• Anonym (Hejhej)

6000 kr per månad? Klarar man sig?

När alla utgifter är betalda har kommer jag ha ca mellan 6000 kr till 7000kr kvar till mat, spara, nöje med mera.

Klara man sig?

• Svar på tråden 6000 kr per månad? Klarar man sig?
  • Anonym (Utan problem)

Lever du själv?

Tolkade det som att hyra och alla måsten är betalade. Då är 6000:- väldigt mycket.

Mat ca 2-3k, inkl hygien.

Då har du 3000-4000kr för nöjen kläder osv

• Anonym (M)

För bara dig? I så fall låter det jättemycket för mig! Tror inte att det kommer att vara några problem,

• Ebo88
    Anonym (Hejhej) skrev 2018-08-19 17:11:13 följande:

När alla utgifter är betalda har kommer jag ha ca mellan 6000 kr till 7000kr kvar till mat, spara, nöje med mera.

Klara man sig?

Ja det gör man. Mitt första jobb var på förskola. Efter alls utgifter som räkningar osv så hade jag 7000kr kvar. Sen får du ju prioritera. Ibland kunde jag lägga undan några tusenlappar i månader för gick inte ut och festade så mycket. Någon annan månad så struntade jag i att spara och festade istället. Men jag hade alltid pengar kvar i slutet av månaden och om jag hade det så sparade jag dom pengarna. Så det går definitivt :)
  • Anonym (Hejhej)

Ja bara för mig.

Hyra;el;busskort med mera är betalt har ca 6000 kr kvar ca 7000 kr.

Det kan bli mer om några månader då ett lån försvinner.

• Anonym (Jupp)
    Anonym (Hejhej) skrev 2018-08-19 17:11:13 följande:

Klara man sig?

Ja. Jag har ca 7500 kr kvar när alla räkningar är betalda, till mat, bensin, spara, nöjen, kläder m.m till mig och 2 små barn. Det funkar fint. Bara man planerar.
  • Arcnice

Klarar du inte av att leva på 6000-7000 efter att alla räkningar är betalda är du extremt dålig på att hantera pengar.

Varje månad är det ju massor av studenter som klarar av att leva och de har ju knappast i normalfallet mer pengar än så efter att hyra mm. är betald.

Såvida du inte har en extremt dyr livsstil bör det inte vara några problem alls. Annars får du helt enkelt prioritera dina pengar bättre.

• SWEwillow

Dom flesta  menar nog klara sig på 6000:- när bara hyran är betald över. Det nästan omöjligt ju

• Anonym (2018)
    SWEwillow skrev 2026-03-11 17:33:59 följande:

Dom flesta  menar nog klara sig på 6000:- när bara hyran är betald över. Det nästan omöjligt ju

Vad tror du folk på försörjningsstöd gör?
Svar på tråden 6000 kr per månad? Klarar man sig?