• orolig92

NEG gravtest men kroppen säger annat??

Nu skriver jag här igen, känner mig så dum och jobbig? MEN min kropp jävlas med mig och ni har alltid så bra svar. Kortfattat: har oregelbunden mens men senaste tiden har den varit ganska regelbunden, senaste mensen var för 6 veckor sedan, dock enbart en dags blödning. Har sedan dess haft brunröda flytningar blandat med strimmor av blod, illamående till och från, svullna vårtgårdar, extrem trötthet och den senaste veckan har jag haft väldigt mycket flytningar som varit åt det vita hållet. I helgen började det sticka i mina äggstockar, igår kändes det som att det "ilade" och bubblade vid vänster äggstock. När jag hostar, nyser eller reser mig upp så hugger det till rejält i äggstockarna! Imorse vaknade jag upp med svullen mage som "guppar" (haha) när jag går, kan tillägga att jag är ganska liten och smal annars.

Tog ägglossningstest förra veckan, visade negativt. Tog ännu ett i fredags som visade sig starkare och igår var det nästan lika starkt som kontrollstrecket! MEN mina gravtest är negativa. Jag tror mig se livmodertappen när jag tar kort (för att se om mitt underliv ändrat färg) därnere, kan man se den?
  • Svar på tråden NEG gravtest men kroppen säger annat??
  • orolig92
    Anonym (Ägglossning) skrev 2018-08-15 16:05:55 följande:
    Man kan få utslag på ägglossningstest även strax före mens, har jag läst.
    Också läst det, men jag har problem med min mens och har alltid rejäl mensvärk iallafall en vecka innan min mens ska komma. Och jag brukar känns på mig att mensen är på g, men ingenting sådant nu. Känner även att jag fick utslag på ÄL för 3-4 dagar sedan, borde inte mensen vara här nu då? Tyst
  • Anonym (Äl)
    orolig92 skrev 2018-08-15 18:03:02 följande:

Också läst det, men jag har problem med min mens och har alltid rejäl mensvärk iallafall en vecka innan min mens ska komma. Och jag brukar känns på mig att mensen är på g, men ingenting sådant nu. Känner även att jag fick utslag på ÄL för 3-4 dagar sedan, borde inte mensen vara här nu då?

Låter skumt om du får positivt äl-test flera gånger under en cykel. Jag skulle nog kolla upp det om jag var du. Att få två streck är inte samma som positivt dock. För att det ska vara positivt ska båda strecken vara lika starka eller teststrecket starkare än kontrollstrecket.
  • orolig92
    Anonym (Äl) skrev 2018-08-15 18:24:56 följande:
    Låter skumt om du får positivt äl-test flera gånger under en cykel. Jag skulle nog kolla upp det om jag var du. Att få två streck är inte samma som positivt dock. För att det ska vara positivt ska båda strecken vara lika starka eller teststrecket starkare än kontrollstrecket.
    Jag testade ÄL i fredags och i söndags och det stegrade, det som tog i söndags var positivt. Innan dess har jag inte ens testat ÄL-test :) Haha jag har koll på dessa testen nu då jag frågat flera stycken här på FL eftersom jag först inte förstod!
  • Anonym (Äl)
    orolig92 skrev 2018-08-15 19:57:16 följande:

Jag testade ÄL i fredags och i söndags och det stegrade, det som tog i söndags var positivt. Innan dess har jag inte ens testat ÄL-test :) Haha jag har koll på dessa testen nu då jag frågat flera stycken här på FL eftersom jag först inte förstod!

Då är det förmodligen äl du känt av. Man blir varmare i kroppen under äl fram till mensen så testa nästa söndag. Då har det gått rekommenderat antal dagar för att ett gravtest ska visa rätt. Det har just nu gått alldeles för få dagar för att du ens ska kunna känna av en eventuell graviditet. Ägget har inte ens fäst och börjat producera hormoner nog för att känna något.
  • orolig92
    Anonym (Äl) skrev 2018-08-15 21:35:17 följande:

Då är det förmodligen äl du känt av. Man blir varmare i kroppen under äl fram till mensen så testa nästa söndag. Då har det gått rekommenderat antal dagar för att ett gravtest ska visa rätt. Det har just nu gått alldeles för få dagar för att du ens ska kunna känna av en eventuell graviditet. Ägget har inte ens fäst och börjat producera hormoner nog för att känna något.

Fast det är ju det jag inte vet. Eftersom jag har oregelbunden mens och min senaste mens var enbart en dags blödning! Jag och pojkvän hade sex senast för 2 veckor sedan och vi har haft oskyddat i säkert 2 månader nu och jag vet inte när den eventuella befruktningen kan ha ägt rum :) att jag får utslag nu på ÄL-test kan lika gärna vara graviditet som ägglossning. Men jag ska vänta 2 veckor tills jag testar nästa gång :)
  • Anonym (Äl)
    orolig92 skrev 2018-08-15 21:46:12 följande:

Fast det är ju det jag inte vet. Eftersom jag har oregelbunden mens och min senaste mens var enbart en dags blödning! Jag och pojkvän hade sex senast för 2 veckor sedan och vi har haft oskyddat i säkert 2 månader nu och jag vet inte när den eventuella befruktningen kan ha ägt rum :) att jag får utslag nu på ÄL-test kan lika gärna vara graviditet som ägglossning. Men jag ska vänta 2 veckor tills jag testar nästa gång :)

Det kan också vara mens på gång. Eller så har du helt enkelt en rubbad cykel. Hade du blivit gravid för drygt två veckor sedan bör du ju få positivt nu om du har symptom. Speciellt om du får positivt äl-test pga graviditet. I annat fall tror jag att du är skengravid för att du analyserar varenda liten detalj eller att du hade äl i söndags. Fortsätter du att må konstigt om två veckor utan positivt gravtest eller mens bör du söka hjälp hos gyn.
  • orolig92

Idag beställde jag faktiskt hem fler ägglossningstest! Vill inte slösa gravtesten om det ändå inte är något men tänkte att om ett ÄL-test fortfarande visar positivt så är det ju något på g iallafall :) jag må vara naiv angående sådana här saker men jag har en känsla i kroppen helt enkelt.

• Anonym (My)
    orolig92 skrev 2018-08-16 11:41:12 följande:

Idag beställde jag faktiskt hem fler ägglossningstest! Vill inte slösa gravtesten om det ändå inte är något men tänkte att om ett ÄL-test fortfarande visar positivt så är det ju något på g iallafall :) jag må vara naiv angående sådana här saker men jag har en känsla i kroppen helt enkelt.

Men om ältestet visar positivt pga graviditet så kommer ett gravtest också att göra det eftersom nivån är tillräckligt hög. Det är inte som att ältestet mäter något annat hemligt hormon.
  • Anonym (Ägglossning)
    orolig92 skrev 2018-08-16 11:41:12 följande:

Låter som slöseri med pengar, om det nu inte är ägglossning du vill testa för.

Att använda ägglossningstest istället för graviditetstest är ingen bra idé.

Har själv testat, för skojs skull. Resultatet blev att en gång visade både graviditetstest och ägglossningstestet positivt när jag var gravid. En annan gång visade ägglossningstest negativt, men graviditetstest positivt, testade båda i samma urin.

Och två gånger har ägglossningstest visat positivt strax före jag fått mens.

Ägglossningstest kan ibland blanda ihop lh-hormonet (ägglossningshormonet) med hcg-hormonet (graviditetshormonet), men då visar också ett hcg-test (graviditetstest) positivt.

Högst opålitligt att använda ägglossningstest som graviditetstest alltså!
  • Anonym (Äl)
    Anonym (Ägglossning) skrev 2018-08-16 13:31:28 följande:

Har själv testat, för skojs skull. Resultatet blev att en gång visade både graviditetstest och ägglossningstestet positivt när jag var gravid. En annan gång visade ägglossningstest negativt, men graviditetstest positivt, testade båda i samma urin.

Ägglossningstest kan ibland blanda ihop lh-hormonet (ägglossningshormonet) med hcg-hormonet (graviditetshormonet), men då visar också ett hcg-test (graviditetstest) positivt.

Kan bara hålla med.
  • orolig92

Okej vill bara klargöra en sak, jag tänker inte använda ett ÄL-test istället för gravtest. I'm not stupid ;) däremot vill jag inte slösa mina gravtest, så om jag får positivt på ÄL-testet så tänker jag ta ett grav-test. Om jag inte är gravid så ville jag ändå ha ÄL-test så att jag kan kolla i framtid för att se när det är bäst att försöka!

Jag är medveten om att ÄL-test kan visa positivt innan mens, även medveten att det kan visa negativt ochatt  jag är gravid, men det finns också en chans att det visar positivt och jag är gravid.

• orolig92
    Anonym (Ägglossning) skrev 2018-08-16 13:31:28 följande:

Jag har inte testat gravtest sedan jag fick positivt på ÄL-testet. Men jag "slösar" hellre ett ÄL-test än ett gravtest om det nu visar sig vara negativt :)
  • Anonym (Äl)
    orolig92 skrev 2018-08-16 16:59:02 följande:

Jag har inte testat gravtest sedan jag fick positivt på ÄL-testet. Men jag "slösar" hellre ett ÄL-test än ett gravtest om det nu visar sig vara negativt :)

Om äl-testet visar negativt då fast du skulle vara gravid? Det känns som att du ändå kommer att få "slösa" ett test i onödan för jag tror inte att du kommer släppa detta förrän du får det svart på vitt, hur det ligger till. Tar du ett äl-test som är negativt kommer tanken på att det ändå finns en chans finnas där.
  • orolig92
    Anonym (Äl) skrev 2018-08-17 08:11:48 följande:
    Om äl-testet visar negativt då fast du skulle vara gravid? Det känns som att du ändå kommer att få "slösa" ett test i onödan för jag tror inte att du kommer släppa detta förrän du får det svart på vitt, hur det ligger till. Tar du ett äl-test som är negativt kommer tanken på att det ändå finns en chans finnas där.
    Om jag mår som jag mår och inte längre har ägglossning, så är det ju något annat ellerhur? Vad jag förstått så har ägglossning och graviditet ganska lika symtom och jag har inte fått några förvarningar om att en mens ska komma.
  • Anonym (My)
    Anonym (Äl) skrev 2018-08-17 08:11:48 följande:

Äh låt henna slösa sina pengar. Om hon inte vågar ta ett gravtest trots att hon är helt säker på att vara gravid så får det väl vara så.
  • Anonym (Äl)
    orolig92 skrev 2018-08-17 12:11:22 följande:

Om jag mår som jag mår och inte längre har ägglossning, så är det ju något annat ellerhur? Vad jag förstått så har ägglossning och graviditet ganska lika symtom och jag har inte fått några förvarningar om att en mens ska komma.

Ja, du gör ju som du vill. Även om detta bäddar för en skengraviditet.
  • Anonym (Ägglossning)

I all välmening. Tycker du ska släppa detta ett litet tag.

Att hela tiden leta efter symptom, ta olika tester, ta foton i underlivet för att ev hitta graviditetssymptom där, analysera bröstvårtor osv,, detta kan också göra att mensen inte kommer som den brukar.

• Anonym (Vill)

Håller med föregående.

Detta har gått lite väl långt. Tror inte de är så bra dessutom att hålla på med tappen om du nu skulle bli gravid nån gång för jag tror inte du är de nu.

• Anonym (Skenis)

Du är garanterat skengravid!

Du hade säkert ägglossning och du har säkert alla symptom. Men det är för att din hjärna spelar dig ett spratt, ett stort spratt.
    Ta ett gravtest, det kommer visa negativt och sen säger du högt till dig själv. Jag är inte gravid, släpp det nu.
    Tro på testet du tar!

Jag lovar att alla konstiga tecken kommer försvinna då.

Tänk själv, du inbillar dig en graviditet som sen visar sig vara ingenting. Hur dumt känns inte det?

Inget illa ment alls, men efter allt du analyserar så är du skengravid.

Har du inte regelbunden mens så borde du kolla upp det istället för att gå och vänta i två veckor på att ta något gravtest som ändå inte kommer visa mer än negativt.

Svar på tråden NEG gravtest men kroppen säger annat??