Kan inte sluta sörja att jag är skild
Jag är skild sedan ganska många år med barn i skolåldern. Min man inledde en relation med en annan tre år efter bröllopet när jag var gravid. Men just det har jag faktiskt kommit över. Tror jag, jag brukar aldrig någonsin tänka på det i alla fall. Men jag kan inte komma över sorgen över det faktum att jag är skild. Jag saknar absolut inte exmannen och skilsmässan var mitt val och något jag absolut inte ångrar. Men jag sörjer så att jag bara får ha barnen halva tiden. Och att jag hela tiden måste anpassa mig efter pappan och pappans sambo när det gäller planering och annat. Ofta har de specifika krav/behov/önskemål om tider och annat som rör barnen. Vi har väldigt olika inställning till barnens vardag med mera. Jag har säkert möjlighet att krångla mer och kräva mer så att det blir mer efter hur jag vill ha det. Men jag tror det skulle skada barnen så då gör jag inte det. Inte pratar jag med någon om hur det känns heller. Det är som att jag inte kan det för då blir det för mycket sorg som kommer upp. Plus att jag på något sätt skäms också.
Hur som helst. Mest av allt vill jag bara lämna alla ledsna känslor omkring detta bakom mig. Acceptera livet och bara rycka på axlarna. Bli stolt och glad över mitt liv som jag har. Men det går inte riktigt. Ni som verkligen, verkligen har släppt all sorg hur har ni gjort? Jag skulle behöva tips och inspiration från er som har erfarenhet.
(jag har för övrigt en jättefin relation med en ny man och det fungerar toppen med barnen så jag har verkligen massor att vara lycklig över.)