ute. Missfallet kom ut den 14 augusti och jag har inte haft mens än. Nu till det konstiga! Sedan ett par dagar tillbaka så har jag plussat igen! Enligt clearblue digitala test står det 3+ när jag testar. Hur är det ens möjligt? Jag fattar ingenting, jag måste ha blivit gravid på sekunden efter missfallet?

Beklagar missfallet men stort grattis till nya graviditeten!

Ägglossning kommer alltid före mens. Så även om du inte haft mens så har du haft ägglossning, därav ny graviditet :)

Så det måste ha gått på en gång :)
  • Hanna1982
    Anonym (O) skrev 2018-09-24 14:52:20 följande:

Beklagar missfallet men stort grattis till nya graviditeten!

Ägglossning kommer alltid före mens. Så även om du inte haft mens så har du haft ägglossning, därav ny graviditet :)

Så det måste ha gått på en gång :)

Ja det måste väl gått ganska direkt! Jag är helt chockad dock kanske därför det är så svårt att ta in. Tack för svar
  • Anonym (..)

Har du gjort något test efter missfallet som visat negativ ? Annars har det ju olika lång tid för människors hcg att gå ner :)

• Hanna1982
    Anonym (..) skrev 2018-09-24 19:50:16 följande:

Har du gjort något test efter missfallet som visat negativ ? Annars har det ju olika lång tid för människors hcg att gå ner :)

Den 21 augusti visade tester negativt fram tills nu för tre dagar sedan när de visade 3+ på CB digitalt, så ja jag visste att hcg var nere i ?ickegravida? nivåer innan jag kollade om det fanns en ny graviditet
  • Aducia
    Hanna1982 skrev 2018-09-24 14:13:22 följande:

Hej igen!

Jadu. Det kan tyda på att du troligtvis är gravid igen. Det är ännu för tidigt för en undersökning. Mitt råd är att vänta 2-3 veckor för ett ultraljud! Då du tvoligtvis är i vecka 5 minst nu enligt testet :)

Håller tummarna!
Svar på tråden Tidig blödning! Hjälp!