• Annmarie97

Musses abortion

Jag fick åka in på akuten igår då jag fick en brun/röd flytning och hade väldigt ont och fick en obehaglig känsla i livmodern. Gjorde ett vul och där var det helt tomt, inget foster och ingen gulsäck. Känns hemskt, jag "är" i vecka 12, 11+4. När började ni blöda som haft en liknande historia? För jag blev bara hemskickad och fick en tid igen om 2 veckor.. Känns inte som att min kropp kommer stöta ut det ens.. vad kan man göra..?

• Svar på tråden Musses abortion
  • Annmarie97

Missed abortion ska där ju stå..

• Anonym (hm)

Du kan nog inte göra så mycket än att låta kroppen göra sitt och om inte det går så får du överlämna det till läkarna. 

• Anonym (Jag)

Jag har varit med om exakt samma sak i vecka 12+3, kände mig så lurad. Började blöda som en mens. Vid vul fanns inget foster bara rester av en gulesäck. Fick tid 2 veckor senare för medicinsk abort eller vad det heter då man tar ett läkemedel dom stöter ut eventuella rester.

• Fru Landström

Hej. 2009 och nu i år så var jag med om MA (missed abortion). 2009 var det i vecka 10. Då fick jag åka in och ut från gynakuten under 3 veckors tid för att dom ville försäkra sig att det var ett MA. Efter tre veckor hade kroppen fortfarande inte gjort sitt jobb med att stöta bort det som fanns. Så jag fick skrapas. För 1,5 månad sen så var jag inne för rutinultraljud, skulle då varit i vecka 18. Visade sig då att fostret hade dött i vecka 12. (Strax efter vi hade varit på KUB ultraljudet och sett den lilla leva). Då hade jag gått 6 veckor utan att kroppen stött bort det döda fostret. Så där fick jag komma in dagen efter för att föda ut den lilla.

• Anonym (3)

Haft 3. Första v.11 ( hade dött v.7)- blödde aldrig av mig själv och krävdes 2 omgångar Cytotec innan det kom ut.
    Andra v.6-7 med tvillingar. Första kom ut, andra hade jag rester i 5 veckor innan allt var ute.
    3:e var v.14- hade uppenbarligen dött långt innan, det som var kvar kom ut av sig själv.

• Annmarie97

Allt jag vill är att få ut allt nu.. det gör liksom ont i livmodern men inget kommer.

• Anonym (3)

En tid 2 veckor senare är väldigt långt. Jag fick tid en vecka senare.

• Annmarie97
    Anonym (3) skrev 2018-08-13 18:46:07 följande:

En tid 2 veckor senare är väldigt långt. Jag fick tid en vecka senare.

Jo tycker också det är en väldigt lång tid.. har ju en psykisk ohälsa också med depression och adhd så blir ju bara värre så att säga, vet inte alls vad man kan göra..
  • Anonym (3)
    Annmarie97 skrev 2018-08-14 13:13:45 följande:
    Jo tycker också det är en väldigt lång tid.. har ju en psykisk ohälsa också med depression och adhd så blir ju bara värre så att säga, vet inte alls vad man kan göra..
    Ring och be om en tidigare tid!
  • Annmarie97
    Anonym (3) skrev 2018-08-14 20:45:18 följande:

Ring och be om en tidigare tid!

Jag ringde 1177 igår kväll då allt kändes hemskt, fick bara till svar att jag skulle ta smärtstillande och sova..
Svar på tråden Musses abortion