Barnbidrag
Jag är en tjej på 15 år och vi har det hyfsat bra ekonomiskt sett här hemma jag har de senarte åren fått en swich då och då men det är ungefär en hundring i månaden. Vet att mina föräldrar inte bryr sig om mina kompisar får sitt barnbidrag men för mig är det inte lika kul när vi drar iväg och shoppar och jag har 100kr att shoppa för (+mat pengar) och mina kompisar har över 1000kr att shoppa för, då vill jag inte riktigt bli med å shoppa när jag kan köpa typ en t-skirt å sen är pengarna slut. Jag har tagigt upp detta med mamma vid flera tillfällen men hon blir bara sur å säger då ?Vad ska du med dom pengarna till? var på jag svarar ?bensin till mopeden,kläder,smink,hygienprylar,godis osv osv. Hon brukar då säga ?det är bara att jobba ihop pengarna? jag lite argt svarar då ungefär ?med vad?.. plocka ur/i diskmaskinen,tvätten,städa huset?? Hon brukar då dra till med ?jag vet inte sluta tjata vi tar det här nån annan gång? jag blir oftast då så arg att jag vill gråta så jag svarar ?när då? Du säger samma sak varje gång, ?vi tar det nån annan gång? NÄR ÄR DET?????
Med att hon säger jobba ihop är ungefär 100kr för alla alternativ jag alltid säger diskmaskin osv...... Men min fråga till er är då vad tycker ni borde jag få barnbidraget eller iallafall en del av det? Vill tillägga att mamma påstår sig ha fört in 300kr på mitt kort varje månad men jag har då aldrig fått det!