• Anonym (Lastpanda)

Chaturbate, otrohet?

Hej, ny här, woop!

Häromdagen så skojade jag med min sambo och tog ifrån honom mobilen för att gå in på en hemsida. Han blev väldigt nervös och jag förstod på direkten att något inte stämde. Såg då att han hade som "ofta besökta sidor" något som heter chaturbate. Alltså en sida med live porr/chat.

Min sambo märkte inte att jag såg detta, men när han sov kollade jag igenom webbhistoriken och ojoj vad ofta han har besökt den! Han jobbar natt och passar väl på då!

Min fråga är om detta är otrohet och hur ska jag bemöta beteendet? Hur konfronterar jag honom? Vi har varit tillsammans i 9år och har två fina små barn. Själv tycker jag att det är äckligt att kolla på mycket yngre kvinnor i en livechat, pratar han med dem där? Vad får man ut av detta...????

Kan tillägga att en liknande situation har hänt, då såg jag hela chatten, men tog upp det mycket senare och då förnekade han att det någonsin hade hänt.

• Svar på tråden Chaturbate, otrohet?
  • Anonym (50 years of grey)

Okej, men har han chattat då? Jag brukar också kika runt på chaturbate i ibland, men bara för att kolla, inte chatta. Å de som är inloggade är det för det mesta för att kommentera liveshower, inte intim chat. Visst kan man betala för att få en privat show, men inte många som gör det. Så detta är nog inte mer otrohet än vanlig porrsurf, bara att det är live.

• Anonym (Komplext)

Jag är man, 48 år, gift sedan närmare 15 år.  Om det är otrohet beror nog på vem du frågar. Är detta förresten någon form av betalsida?  Oavsett - liksom människor har olika talang för ex vis musikalitet o logiskt tänkande har vi olika behov av sömn, sex m m. Kort sagt är det nog vanligt att man inte matchar varandra vad gäller sexuellt behov ( ja...jag vet av egen erfarenhet vad jag pratar om). Jag tror att det är rätt vanligt att kanske framför allt män försöker få tillfredsställelse på nätet via chatt/bilder, (ja...det gäller även mig). Och det kanske inte är helt bra men i mitt fall är det en nästan nödvändig "ventil" för att få den tillfredsställelse som saknas. Med tanke på att ni har två barn tycker jag du ska ta en funderare på vad saken egentligen är värt. Om man drar det till sin förlängning - är ett uppbrott med de väldigt, väldigt omfattande konsekvenser det har för ekonomi, stabilitet, fungerande tillvaro m m ett alternativ? Jag förstår att du har en annan syn på det men jag tror det finns en skillnad också i hur många ser på saken. För den som ser sex som något som sker mellan två mer eller mindre sammankopplade personer kan jag förstå att cybersex framstår som obegripligt och äckligt. För andra är det eggande och ett sätt att förlösa ett fysiskt behov. Mitt råd är - ta det väldigt lugnt och storma inte iväg med eventuella konfrontationer innan du smält det hela ett tag.

• qfnafnjf

Jag tror att TS vet vad som har ägt rum här om TS tänker efter eftersom TS också tar upp variabler som är direkt sammanlänkade och skapar den bild rubriken TS satt förmedlar.

Oavsett hur TS agerar så agerar TS förälder åt sin egen partner.

På tal om något annat så verkar detta vara en typisk norm som växt fram med hjälp av internet. Så där betedde man sig i tidiga tonår på sin höjd.

• Anonym (Lastpanda)
    Anonym (50 years of grey) skrev 2018-08-27 15:36:30 följande:

Okej, men har han chattat då? Jag brukar också kika runt på chaturbate i ibland, men bara för att kolla, inte chatta. Å de som är inloggade är det för det mesta för att kommentera liveshower, inte intim chat. Visst kan man betala för att få en privat show, men inte många som gör det. Så detta är nog inte mer otrohet än vanlig porrsurf, bara att det är live.

Jag vet inte om han har chattat, hur ser jag det? Med tanke på att han gjort det tidigare i vårt förhållande och inte svarat ärligt när jag frågade då så lär jag inte få ett ärligt svar om jag bara frågar. Skulle dock kännas fel om han kommenterade en liveshow också, är inte det otrohet av något slag?
  • Anonym (Lastpanda)
    Anonym (Komplext) skrev 2018-08-27 15:48:25 följande:

Jag är man, 48 år, gift sedan närmare 15 år.  Om det är otrohet beror nog på vem du frågar. Är detta förresten någon form av betalsida?  Oavsett - liksom människor har olika talang för ex vis musikalitet o logiskt tänkande har vi olika behov av sömn, sex m m. Kort sagt är det nog vanligt att man inte matchar varandra vad gäller sexuellt behov ( ja...jag vet av egen erfarenhet vad jag pratar om). Jag tror att det är rätt vanligt att kanske framför allt män försöker få tillfredsställelse på nätet via chatt/bilder, (ja...det gäller även mig). Och det kanske inte är helt bra men i mitt fall är det en nästan nödvändig "ventil" för att få den tillfredsställelse som saknas. Med tanke på att ni har två barn tycker jag du ska ta en funderare på vad saken egentligen är värt. Om man drar det till sin förlängning - är ett uppbrott med de väldigt, väldigt omfattande konsekvenser det har för ekonomi, stabilitet, fungerande tillvaro m m ett alternativ? Jag förstår att du har en annan syn på det men jag tror det finns en skillnad också i hur många ser på saken. För den som ser sex som något som sker mellan två mer eller mindre sammankopplade personer kan jag förstå att cybersex framstår som obegripligt och äckligt. För andra är det eggande och ett sätt att förlösa ett fysiskt behov. Mitt råd är - ta det väldigt lugnt och storma inte iväg med eventuella konfrontationer innan du smält det hela ett tag.

Tänker förstås på att han behöver få utlopp för någonting sexuellt, men varför smyger han med detta? Känslan allt lämnar är dålig, jag vet inte om jag skulle dra det så långt som till ett uppbrott, fast precis när jag upptäckte allt kändes det så. Jag vill inte storma iväg med något förhastat, men måste ju ta en diskussion om detta. Frågan är bara hur jag gör det på bästa sätt? Han har för övrigt varit väldigt negativt inställd till allt dom har med porr att göra tidigare. Blir som en dubbel lögn han drar för mig. Falskt..
  • Anonym (Lastpanda)
    qfnafnjf skrev 2018-08-27 16:26:33 följande:

Jag tror att TS vet vad som har ägt rum här om TS tänker efter eftersom TS också tar upp variabler som är direkt sammanlänkade och skapar den bild rubriken TS satt förmedlar.

Oavsett hur TS agerar så agerar TS förälder åt sin egen partner.

På tal om något annat så verkar detta vara en typisk norm som växt fram med hjälp av internet. Så där betedde man sig i tidiga tonår på sin höjd.

Vill verkligen inte vara förälder till min partner, jag vill ju att det vi delar sexuellt ska VI dela. Inte någon yngre tjej och min sambo på en livechatt. Men hursom, vad ska jag göra/säga?
  • qfnafnjf
    Anonym (Lastpanda) skrev 2018-08-27 16:57:44 följande:
    Vill verkligen inte vara förälder till min partner, jag vill ju att det vi delar sexuellt ska VI dela. Inte någon yngre tjej och min sambo på en livechatt. Men hursom, vad ska jag göra/säga?
    Det du vill göra och säga för du är ju din egen person som lever och lär sig och vågar ta egna beslut och tänka själv. Inte sant?
  • Anonym (50 years of grey)
    Anonym (Lastpanda) skrev 2018-08-27 16:45:26 följande:

Jag vet inte om han har chattat, hur ser jag det? Med tanke på att han gjort det tidigare i vårt förhållande och inte svarat ärligt när jag frågade då så lär jag inte få ett ärligt svar om jag bara frågar. Skulle dock kännas fel om han kommenterade en liveshow också, är inte det otrohet av något slag?

Nja, alltså, en liveshow kan ha några tusen som tittar, kanske ett tiotal som skriver i chatten, å de enda som läser är de andra åskådare, så otrohet.. nej nej. Men så finns det de som bara har några få åskådare, de kan man ju chatta med, men det enda dom vill är att man ska tippa dom med tokens, tiggeri helt enkelt. Otrohet?

Jag tror ni har ett dåligt sexliv helt enkelt eftersom han söker tillfredställelse på nätet, uppenbarligen är det inte din man som saknar lust, du kanske skulle försöka få honom mer intresserad av dej. Porra till dej ordentligt i sängen nästa gång så får du se
  • Anonym (Milf:))

Tycker inte det är ok oavsett om det kallas otrohet eller ej.

Han håller på för mycket med detta och dessutom ljuger han om det. Känns inte ok.

Ser att det finns män här som tycker att det definitivt inte är otrohet. Det är för att legitimera sitt eget porrsurfande.

• Anonym (Milf:))
    Anonym (Milf:)) skrev 2018-09-01 21:03:05 följande:

Tycker inte det är ok oavsett om det kallas otrohet eller ej.

Han håller på för mycket med detta och dessutom ljuger han om det. Känns inte ok.

Ser att det finns män här som tycker att det definitivt inte är otrohet. Det är för att legitimera sitt eget porrsurfande.

Var inne och kollade lite. Det är väldigt unga människor där. Nej Usch....
Svar på tråden Chaturbate, otrohet?