Äktenskapsförord
Hej
Jag har i mitt liv varit gift 2ggr
Första gången jag blev ensam så begick min man självmord och lämnade mig kvar med 4,5 miljoner i skuld. Den skulden ordnades upp några år senare och avskrevsmot att jagbetalade 550 000 så den finns ej längre detta var 2008
2013 gifte jag om mig och min dåvarande man var otrogen (av misstag) so han själv uttrycker det, oavsett så skilde vi oss 2014
Nu har jag träffat en ny man och vi har varit ett par i 2,5 år och allt känns toppen
Jag har idag inga skulder, äger en bostadsrätt värd ca 1 000 000 som då inte är belånad, dessutom har jag en större summa bankmedel , min pappa gick bort förra året och fick då ett arv.
Min blivande man har inte några större besparingar han bodde i en hyresrätt när vi träffades så han flyttade in till mig. Han har en mc av nyare modell som är värd ca 250 000 den har hanen skuld på ca 65 000 kr.
Mitt problem är att han har friat och det är ju underbart men jag har lyft mitt önskemål / krav att vi ska skriva äktenskapsförord, efter en del jobbiga diskussioner så gick han med på det.men jag tycker ändå att hela grejen är jobbig
G. Jag gifter inte mig utan att vi har äktenskapsförord men det är ändå en jobbig bit eftersom vi inte var helt överens om det från början
Någon med samma erfarenhet?
Cilla