• Aqwa93

Skengravid eller gravid?

Hej ny här.

Jag och sambon har nyligen börjat försöka få barn, tog ut hormonspiralen den 30/4. Har sedan dess aktivt försökt få ett litet frö att börja gro, utan att lyckas. Har tidigare varit skengravid och är rädd att så är fallet även denna månad. Enligt min mensapp skulle jag haft bim den 3/8, men har ännu inte fått mens. Har även tagit flera olika gravtest som visar negativt. Så börjar kännas hopplöst.

Kan det vara så att min ägglossning blev sen och det ännu finns hopp eller borde jag bara vänta in mensen?

• Svar på tråden Skengravid eller gravid?
  • pyret013

För oss funkade ägglossningstest väldigt bra. Då vet man när den inträffar och kan öka chanserna. Vi försökte i 7 månader utan test och utan att lyckas, började sedan testa och efter ytterligare två månader lyckades vi.

• Aqwa93
    pyret013 skrev 2018-08-11 15:08:07 följande:

För oss funkade ägglossningstest väldigt bra. Då vet man när den inträffar och kan öka chanserna. Vi försökte i 7 månader utan test och utan att lyckas, började sedan testa och efter ytterligare två månader lyckades vi.

Tack för rådet. Har köpt hem några ägglossningstest. Men måste ju vänta in nästa cykel, när nu än den är ????
  • pyret013
    Aqwa93 skrev 2018-08-11 18:27:43 följande:

Tack för rådet. Har köpt hem några ägglossningstest. Men måste ju vänta in nästa cykel, när nu än den är ????

Du får invänta mensen. Om du sedan är rädd för att missa ägglossning får du börja testa tidigt. Min mens och ägglossning var fruktansvärt oregelbundna så jag började testa några få dagar efter mens för att inte missa. Dyrt, då det går åt många test men samtidigt tog det oss bara 2 månader, så väldigt värt det.
  • Aqwa93
    pyret013 skrev 2018-08-11 18:40:58 följande:

Du får invänta mensen. Om du sedan är rädd för att missa ägglossning får du börja testa tidigt. Min mens och ägglossning var fruktansvärt oregelbundna så jag började testa några få dagar efter mens för att inte missa. Dyrt, då det går åt många test men samtidigt tog det oss bara 2 månader, så väldigt värt det.

Min mens är väldigt regelbunden och hoppas ägglossningen är det med. Men ska absolut börja använda ägglossningstest framöver. Tack snälla för rådet.
Svar på tråden Skengravid eller gravid?