Vill göra slut - men mamma lägger sig i
Hej!
Det är såhär att nyligen "gick in ett förhållande" med en kille. Vi träffades inte ens 2 veckor innan han ville bli "officiellt ihop". Jag tyckte det var på tok för tidigt och inget man tar upp på fyllan. Jag sa att vi borde prata om det dagen efter men han hade uppenbarligen fått en annan uppfattning och gick kort därefter till vänner och bekanta och sa att vi minsann var tillsammans.
Det har nu gått en månad sen dess och jag känner inte att detta är en person jag vill vara med. Vi är så otroligt olika, jag är inte bekväm med honom, han har helt annan syn på allt och jag attraheras inte av honom alls.
Jag kan utan problem lämna honom då jag känner att han stressar fram allt, jag är inte redo för ett förhållande, det känns helt enkelt inte rätt och jag ser absolut ingen framtid med honom.
Men problemet är min mamma. Då jag fortfarande bor hemma så går det inte bara att "göra slut" för hon är sträng, lägger sig alltid i mina förhållande och skuldbelägger mig oavsett om det är den andra parten som gjort fel, och så har det varit med alla mina förhållande/dejter osv. Dessutom lägger hon sig i just detta "förhållandet" väldigt mycket och klagar på allt.
Jag har försökt ta upp detta med henne, men det är som att prata med en tegelvägg. Om jag gör slut med honom och tar upp anledningarna jag skrev ovan så kommer jag få en rejäl utskällning, höra att jag inte borde bli tillsammans med någon om det inte känns rätt, att jag bara sårar folk, leker med deras känslor med mera.
Vad jag vill ha hjälp med är HUR jag ska lägga fram för henne att jag bestämt för att bryta med honom för jag är så otroligt trött på att alltid få skulden för ALLT. Det känns som att vad jag än säger och gör så kommer jag skuldbeläggas och få ta veckor av skit för att jag gjorde mitt val. Om han så varit otrogen hade det varit mitt fel. Jag hoppas någon av er förstår, jag vet att det är själviskt att tänka så möjligtvis men jag orkar på allvar inte mer från henne.
Någon som varit med om liknande?! SNÄLLA KOM MED TIPS!!!
mvh stressad tjej
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-10 22:56
klagar på allt jag gör i detta förhållandet, inte på honom*