• Anonym (Nu undrar man..)

Hans ex skickade en bild på sig själv och deras barn sent på kvällen till honom..

Hans ex skickade en bild på sig själv och deras gemensamma barn till honom sent på kvällen med nån skrattande smiley och vink efter.

Ville kolla vad ni här på FL tror om det?

• Svar på tråden Hans ex skickade en bild på sig själv och deras barn sent på kvällen till honom..
    molly50 skrev 2018-09-04 14:50:25 följande:

Jag personligen bryr mig inte så mycket om ifall någon sms:ar mig väldigt sent eller tidigt.

Jag säger bara ifrån vänligt och bestämt då eller stänger av ljudet eller telefonen.

Men det finns ju andra som uppenbarligen har problem med det.

T ex Ess som har en sjuk släkting.

Då kan man ju inte heller stänga av telefonen utan behöver kanske vara anträffbar.

Och då förstår jag om man inte vill ha några onödiga sms.

Jag tycker inte att TS verkar svartsjuk och osäker över all kontakt hennes kille har med sitt ex.

Visst hon har erkänt att hon är det. Men hon har ju försökt pusha honom att ha mer kontakt med sitt ex. Hon har bjudit med hans ex på deras semestrar och varit med på barnets skolavslutningar osv.

Är man sjukligt svartsjuk så gör man inte sådana saker.

Tack!

Jag hade ett samtal om detta med min särbo för det faktiskt var han som kom på att en anledning att exet skickar och grejar kan bero på att hon känner sig trygg med mig. Min särbo sa att exet sagt flera gånger att det går så bra med mig och att allt fungerar så smidigt nu för tiden i motsats till hans tidigare förhållanden som han haft efter han och exet delade sig.

Så det var ju en komplimang till mig.

Men man kan inte gå hur långt som helst med mig dock, för jag är en känslig person och det där med att skicka en bild på sig själv så sent på kvällen var gränsöverskridande för mig. Som tur är har han hänsyn till hur jag känner.
    molly50 skrev 2018-09-04 11:43:16 följande:

Om du hade orkat bemöda dig med att läsa mina tidigare kommentarer här i tråden så hade du sett att även jag har skrivit att jag tycker att TS pojkvän borde prata med sitt ex.

I synnerhet om även han anser hennes kontaktförsök vara jobbiga.

Men jag tycker samtidigt att man ska tänka på att det finns något som kallas att visa hänsyn.

Så även om man har barn tillsammans så tycker jag inte att man behöver klampa på hur som helst i exets nya relation.

Så långt kan man faktiskt tänka,även om det är ens ex som måste tala om var gränserna går för honom/henne.

Sen vad du tycker om mitt sätt att skriva struntar jag högaktningsfullt i.

Du är inte heller speciellt trevlig i dina inlägg och då är det svårt att försöka diskutera på ett bra sätt.

I alla fall för mig som föredrar vettiga och sansade diskussioner utan sarkasm och spydigheter.

Håller med dig.

Jag tycker också att anomym Anna är jäkligt otrevlig i sina inlägg.

Och precis, det är viktigt att vi sa hänsyn till nya relationer. Själv gör jag det och då förväntar man sig lite att andra också ska göra det. Eller åtminstone tänka till.
  • Anonym (Anna)
    molly50 skrev 2018-09-04 11:43:16 följande:
    Om du hade orkat bemöda dig med att läsa mina tidigare kommentarer här i tråden så hade du sett att även jag har skrivit att jag tycker att TS pojkvän borde prata med sitt ex.
    I synnerhet om även han anser hennes kontaktförsök vara jobbiga.
    Men jag tycker samtidigt att man ska tänka på att det finns något som kallas att visa hänsyn.
    Så även om man har barn tillsammans så tycker jag inte att man behöver klampa på hur som helst i exets nya relation.
    Så långt kan man faktiskt tänka,även om det är ens ex som måste tala om var gränserna går för honom/henne.
    Sen vad du tycker om mitt sätt att skriva struntar jag högaktningsfullt i.
    Du är inte heller speciellt trevlig i dina inlägg och då är det svårt att försöka diskutera på ett bra sätt.
    I alla fall för mig som föredrar vettiga och sansade diskussioner utan sarkasm och spydigheter.
    jag har läst dem. det står samma sak i alla. jag tycker inte att du diskuterar på ett bra sätt, jag tycker att du säger samma sak hela tiden. punkt
  • molly50
    Anonym (Nu undrar man..) skrev 2018-09-04 17:33:16 följande:
    Tack!

Jag hade ett samtal om detta med min särbo för det faktiskt var han som kom på att en anledning att exet skickar och grejar kan bero på att hon känner sig trygg med mig. Min särbo sa att exet sagt flera gånger att det går så bra med mig och att allt fungerar så smidigt nu för tiden i motsats till hans tidigare förhållanden som han haft efter han och exet delade sig.

Men man kan inte gå hur långt som helst med mig dock, för jag är en känslig person och det där med att skicka en bild på sig själv så sent på kvällen var gränsöverskridande för mig. Som tur är har han hänsyn till hur jag känner.
    Det låter ju bra. Men varför kan hon inte skicka sms till dig och säga det i så fall?
    Anonym (Nu undrar man..) skrev 2018-09-04 17:36:09 följande:
    Håller med dig.

Jag tycker också att anomym Anna är jäkligt otrevlig i sina inlägg.

Och precis, det är viktigt att vi sa hänsyn till nya relationer. Själv gör jag det och då förväntar man sig lite att andra också ska göra det. Eller åtminstone tänka till.
    Ja,det är inte första gången Anna och jag har haft delade meningar.
    Men jag försöker åtminstone att inte vara otrevlig.

Ja,absolut. Det är samma här.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Anna) skrev 2018-09-04 17:39:07 följande:
    jag har läst dem. det står samma sak i alla. jag tycker inte att du diskuterar på ett bra sätt, jag tycker att du säger samma sak hela tiden. punkt
    Om du inte förstår vad jag skriver så får det stå för dig.
    Jag tänker i alla fall inte fortsätta diskutera med dig så länge du fortsätter vara otrevlig mot mig.
    Carpe Diem
  • Anonym (dm)
    Pope Joan II skrev 2018-09-04 06:50:09 följande:
    Vad var det mer du skrev? Något om ordbajsande. Kom osökt att tänka på det nu. 

Nåja, det får vara hur det vill med dig och ditt agiterade sätt. Jag har, som jag skrev, för vara att omge mig med människor som utgör något form för utbyte eller som i någon mening är intressanta eller som åtminstone uttrycker något intressant. Det gör inte du varför dialogen, i den mån det här kan beskrivas på det sättet, från min sida upphör nu. Lite för märkligt för min smak.
    Bra. Du ställer frågor där du ändå inte har tänkt att respektera svaret. Det är därpå väldigt ointressant att höra hur du anser att du har ett bra liv och att detta beror på att du är förträfflig som person. Uttryck gärna dina åsikter men visa respekt, även för dem som har andra erfarenheter och åsikter än vad du har. Gör du inte det så kan du inte räkna med att andra ska respektera dig. 
  • Anonym (Ajdå)
    Anonym (Nu undrar man..) skrev 2018-09-04 17:33:16 följande:

Tack!

Exakt VAD är det som funkar så bra? Du är ju bara en ny flickvän som är sjukligt svartsjuk på din nya mans ex. Barnet är dessutom ganska stor så någon bonusmamma är du inte heller.

Jag förstår inte att mannen orkar. .. Men han verkar kämpa hårt med att behålla husfriden och försöka trygga dig.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (men) skrev 2018-09-04 12:43:04 följande:
    Men oj, hon är helt klart sugen på dig! Vad sa din man? Har han gått på henne och bett henne dra åt helvete?
    självklart. det är den enda rätta responsen!
    molly50 skrev 2018-09-04 20:18:50 följande:
    Om du inte förstår vad jag skriver så får det stå för dig.
    Jag tänker i alla fall inte fortsätta diskutera med dig så länge du fortsätter vara otrevlig mot mig.
    ha ha, minsta barn förstår vad du skriver. du skriver det dessutom många ggr.

men vad bra, det tar jag som ett löfte
    Anonym (Ajdå) skrev 2018-09-05 07:18:02 följande:

Exakt VAD är det som funkar så bra? Du är ju bara en ny flickvän som är sjukligt svartsjuk på din nya mans ex. Barnet är dessutom ganska stor så någon bonusmamma är du inte heller.

Jag förstår inte att mannen orkar. .. Men han verkar kämpa hårt med att behålla husfriden och försöka trygga dig.

Ny?

Vi har varit tillsammans i fyra år, inte så bara i mitt tycke.

Mannen är väldigt lycklig med mig det säger och visar han ofta. Min bonus vill gärna ha med mig på alla sätt så det tar jag dom en bekräftelse på att jag faktiskt är okej även om jag har min svartsjuka sida. Jag är inte perfekt det vet jag men det är ingen .

JAG VILL TACKA ALLA FÖR ERT ENGAGEMANG I MIN TRÅD.

Nu vill jag lägga ner ämnet då jag och min särbo har pratat e hel del och tillsammans kommit fram till en jättebra lösning som passar oss båda. Det känns riktigt bra och jag är jättenöjd.

Den här tråden har haft ett bra syfte ; att ventilera mina känslor och få perspektiv. Självkännedom har jag redan och jag vet att svartsjuka är ett problem för mig och varför det är det.

Intressanta diskussioner har det också blivit och jag gillar att utvecklas och öka min förståelse även för personer som inte tycker som jag själv och som jag blivit irriterad på.

Men nu har jag blivit mättad känner jag och jag är som sagt tacksam för all input.

Gamla ex är inte alltid ett lätt ämne även om vissa av er i tråden verkar vara väldigt bundis med sina.

Jag och min särbo har samma inställning till våra ex och det tycker jag känns bra. Sen får hans ex hålla på som hon vill för jag har ju insett att jag ändå inte kan göra något åt hennes agerande, jag kan bara ta ansvar för hur jag själv väljer att agera och det har jag gjort.

Det känns bra.

Tack!

• molly50
    Anonym (Nu undrar man..) skrev 2018-09-05 08:38:54 följande:

Nu vill jag lägga ner ämnet då jag och min särbo har pratat e hel del och tillsammans kommit fram till en jättebra lösning som passar oss båda. Det känns riktigt bra och jag är jättenöjd.

Den här tråden har haft ett bra syfte ; att ventilera mina känslor och få perspektiv. Självkännedom har jag redan och jag vet att svartsjuka är ett problem för mig och varför det är det.

Intressanta diskussioner har det också blivit och jag gillar att utvecklas och öka min förståelse även för personer som inte tycker som jag själv och som jag blivit irriterad på.

Men nu har jag blivit mättad känner jag och jag är som sagt tacksam för all input.

Gamla ex är inte alltid ett lätt ämne även om vissa av er i tråden verkar vara väldigt bundis med sina.

Jag och min särbo har samma inställning till våra ex och det tycker jag känns bra. Sen får hans ex hålla på som hon vill för jag har ju insett att jag ändå inte kan göra något åt hennes agerande, jag kan bara ta ansvar för hur jag själv väljer att agera och det har jag gjort.

Det känns bra.

Tack!

Jag önskar dig lycka till och hoppas det löser sig med allt.

Och uppdatera gärna om något händer. 
    Carpe Diem
    molly50 skrev 2018-09-05 09:14:24 följande:

Jag önskar dig lycka till och hoppas det löser sig med allt.

Och uppdatera gärna om något händer. 

Tack så väldigt mycket! Det ska jag göra! ????
    Anonym (Nu undrar man..) skrev 2018-09-05 09:20:24 följande:

Minus alla frågetecken hehe
  • molly50
    Anonym (Nu undrar man..) skrev 2018-09-05 09:20:24 följande:
    Det låter bra. 
    Carpe Diem
  • Anonym (bettan)
    Anonym (Nu undrar man..) skrev 2018-09-05 08:38:54 följande:

Det känns bra.

Tack!

Det låter ju bra! Vad är den jättebra lösningen då? Det kan du väl berätta efter allt engagemang vi har lagt ner? Glad
    Anonym (bettan) skrev 2018-09-05 09:29:42 följande:

Det låter ju bra! Vad är den jättebra lösningen då? Det kan du väl berätta efter allt engagemang vi har lagt ner? 

Lösningen blev att min särbo och jag försöker hålla en enad linje med våra ex, dvs vi kommer vara noga med goda relationer med våra ex gällande allt som rör barnen, men allt utöver den typen av relation kommer vi vänligen men bestämt försöka hålla kort eller inte bekräfta. Och även markera om det skulle behövas. Sedan får exen bete sig hur de vill, det viktiga att särbon och jag kommit överens med varandra hur vi vill att det ska se ut. Det känns riktigt bra!
Svar på tråden Hans ex skickade en bild på sig själv och deras barn sent på kvällen till honom..