• babyboooo

Någon mer som haft såhär måntro?

För två veckor sedan gjorde vi fem dagars försök till att pricka in ägglossning! Idag, 30 dagar sedan min senaste mens, på BIM alltså, så har ingen mens dykt upp, däremot har jag som en mildare mensvärk/molvärk (har diagnosen endometrios så brukar ha otroligt ont annars). För två dagar sedan kom det en rosa/brun/beige flytning när jag torkade mig. Kan det ha något samband? Jag ska köpa ett test imorgon om inte tant röd kommer inatt. Men är det någon mer som fått rosa/brun/beige flytning nån dag innan BIM och sen mensvärk på BIM utan mens och sedan visat sig vara gravid? Snälla säg att detta är vanligt

Pöss alla fina kvinnor i världen

• Svar på tråden Någon mer som haft såhär måntro?
  • nadie2019
    babyboooo skrev 2018-08-13 23:51:09 följande:

För två veckor sedan gjorde vi fem dagars försök till att pricka in ägglossning! Idag, 30 dagar sedan min senaste mens, på BIM alltså, så har ingen mens dykt upp, däremot har jag som en mildare mensvärk/molvärk (har diagnosen endometrios så brukar ha otroligt ont annars). För två dagar sedan kom det en rosa/brun/beige flytning när jag torkade mig. Kan det ha något samband? Jag ska köpa ett test imorgon om inte tant röd kommer inatt. Men är det någon mer som fått rosa/brun/beige flytning nån dag innan BIM och sen mensvärk på BIM utan mens och sedan visat sig vara gravid? Snälla säg att detta är vanligt

Pöss alla fina kvinnor i världen

Kan det vara en nidblödning? Googla
  • Fia 28

Det är fel tidpunkt för en nidblödning. Men molvärk när mensen ska komma får jag när jag är gravid. 

• Migas

Den "mensvärk" du känner kan vara växtvärk om du är gravid och "blödningen" du märkte av för ett par dagar sedan kan vara en nidblödning (speciellt om du inte brukar få småblödningar innan mensen startar). 

När tänkte du testa?

• Migas
    Fia 28 skrev 2018-08-14 08:14:29 följande:

Det är fel tidpunkt för en nidblödning. Men molvärk när mensen ska komma får jag när jag är gravid.

Det kanske är gränsfall, då TS var på kring dag efter ägglossning (beroende på när under de fem dagarna som ägglossning skedde).

"Blödningen uppstår när ägget fäster i livmodern, cirka 7-14 dagar efter ägglossningen."
    www.alltforforaldrar.se/artikel/nidblodning-nar-agget-faster

• Anonym (Antagligen normalt)

Antagligen är det du upplever helt normalt, fick liknande vid min första och andra graviditet.

Min tredje graviditet trodde jag det var nidblödning eller mensen som skulle kommit men i v 12 visade det sig att det var blödningar pga att fostret dött i v6. Då hade jag haft liknande rosa flytning sen dag ett då jag gjorde ett test.

Blöder du bara vid något eller några tillfällen men inte konstant brukar dom säga att det är normalt men jag kände hela tiden att något var fel.

Lycka till!!

Svar på tråden Någon mer som haft såhär måntro?