• 21årigtjej

Tjock slemhinna, kan jag vara gravid?

Jag är behov utav hjälp angående en sak..

Det är som så att jag har inte haft mens sen den 7 juli, 2v efter så hade jag och sambon sex och kondomen sprack.. och jag har varit lite smått

Orolig angående om jag är gravid eller ej, har testat massor med tester, vissa visar ett svagt plus och vissa visar negativt.. till slut i veckan så kontaktade jag gyn och bad om hjälp. Fick tid idag och när jag kom dit så gjorde jag först ett gravtest och det visade negativt.. sen fick jag göra ett ultra och han såg ingenting förutom en ?tjock hinna? och han lät lite osäker men han var ändå på att jag inte är gravid, sen menar han också att jah kan lida utav PCO då Han såg att jag inte har haft ägglossning på ett tag.

Men frågan är då att varför jag har då mina ?symptom??

- svag mensvärk

- mina nippels är katastrof.. gör otroligt ont

- jätte känslig för mänskliga vätskor ( ej varit det innan)

- vissa lukter vill jag bara spy utav

- trött konstant.

( då han inte kunde besvara den frågan till mig)

Är jag bara skengravid?eller har någon haft liknande som mig och visat sig att vara gravid ändå även om det inte har sätt på ultra?

( om jag räknar på om det skulle vara positivt så är jag i v.8 något isf )

• Svar på tråden Tjock slemhinna, kan jag vara gravid?
  • Iowhannah

I vecka 8-9 ser man ett foster på ultraljudsundersökningar så jag förstår läkarens osäkerhet.

Brukar din mens vara regelbunden? Som jag har förstått det så är det vanligt med oregelbunden mens om man har PCO.

• 21årigtjej

Den har varit regelbunden ett bra tag nu... har läst lite grann angående PCO och tycker inte att jag har några kännetecken på att ha det ????

• Anonym (Toga)

Om läkaren kunde att du inte haft ÄL på länge, så är du troligtvis inte gravid. Tjock hinna får alla tjejer innan mens, eftersom livmodern förbereder sig varje månad för att kunna ta emot ett befruktat ägg. Mens är just denna tjocka hinnan som stöts ut när den märker att där inte fäst ett befruktat ägg.

• 21årigtjej

Okej, super tack för svar ???? dock glömde jag meddela om att han ville ändå att jag skulle ta ett nytt grav test om 2 veckor.. för han sa det att det kan också vara förtidigt för och säga med.. men han var ändå på att jag inte var gravid, men har börjat smälta in om att jag inte är det och låta kroppen göra sitt och hoppas på att mensen kommer tbx någon dag.

Svar på tråden Tjock slemhinna, kan jag vara gravid?