• Anonymss899

Gravid och elak syster

Ja, vad ska man säga! Jag har en syster, vi har jätte god kontakt och pratar varje dag, för några månader sedan fick hon veta att

Jag var gravid, hon tog det bra då, men nu på senaste har hon börjat snäsa åt mig, och skickade ett en bild på ett positivt graviditetstest och skrev att hon minskas skulle få det bättre barnet, nu är hon i 5te månaden och jag vet

Inte varför men det känns som att jag stal något av henne när jag blev gravid, som att jag tog hennes rätt att bli gravid först,

Jag vet absolut inte vad jag ska göra just nu!

Några tips/förslag?

• Svar på tråden Gravid och elak syster
  • fjanten

Om jag hade haft en syster som sa till mig att hon skulle få "det bättre barnet" så vet jag inte om jag hade varit sugen på att umgås med henne något mer.

• Solen2

Vet du om de har haft det svårt att bli gravida? Det kan påverka reaktionen kring din graviditet och ett svårt förhållande till gravida och graviditeter.

• LittleSunshine84

Min syster uppförde sig riktigt riktigt illa mot mig när jag blev gravid. Hon ställde sen in sitt födelsedagsfirande och pratade inte med mig på flera veckor. Det var hemskt, att min syster som jag haft en så bra relation med behandlade mig så illa. Det tog lite tid innan hon smälte allt och hon bad aldrig om ursäkt för sitt beteende men hon försökte på sitt sätt gottgöra lite för hur hon behandlade mig.

Hon var en allmän besserwisser under hela min graviditet. Det tog flera månader efter att min son var född innan jag fick den respekten jag förtjänade från henne. Hon visste hela tiden bäst om allt ifrån graviditet till förlossning.

Idag är hon mer ödmjuk. Men jag fick en dålig reaktion från henne när vi berättade att vi väntade syskon. Men hon förstod rätt snabbt att hon var ute på djupt vatten.

Hoppas din syster skärper sig. Ni kan vara ett fantastiskt stöd åt varandra under den här resan!

Svar på tråden Gravid och elak syster