• Anonym (Ledsen)

Mår så himla dåligt just nu :( Hjälp!

Vet inte ens varför jag startar den här tråden! Men känner mig totalt sänkt och nere i botten! Vet inte vad jag ska göra! Fick precis mitt fjärde missfall! Varför blir jag inte gravid??? Vi gör ju allting rätt! Inget fel på mina ägg och inget fel på mannens spermier, vi har kollat upp det! Jag vet precis exakt när jag har ägglossning! Får utslag på ÄL-tester och får värk och allt. Vi sexar innan och efter och under och allt som man ska! Jag kommer! Jag ligger kvar med benen uppåt! Jag äter folsyra och mannen äter zink! Vi försöker leva som vanligt! VARFÖR GÅR DET INTE?! Varför?! :( Har panik just nu.

Ni som fått missfall flera gånger i rad? Hur gick ni vidare? Ändrade ni på något och blev gravida? Någon som sitter inne på en mirakelkur eller något husmorsknep?! Snälla, någon??!?

• Svar på tråden Mår så himla dåligt just nu :( Hjälp!
  • Pope Joan II

Så ni har alltså gjort en utredning? Kom de inte med några förslag på vad som kan provas om ni nu är konstaterat oförklarligt infertila?

• Pope Joan II

Om du får missfall så blir du ju gravid? Har de inte sagt något om läkemedel?

• Anonym (Jag)

Jag har fått 3 missfall varav ett sk missed abortion i vecka 13. Man bara reser sig och fortsätter att gå. Försök sluta tänk att det inte går, tänk att det kommer att gå, det kan ske precis vilken ägglossning som helst. Ni gör ingenting fel. Din panik skapar stresshormoner som påverkar också. Det är lättare sagt än gjort men släpp det ett tag, ha sex vid äl men i övrigt bara lev. Tyvärr finns det inga mirakelkurer.

Jag och min kille har också gjort en utredning och allt är tipp-topp men nu har det gått ett år sen mitt senaste missfall och jag har inte blivit gravid. Det suger så jävla hård hästballe men vad fan ska jag göra liksom? Orkar inte få panik även om jag är ledsen i perioder.

• Anonym (Många)

Jag har haft många missfall. 3 innan första barnet, 2 eller 3 innan andra barnet och 3 när vi försökte oss på ett tredje barn, ett tredje barn som aldrig blev. Jag har haft väldigt lätt för att bli gravid. Alla missfall har skett mellan vecka 8-11. Det är nog helt enkelt så för vissa människor. Det är bara att försöka igen och igen, förr eller senare kommer det säkert att bli bra! ????

• Anonym (Nina)

Be läkaren om Trombyl och gulkroppshormongel det kan hjälpa fast det finns inga fel. Jag fick 6 missfall och efter jag fick dessa mediciner så höll sig barnet kvar. Efter plusset ska man direkt börja med dessa mediciner.

• Freja123

Jag har läst att vissa kvinnor blir väldigt lätt gravida, trots att inte fostret är levnadsdugligt. Har man haft flera missfall kan det nog vara så att man har lättare att bli gravid medan andra bara får en vanlig mens. Vet man om det känns det kanske mindre hopplöst? Jag fick ett MA i 12:e veckan vilket blev en stor chock, var inte alls beredd på det. Kände mig misslyckad och som att det inte skulle gå igen. Men när jag hörde om detta kändes det lättare.

• Anonym (A)
    Anonym (Nina) skrev 2018-08-10 18:10:22 följande:
    Be läkaren om Trombyl och gulkroppshormongel det kan hjälpa fast det finns inga fel. Jag fick 6 missfall och efter jag fick dessa mediciner så höll sig barnet kvar. Efter plusset ska man direkt börja med dessa mediciner.
    Håller med
  • Anonym (Ledsen)
    Pope Joan II skrev 2018-08-10 15:43:34 följande:

Om du får missfall så blir du ju gravid? Har de inte sagt något om läkemedel?

Asså vi har inte gjort en fertilitetsutredning tillsammans, Men jag hade problem med cystor på äggstockarna för några år sedan och höll på med det fram och tillbaka tills jag blev "frisk". Gjorde tillslut ett ultraljud där det konstaterades att allt såg bra ut. Fick inte utslag på ÄL-test så gjorde någon "koll" av äggblåsor också, och det såg bra ut osv osv. Detta var några år sedan men ändå. Och ja som du säger jag blir ju gravid, får plus på grav-test, men kroppen klarar av någon anledning inte av att behålla barnet.

Han har ett barn sedan tidigare så det är min kropp som är dålig :(
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Jag) skrev 2018-08-10 16:55:04 följande:

Jag har fått 3 missfall varav ett sk missed abortion i vecka 13. Man bara reser sig och fortsätter att gå. Försök sluta tänk att det inte går, tänk att det kommer att gå, det kan ske precis vilken ägglossning som helst. Ni gör ingenting fel. Din panik skapar stresshormoner som påverkar också. Det är lättare sagt än gjort men släpp det ett tag, ha sex vid äl men i övrigt bara lev. Tyvärr finns det inga mirakelkurer.

Jag och min kille har också gjort en utredning och allt är tipp-topp men nu har det gått ett år sen mitt senaste missfall och jag har inte blivit gravid. Det suger så jävla hård hästballe men vad fan ska jag göra liksom? Orkar inte få panik även om jag är ledsen i perioder.

Tack för peppen men det känns så jävla hårt och svårt och jävligt. Jag är inte så bra på att "bara leva", har svårt att få kontroll över mina känslor och panik som uppstår osv. Vill det här så jävla mycket nu nu nu nu nu, inte sen, inte imorgon, inte om ett år, inte efter tusen gynbesök, vill bara att det ska gå och bli bra nuuuuuu :( Orkar inte att det ska vara såhär svårt :(
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Många) skrev 2018-08-10 17:01:09 följande:

Jag har haft många missfall. 3 innan första barnet, 2 eller 3 innan andra barnet och 3 när vi försökte oss på ett tredje barn, ett tredje barn som aldrig blev. Jag har haft väldigt lätt för att bli gravid. Alla missfall har skett mellan vecka 8-11. Det är nog helt enkelt så för vissa människor. Det är bara att försöka igen och igen, förr eller senare kommer det säkert att bli bra! ????

Usch, gör ont att läsa :(
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Nina) skrev 2018-08-10 18:10:22 följande:

Tack jag ska kolla upp det <3
  • Anonym (Ledsen)
    Freja123 skrev 2018-08-10 19:13:18 följande:

Jag har läst att vissa kvinnor blir väldigt lätt gravida, trots att inte fostret är levnadsdugligt. Har man haft flera missfall kan det nog vara så att man har lättare att bli gravid medan andra bara får en vanlig mens. Vet man om det känns det kanske mindre hopplöst? Jag fick ett MA i 12:e veckan vilket blev en stor chock, var inte alls beredd på det. Kände mig misslyckad och som att det inte skulle gå igen. Men när jag hörde om detta kändes det lättare.

Åh det där har jag faktiskt tänk på själv utan att ha hört något om en sådan teori. Asså det där med att andra kanske bara blöder ut ett befruktat ägg som en vanlig mens medan det för vissa hänger kvar lite längre. Eller nått. Asså jag vet inte :(
  • Pope Joan II
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-12 20:29:05 följande:
    Asså vi har inte gjort en fertilitetsutredning tillsammans, Men jag hade problem med cystor på äggstockarna för några år sedan och höll på med det fram och tillbaka tills jag blev "frisk". Gjorde tillslut ett ultraljud där det konstaterades att allt såg bra ut. Fick inte utslag på ÄL-test så gjorde någon "koll" av äggblåsor också, och det såg bra ut osv osv. Detta var några år sedan men ändå. Och ja som du säger jag blir ju gravid, får plus på grav-test, men kroppen klarar av någon anledning inte av att behålla barnet.

Han har ett barn sedan tidigare så det är min kropp som är dålig :(
    Fertilitet är mycket mer komplext än att det skulle röra sig om en kropp som är dålig. Ni bör naturligtvis söka till en fertilitetsmottagning och genomgå utredning. 
Svar på tråden Mår så himla dåligt just nu :( Hjälp!