• Anonym (Fundersam)

Stanna eller gå?

Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 16 år.

Det har inte bara varit en dans på rosor utan förhållandet har gått upp och ner som många andras.

Förra helgen var han borta över natten och jag fick då en känsla som jag inte haft innan. Känslorna kom över mig att det kändes som att de försvunnit för honom. Att det inte finns något där. Jag blev ledsen när jag tänkte på det för ville inte känna så men de satt kvar ett bra tag. Gjorde ont i hjärtat.

Under denna vecka som gått har jag inte funderat något (börjat jobba).

Nu ikväll låg vi i sängen. Han ville kramas för att sen mysa och ha sex.

Nu kom dessa känslor igen.

Jag kände att de börjat svalna och att jag inte ville mysa och ha sex med honom, ville bara säga det till honom och vara själv (men det kunde jag inte).

Hade sex ändå men kändes som vanligt direkt efter men har börjat kännas lite igen nu (gått ca 30 min). Känner mig bara tom i kroppen, tom på känslor, känner inget.

Vill inte känna så här och blir ledsen över att känna så här.

Vill inte gå isär. Har radhus tillsammans, barn, bil. Tänker på allt runt omkring men kan ju inte känna så här som jag känna till och från under veckan.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Stanna eller gå?
  • Bondbönan

Så för att du under en vecka inte känt dig lika kär i din partner, så funderar du på att göra slut? 

Alltså, alla förhållanden har perioder när man inte är upp över öronen förälskad. Det är då man vaknar och inser att man hela tiden måste arbeta på förhållandet. När gjorde ni något romantiskt tillsammans senast? 

• Anonym (Fundersam)

Nej, jag har sagt förut att vi borde göra slut för att vi bråkar mycket.

Känns bara som att känslorna svalnat.

Vi var iväg över natten bara vi för ca 2 helger sen, annars vet jag inte.

Bondbönan skrev 2018-08-11 00:19:49 följande:

Så för att du under en vecka inte känt dig lika kär i din partner, så funderar du på att göra slut? 

Alltså, alla förhållanden har perioder när man inte är upp över öronen förälskad. Det är då man vaknar och inser att man hela tiden måste arbeta på förhållandet. När gjorde ni något romantiskt tillsammans senast? 

• Anonym (Hm)
    Bondbönan skrev 2018-08-11 00:19:49 följande:

Håller med, det går upp och ner.
Svar på tråden Stanna eller gå?