• Hellsing

Nidblödning eller mens?

Vi har försökt fått barn i 2 1/2 år och inte lyckats

Min mens har i 2 års tid varit punktlig och i princip samma symptom var månad. Denna månad var annorlunda och mensen kom 3 dagar tidigt!!!

Kom på eftermiddagen och sparsam, dagen efter hade jag normalt flöde (brukar ha kraftigare mens dock) och dagen efter både normalt flöde och sparsam!

Så istället för mina normala 4 dagar med mensvärk från helvetet så fick jag 2 1/2 dagar och bara lite lätt molvärk?!?

Kan det vara nid? Har fått typ lättare mensvärk även nu när mensen är slut!

• Svar på tråden Nidblödning eller mens?
  • Lady Anne

Det är ju helt omöjligt för någon här att svara på. Har du gjort ett graviditetstest? Annars skulle jag nog börja där.

• Hellsing
    Lady Anne skrev 2018-08-12 09:20:17 följande:

Det är ju helt omöjligt för någon här att svara på. Har du gjort ett graviditetstest? Annars skulle jag nog börja där.

Ja alltså tänker mer om någon annan haft samma eller liknande och det var nid, läser man på nätet står det nid brukar vara i ca 1 1/2 dag

Jag har tyvärr inget test hemma och apoteken är stängt
  • Lady Anne

Förstår. Hoppas för din skull att du är gravid, så klart. Nidblödningar kan ju se olika ut från person till person, så även om någon haft precis samma symptom som du så betyder det inte att det är av samma anledning. Det bästa - särskilt om man har försökt länge och verkligen hoppas - är nog att ta reda på hur det faktiskt ligger till. Lycka till. :) 

• natalyw

Jag skulle ha mens på en fredag, veckan innan den fredagen (på onsdagen, dvs 9 dagar innan mens) fick jag en jätteliten lila blödning med litelite blod i, på pappret. Jag misstänkte att det var en Nid, och det var det för idag är jag i v.8 Första barnet. Jag hade inga fler blödningar men brösten var jätteömma, hade lite molande mensvärk (brukar ha suuuper ont) så jag hade mina aningar om att något inte var som de brukar. Håller tummarna för er!

Svar på tråden Nidblödning eller mens?