• Anonym (Otrohet)

Alla ni älskarinnor, hur har ni gjort?

Har ni avslöjat er älskare för deras partner? Varför? Hur Gick ni tillväga? Vad blev resultatet?

• Svar på tråden Alla ni älskarinnor, hur har ni gjort?
  • Anonym (AndraMannen)

Nu är jag inte älskarinna, utan älskare(?) Men jag hade aldrig tagit kontakt med hennes man, det är upp till henne om hon vill går isär eller berätta för honom.

• Anonym (man)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-08-20 15:09:01 följande:
    Såklart inte, min kommentar handlade bara om det ordet jag använder, för henne blir det väl lika dåligt oavsett vilket ord det är.
    Exakt, så varför väljer du att delta i något du vet är dåligt för en annan kvinna?
  • Anonym (man)
    Anonym (AndraMannen) skrev 2018-08-20 16:05:35 följande:

Nu är jag inte älskarinna, utan älskare(?) Men jag hade aldrig tagit kontakt med hennes man, det är upp till henne om hon vill går isär eller berätta för honom.

Eller fortsätta bedra honom.... och du har ju också ett val, du kan välja att fortsätta delta i det hon gör mot honom eller låta bli. Det är DITT val inte hennes.
  • Anonym (AndraMannen)
    Anonym (man) skrev 2018-08-20 16:17:29 följande:
    Eller fortsätta bedra honom.... och du har ju också ett val, du kan välja att fortsätta delta i det hon gör mot honom eller låta bli. Det är DITT val inte hennes.
    Såklart jag har ett val, jag väljer att fortsätta knulla henne Flört
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (man) skrev 2018-08-20 16:14:41 följande:
    Exakt, så varför väljer du att delta i något du vet är dåligt för en annan kvinna?
    Jag är självisk antar jag. Sexet är bra och ärligt talat bryr jag mig inte om hennes känslor.
  • Anonym (Sanning)
    Anonym (J) skrev 2018-08-19 13:18:49 följande:

Okej. Som du lånar. Så om du nedvärderar henne, känns det som att du kan rättfärdiga ditt beteende då? Slippa moraliskt ansvar? För hon är ändå en torr kärring?

Som om du känner henne! Jag viker mig dubbel av bittert skratt.

Vi levde i ett passionerat äktenskap. Ett varierat och utmanande sexliv. Bra ekonomi. Attraktiva båda två. Resor, djupa samtal. Välutbildade med stort umgänge. Vi hade det helt enkelt väldigt bra och skrattade mycket. Så klart vi bråkade ibland. Han bedrog mig först med en äldre kvinna, i mina ögon oattraktiv. Hon visste om mig. Sedan en manikyrist och även här en tant. Hon visste däremot inte hela sanningen.

Så ja du...är du en torr tant kanske det är det som lockade...kanske är det gott att tugga på papper ibland om man är van vid choklad...vad vet jag. Uppenbarligen inget.
  • Anonym (gross)

vilket äckligt beteende att gå bakom ryggen på deras partner/din egen.. SPYR! 

• Anonym (Sanning)

J

Jag håller alltså med dig. Citerade fel!

• Anonym (Tystnaden)
    Anonym (J) skrev 2018-08-19 15:08:06 följande:

Hans val är ett svek som du bidrar till. Hur bär du inte en del av ansvaret? Du ligger med en gift man.

• Anonym (Tystnaden)
    Anonym (J) skrev 2018-08-19 15:08:06 följande:

Hans val är ett svek som du bidrar till. Hur bär du inte en del av ansvaret? Du ligger med en gift man.

Mina två tankar,

Älskarinnan och mannen om det är mannen som är otrogen bär enligt mitt tycke båda ansvaret för otroheten. Att skylla på att det är inte mitt bekymmer det är mannens ansvar är inte OK. Lika lite som att bedra sin partner.

Det är väldigt enkelt! Man har inte i någon annans förhållande att göra. Punkt slut.

Sen när der gäller att kontakta frun. Skulle aldrig falla mig in! Helt enkelt för att man inte har någon aning om hur deras förhållande ser ut egentligen. Vad vet egentligen älskarinnan?

Frun kanske är ett svin som behandlat sin man illa på olika sätt. Troligt? Nej absolut inte, men det är ändå sånt utomstående inte har en aning om. Sådana fall finns..
  • Anonym (Tystnaden)

Inte heller vet man vad det leder till att skvallra.

Enda gången jag skulle tänka annorlunda är om mannen envetet försöker fortsätta sysslandet trots att jag sagt nej.

• Pentra

Jag tänker inte avslöja något. Då skulle vår underbara relation var slut. Och den handlar absolut inte bara om sex; det är många och djupa känslor inblandade. Hans relation med sin sambo har jag inte rätt att lägga mig i; den måste han få sköta själv; den får jag inte förstöra. Vi ses bara på tider som hans sambo ändå jobbar, och då samtidigt som han och jag är lediga. Jag är hellre nr 2 än att mista honom. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (man)
    Pentra skrev 2018-08-21 01:21:25 följande:

Jag tänker inte avslöja något. Då skulle vår underbara relation var slut. Och den handlar absolut inte bara om sex; det är många och djupa känslor inblandade. Hans relation med sin sambo har jag inte rätt att lägga mig i; den måste han få sköta själv; den får jag inte förstöra. Vi ses bara på tider som hans sambo ändå jobbar, och då samtidigt som han och jag är lediga. Jag är hellre nr 2 än att mista honom. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Vadå "hans relation till sin sambo har jag inte rätt att lägga mig i, den får jag inte förstöra". Du lägger ju dig redan i så mycket man kan genom att ligga med honom? Och riskera att förstöra den gör ni redan genom att gå bakom hennes rygg.

Det där är inget annat än en väldigt dålig ursäkt för att fortsätta gå bakom ryggen på hans fru men försöka få det att låta lite finare som att du respekterar och högaktar deras relation när du både du och han själva verket i allra högsta grad deltar i att förstöra den och förnedrar henne genom att gå bakom hennes rygg.

Om han vill förnedra sin fru genom att gå bakom hennes rygg och tycker att deras relation är värd så lite att den är ok att riskera genom att vara otrogen med dig så är det hans val. Om du vill delta i det för att du tycker det är värd det så är det ditt val. Men sitt inte och försök låtsas om att någon av er bryr er ett skvatt om varken henne eller hennes relation för det är bara ren hyckleri. Era handlingar säger betydligt mer än era ord.

Vad tycker din partner om att du har en relation med någon annan?
  • Pentra
    Anonym (man) skrev 2018-08-21 13:30:32 följande:
    Vadå "hans relation till sin sambo har jag inte rätt att lägga mig i, den får jag inte förstöra". Du lägger ju dig redan i så mycket man kan genom att ligga med honom? Och riskera att förstöra den gör ni redan genom att gå bakom hennes rygg. Det där är inget annat än en väldigt dålig ursäkt för att fortsätta gå bakom ryggen på hans fru men försöka få det att låta lite finare som att du respekterar och högaktar deras relation när du både du och han själva verket i allra högsta grad deltar i att förstöra den och förnedrar henne genom att gå bakom hennes rygg. Om han vill förnedra sin fru genom att gå bakom hennes rygg och tycker att deras relation är värd så lite att den är ok att riskera genom att vara otrogen med dig så är det hans val. Om du vill delta i det för att du tycker det är värd det så är det ditt val. Men sitt inte och försök låtsas om att någon av er bryr er ett skvatt om varken henne eller hennes relation för det är bara ren hyckleri. Era handlingar säger betydligt mer än era ord. Vad tycker din partner om att du har en relation med någon annan?

Mannen i fråga är, likt de allea flesta män, polygam. Det och naturens ordning i detta har jag ingen anledning eller rätt att ifrågasätta. Så, ja, jag respekterar deras relation. Hon är nr 1 och går alltid först. Han är förresten inte gift, utan är sambo. Faktum är att han flirtade med mig i 3.5 år innan jag förstod att han var intresserad av mig, och därefter så kände vi varandra på pulsen i ytterligare bortåt 2.5 år innan vi hamnade mellan lakanen. Vi träffas eftersom hans sambo inte längre kan ha sex, så han saknar just det buset och den nära delen i deras relation, men annat måste ju också (som sagt) stämma. Tack vare att vi ses så har han fått mer energi och hans sambo fått en lyckligare man att leva med i deras gemensamma hem, som är en mindre cirkus i sig. Hade vi inte setts så kanske han varit sjuk och/eller deras relation tom. varit slut pga alla strapatser han går igenom. Och, jag kommer till och från med tips till honom för hur både han och hans sambo skall kunna må bättre om det är något som någon av dem råkat ut för, och det gäller även den avdelningen gällande att hon inte säger sig kunna ha sex längre. Har letat och sökt även i det ämnet och gett tips om vad som skulle kunna avhjälpa problemet för henne, och det även om jag vet att det kan bidra till att jag faller ut ur leken. ... Faktum är att vi båda blivit friskare, och dessutom snabbare, pga vårt umgänge med varandra. ... Min sambo är ok med att jag har denna relationen med min kollega. Vi jobbar alla tre på samma arbetplats. ... Med vänlig hälsning, Pentra
Svar på tråden Alla ni älskarinnor, hur har ni gjort?