• Anonym (Kluven)

Hitta tbx efter att han fått barn med en annan?

Efter 15 år ihop, 2 barn tillsammans separerade vi efter att vi inte klarade av att lösa ett mindre problem. Vår separation tog 1 år och var mkt dramatisk och sorgsen med mkt ilska. Vi var nog ledsna över hur allt blev. Efter separationen inleder mannen en relation med en kvinna som efter 1 mån blir gravid. Hon ville brhålla, inte han. De fortsatte ändock relationen och idag är deras barn 2 år. Nu har de gjort slut och vi tänker att detta nu kan vara en chans för oss att få en nystart då vi idsg har en bra och hälsosam relation till varandra och pratat om allt som hänt och vad som gick tokigt.

Jag undrar nu om någon annan hsr erfarenhet om liknande när ens respektive hunnit få barn med en annan och nu vill försöka igen? Hur har det varit?

Jag har inget emot hans barn men jag avskyr hans ex för vad som hänt som gjorde stt de separerade, något som påverkade mig och våra barn.

Någon som har några tips? Just nu känns det väldigt speciellt, nytt, konstigt och jobbigt att han fått barn med en annan..

• Svar på tråden Hitta tbx efter att han fått barn med en annan?
  • Anonym (Nix)
    Anonym (Kluven) skrev 2018-09-17 12:56:33 följande:

jag vill inte längre ha tbx honom. På så vis bryr jag mig inte vad han gör, han får träffa sin dotter i dotterns hem för mig. Kan tycka det är sjukt att sova över där men bryr mig inte om han inte inleder en relation med henne, för mitt ego att inte hamna hos soc igen.

Han kan inte få en bostad trots att han försökt då han har skulder hos KF och betalningsanm. Det är svårt även med andrahand då de oftast vill ha 10-20 000 kr i deposition som jag vet att han inte har.

Han har lön ändå och fast jobb tack o lov. Han måste bli utredd för att få en soc lägenhet , suck. Hans familj bor i grannstaden och jag vill inte att mina barn ska behöva pendla 3 Tim varje dag. Så där är jag ego med mina barn ifall han bor hos sin familj.

Jag tänker att han betalade för att vara hos mig månaden ut men sen måste vi prata.

Inte inleder? Han har väl redan en relation med henne? Annars skulle hon väl inte låta honom bo med henne och deras dotter.

Socutredning på dig och dina ungar kommer du inte ifrån om du väljer att anmäla henne.

Vad tänkte du anmäla?
  • Fjäril kär

jag vill inte längre ha tbx honom. På så vis bryr jag mig inte vad han gör, han får träffa sin dotter i dotterns hem för mig. Kan tycka det är sjukt att sova över där men bryr mig inte om han inte inleder en relation med henne, för mitt ego att inte hamna hos soc igen.

Han kan inte få en bostad trots att han försökt då han har skulder hos KF och betalningsanm. Det är svårt även med andrahand då de oftast vill ha 10-20 000 kr i deposition som jag vet att han inte har.

Han har lön ändå och fast jobb tack o lov. Han måste bli utredd för att få en soc lägenhet , suck. Hans familj bor i grannstaden och jag vill inte att mina barn ska behöva pendla 3 Tim varje dag. Så där är jag ego med mina barn ifall han bor hos sin familj.

Jag tänker att han betalade för att vara hos mig månaden ut men sen måste vi prata.

Med en borgensman som går i god för honom kan han fixa hyreslägenhet redan imorgon.
  • Anonym (Nix)
    Fjäril kär skrev 2018-09-17 13:53:52 följande:
    Med en borgensman som går i god för honom kan han fixa hyreslägenhet redan imorgon.
    Hur lätt är det att hitta en borgensman?
    Jag hade omöjligt klarat det!

Möjligen ts till denna man dock men hon verkar inte vilja att han flyttar pga svartsjuka.
  • Fjäril kär
    Anonym (Nix) skrev 2018-09-17 14:08:51 följande:

Hur lätt är det att hitta en borgensman?

Jag hade omöjligt klarat det!

Möjligen ts till denna man dock men hon verkar inte vilja att han flyttar pga svartsjuka.

En borgensman kan även vara en arbetsgivare, kollega, släkting etc . Vilket är exakt detta som soc brukar kräva för att hjälpa till med att snabbt få bostad.
  • Anonym (Nix)
    Fjäril kär skrev 2018-09-17 15:57:18 följande:
    En borgensman kan även vara en arbetsgivare, kollega, släkting etc . Vilket är exakt detta som soc brukar kräva för att hjälpa till med att snabbt få bostad.
    Ja det förstår jag. Men personligen har jag ingen släkt och inte nära kontakt med varken arb givare eller kollegor. Är nog inte ensam om detta.
  • Anonym (Kluven)

det är definitivt INTE pga svartsjuka utan jag vill att det ska kunna skötas snyggt istället för en jävla röra som allt annat.

Han har tillgång till flera borgenärer och skulle skriva kontrakt förra veckan med inflytt 1okt men efrersom han har ett skuldsaldo och utmätning på lön så får han inte ens med en borgenär. Vi var heeeelt säkra på att hsn skulle få lgh o var glada för det. Men tydligen inte.

• Anonym (JK)
    Anonym (Nix) skrev 2018-09-17 16:43:22 följande:

Ja det förstår jag. Men personligen har jag ingen släkt och inte nära kontakt med varken arb givare eller kollegor. Är nog inte ensam om detta.

Fast nu gällde det ts ex och inte dig
  • Anonym (Ge upp)

Du tycker att det är sjukt att han sover över hos henne men det är fulltnormalt att han sover över hos dig?

Utsätt inte dina barn för denna röran. Klarar du inte av att ha ryggrad för din egen skull så måste du iallafall tänka på barnen. Deras familj byter utseende hela tiden och dom har ingen stabilitet.
  • nymedlem
    Anonym (Kluven) skrev 2018-09-17 22:21:04 följande:

det är definitivt INTE pga svartsjuka utan jag vill att det ska kunna skötas snyggt istället för en jävla röra som allt annat.

Han har tillgång till flera borgenärer och skulle skriva kontrakt förra veckan med inflytt 1okt men efrersom han har ett skuldsaldo och utmätning på lön så får han inte ens med en borgenär. Vi var heeeelt säkra på att hsn skulle få lgh o var glada för det. Men tydligen inte.

Märkligt, tror du verkligen på det?

En vän till mig har precis köpt lägenhet med hjälp av 2 borgenärer (hans arbetsgivare).
    Han har utmätning på lönen och stora skulder men det var inga problem.

Jag tror han ljuger för dig. För honom är det bekvämt att ha två trånande damer att alternera mellan. Båda gör sitt bästa för att han ska välja just henne.
  • Anonym (Kluven)
    nymedlem skrev 2018-09-18 07:42:26 följande:

Märkligt, tror du verkligen på det?

En vän till mig har precis köpt lägenhet med hjälp av 2 borgenärer (hans arbetsgivare).

Han har utmätning på lönen och stora skulder men det var inga problem.

Jag tror han ljuger för dig. För honom är det bekvämt att ha två trånande damer att alternera mellan. Båda gör sitt bästa för att han ska välja just henne.

Haha nej jag är inte intresserad av han längre, han får gärna gå vidare med nån annan då jag själv önskar dejta andra.

MEN jag ska ringa hyresbolaget själv och höra nu för att vara säker.
  • Anonym (Eliza)
    Anonym (Nix) skrev 2018-09-17 13:37:48 följande:
    Inte inleder? Han har väl redan en relation med henne? Annars skulle hon väl inte låta honom bo med henne och deras dotter.

Socutredning på dig och dina ungar kommer du inte ifrån om du väljer att anmäla henne.

Vad tänkte du anmäla?
    Tja, hon är ju lite speciell så att säga - som vill ha en man som delvis verkar vilja ha ts. Han vill ju inte ha denna "nya" kvinna till 100% i alla fall men hon verkar ju knappt ha någon värdighet. Ts har i alla fall tagit avstånd nu. 
  • Anonym (Kluven)

Ringde hyresbolagets jurist och det hade blivit tokigt, han hade fallit mellan stolarna sp han ska fortsätta söka.

I förrgår sa jag till han att han har till 1 dec på sig att hitta något då jag själv flyttar till den stad jag jibbar i plus där hans ex bor så det gynnar alla.

Han blev sur först men det var nog mer i affekt då jag inte ville ha en konflikt med honom som jag sa det här utan för att ge honom en deadline så han inte blir för bekväm. så vi är bara vänner.

Svar på tråden Hitta tbx efter att han fått barn med en annan?