• Anonym (Heihiopp)

Är det okej att ha kvar bilder på sitt ex på datorn?

Hej!

( jag ser inte detta som otrohet utan hittade inget bra ämne. Är ny här!????)

Det är så att jag är tillsammans med en kille sen 1 år och 6 månader tillbaka. Idag märkte jag på hans dator att han har bilder kvar på hans ex och dem två. Dem var ihop i ca 4 år.

Jag blev mest känslig för han hade tagit bilder på hennes bröst, klyfta när hon var påklädd. Att han fortfarande har kvar det känner jag skumt.

Överreagerar jag eller har jag rätt att fråga honom om bröst bilderna?

• Svar på tråden Är det okej att ha kvar bilder på sitt ex på datorn?
  • Bigbill

Klart som fan det är ok. Lika mycket som du leker med dig själv till en Milf, amatörporr osv. För det är ju bara i tanken. Du vill bli sugen och det hjälper.. i fantasin är man inte otrogen.

Lugn nu!
  • Physalis

Det verkar väldigt respektlöst att spara den typen av bilder av ett ex.

Sen undrar jag också över hur du sett dessa bilder? Är de något han öppet brukar kolls på eller är de bortglömda i någon mapp du snokat fram?

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (A)
    brallison skrev 2018-08-21 15:16:43 följande:
    Jag också tycker att du överreagerar. Har man varit tillsammans med nån ett tag, så kan man inte radera dessa minne oavsett om man vill eller inte (och oftast vill man ju inte - det var ju en del av hans liv). Så, inget konstigt med det.
    Så tycker jag med
  • ThomasW

När tror du han tog sig tid att stirra på bilderna sist

• Anonym (Kille)

Så här,

Jag har kvar saker från massa tjejer inkl ex. 
    Jag är glad att jag har dem, det är nice att titta på dem ibland Cool

Till andra killar: Se till att kryptera dem och håll dem gömda inkl filnamn.
    Till tjejer: It's my stash and my mancave let me be.

Om jag skulle få en flickvän som jag skaffar barn med så skulle jag kanske överväga att radera allting (men skulle inte säga att jag har stashen ändå).

• Anonym (SD 2018)
    Anonym (Ulrika) skrev 2018-08-21 22:19:11 följande:

Men hallå det är faktiskt 2018, tagga ner !

Vad menar du med det?
  • Anonym (Heihiopp)
    1234568 skrev 2018-08-21 20:51:22 följande:

Är du helt kokko beng? Så man ska acceptera att pojkvännen runkar till EXETs bröst bilder. Nu får du ändå ge dig.

Jag håller med dig.. Det hade väl inte känts som det bästa. Finns ju massa porr på nätet, varför göra det med ett ex bild. Nu tror jag dock inte att han använder dessa bilder för onani menmen.
  • Anonym (Heihiopp)
    Physalis skrev 2018-08-22 11:04:02 följande:

Sen undrar jag också över hur du sett dessa bilder? Är de något han öppet brukar kolls på eller är de bortglömda i någon mapp du snokat fram?

Ja, det känner jag med! Förstår helt och hållet dem vanliga men med hennes bröst på i fokus känns lite för mycket för mig. Jag snokade. Vilket jag vet inte är okej egentligen men senaste exet har gjort så man har tillits problem som man jobbar med. Men annars har jag aldrig snokat något. Är bara denna gången.

Men kan hända att han har glömt att han har bilderna kvar men är ju 3 år sen de gjorde slut så man tycker ju att han borde ha kikat igenom sin dator någon gång.

Han sitter där några gånger i veckan ändå.
  • Anonym (Heihiopp)
    Physalis skrev 2018-08-22 11:04:02 följande:

Oj råkade klicka på sura gubben haha. Var inte meningen ????
  • EnsamSingelpappa

Men nu är detta förvirrande.

Har man inte rätt till minnen från människor som betydde något för en??

Jag har kvar en liten boll i bilen vid spegeln som har vandrat fram och tillbaka mellan alla bilar jag någonsin ägt. Den fick jag av en vän när ja köpte min första bil. Okej, du undrar sammanhanget?

Inge konstigt.

Om jag får behålla något som jag fått av en kompis, varför skulle jag inte få behålla om jag fick den av ett gammalt ex?

Nu menar jag inte att man ska behålla gamla porrbilder /porrfilmer med/på sitt ex. Men annat, Typ bilder och liknande.

Jag har massor kvar bilder på tidigare ex i olika sammanhang på gamla hårddiskar och liknande från en annan period i livet.

Har bilder på barnens mamma kvar på väggen ( förvisso tillsammans med barnen). JAG VILL ALDRIG MER TRÄFFA HENNE om jag fick välja men vi var tillsammans massa och massa år. Jag kan inte radera ut det från historien. Det går inte...

Och jag vill inte det heller. Mitt förflutna gör mig till den fina personen som jag är idag...

• Anonym (Heihiopp)
    EnsamSingelpappa skrev 2018-08-26 16:46:28 följande:

Men nu är detta förvirrande.

Har man inte rätt till minnen från människor som betydde något för en??

Jag har kvar en liten boll i bilen vid spegeln som har vandrat fram och tillbaka mellan alla bilar jag någonsin ägt. Den fick jag av en vän när ja köpte min första bil. Okej, du undrar sammanhanget?

Inge konstigt.

Om jag får behålla något som jag fått av en kompis, varför skulle jag inte få behålla om jag fick den av ett gammalt ex?

Nu menar jag inte att man ska behålla gamla porrbilder /porrfilmer med/på sitt ex. Men annat, Typ bilder och liknande.

Jag har massor kvar bilder på tidigare ex i olika sammanhang på gamla hårddiskar och liknande från en annan period i livet.

Har bilder på barnens mamma kvar på väggen ( förvisso tillsammans med barnen). JAG VILL ALDRIG MER TRÄFFA HENNE om jag fick välja men vi var tillsammans massa och massa år. Jag kan inte radera ut det från historien. Det går inte...

Och jag vill inte det heller. Mitt förflutna gör mig till den fina personen som jag är idag...

Jo jag håller med vilket jag skrivit innan. Att jag menade man får såklart ha bilder kvar. Normala bilder på sitt ex osv. Men är just bröst bilderna jag reagerade på. Självklart vill man ha minnen kvar. Men minne kvar på ett ex bröst känns dock lite okänsligt enligt mig.
  • Physalis
    Anonym (Heihiopp) skrev 2018-08-26 16:28:30 följande:

Ja, det känner jag med! Förstår helt och hållet dem vanliga men med hennes bröst på i fokus känns lite för mycket för mig. Jag snokade. Vilket jag vet inte är okej egentligen men senaste exet har gjort så man har tillits problem som man jobbar med. Men annars har jag aldrig snokat något. Är bara denna gången.

Men kan hända att han har glömt att han har bilderna kvar men är ju 3 år sen de gjorde slut så man tycker ju att han borde ha kikat igenom sin dator någon gång.

Han sitter där några gånger i veckan ändå.

Jag tänker först och främst för Exet att det är respektlöst att ha kvar bilder av henne. Men såklart är det inget kul för dig att få hans förflutna in your face, även om du letade någonstans där du inte fått tillåtelse att titta.

Om det är en dator du delar med honom och alltså kan förväntas klicka runt i. Kan du ju alltid ha den approachen. "Jag råkade hitta de här bilderna av ditt ex. Känns inte så schysst att behålla de för henne när ni inte längre är tillsammans."
    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Heihiopp)
    Physalis skrev 2018-08-27 01:53:49 följande:

Jag tänker först och främst för Exet att det är respektlöst att ha kvar bilder av henne. Men såklart är det inget kul för dig att få hans förflutna in your face, även om du letade någonstans där du inte fått tillåtelse att titta.

Om det är en dator du delar med honom och alltså kan förväntas klicka runt i. Kan du ju alltid ha den approachen. "Jag råkade hitta de här bilderna av ditt ex. Känns inte så schysst att behålla de för henne när ni inte längre är tillsammans."

Physalis skrev 2018-08-27 01:53:49 följande:

Tack! Skönt att veta någon ändå förstår mig här! Ja, är nog något jag funderat på göra. Får försöka ta upp det så snart som möjligt.
  • Anonym (Freddiemannen)
    Anonym (Sonny) skrev 2018-08-21 18:02:57 följande:

Varför är du på hans dator och snokar? Är inte det integritetskränkande?
    Det kan vara oskyldiga runkbilder som hjälper fantasin. Helt ofarligt. Inget att oja sig över. Män onanerar och fantiserar ofta om tidigare sexuella erfarenheter med ex. Han är ju ihop med dig och inte med henne. Av någon anledning. 
    Jag befarar att om du konfronterar honom så kommer du inte att vara så pass öppen att du "bara frågar", utan du kommer mer eller mindre vilja att han raderar bilderna. Då kan det hända att han raderar dem av välvilja. Då kan det slå backout senare eftersom han "tvingats" radera dem.
    Mitt råd är: säg inget. Fortsätt Älska honom och var en riktig slampa i sängen så kommer han behålla dig och självmant radera bilderna när han är mogen.Kyss

Jag fantiserar aldrig om ex.....fy vad trist! 
    Och det faktum att killen nu är ihop med TS istället för exet kan ju helt enkelt bero på att exet dumpade honom. 
Svar på tråden Är det okej att ha kvar bilder på sitt ex på datorn?