• M29B

    Hjälp

    Hej

    Nu skriver jag här för jag har extrem ångest över min ekonomi.

    Jag jobbar och sliter varje månad tar på mig dubbla pass för att kunna betala mina räkningar.

    Jag har varit extremt dålig en period och jag såg dumt nog nu att jag hittade endast lycka i shopping, alla svek mig och jag tog ett lån för att hjälpa mitt ex i nöd. Men nu får jag inte tillbaka dom pengarna, räkningar strömmar in varje dag och jag har 2000 kr kvar på kontot att klara mig hela månaden ut.

    Har hyra på 4000 kr att betala och inkasso!

    Så jag är körd, ingen beviljar lån (skönt på ett sätt) men jag hade behövt 7.000 kr för att klara mig. Jag har ingen aning vad jag ska göra, har ingen att prata med har ingen som kan låna har extrema självmordstankar nu, men jag vet det är ingen utväg, men ångesten tär på mig.

    Har ni några idéer ? Jag har verkligen försökt med allt allt allt. ????

    Hjälp mig.

  • Svar på tråden Hjälp
  • Linda5

    Varje kommun skall ha en konsument/skuldrådgivare. Kontakta den i din kommun så hjälper dom dig.

  • M29B

    Kristianstad kommun.

    Har försökt kontakta men dom är alltid på tjänsteärende. ????

  • M29B

    Tack Linda ska mejla honom direkt.

    Har du erfarenhet sedan tidigare eller ? ??

  • Linda5

    Har en vän som är skuldsanerare sen har jag hjälpt en kille som hamnat snett i sin ekonomi. Han skulle få utmätning m.m. och då hjälpte jag honom få koll på ekonomin igen.

  • M29B

    Ok. Tack ännu en gång, är väldigt orolig över min situation, har mejlat Anders så får se hur det kan lösa sig.

  • Linda5

    Hoppas du får svar under dagen. Försök att samla ihop alla papper från inkassobolagen och se vad du har för skulder. Kolla så inte en del kommer dubbelt. Kontakta alla inkassobolagen och gör upp en avbetalning. 
    Du kan skriva till dom och erbjuda ex att du betalar av kostnaden + en liten summa till uppdelat på 2 år med fryst ränta. Gör du så på alla skulderna borde månadskostnaden bli lägre för dig. Jätteviktigt är då att det sköts annars blir det surt efter.
    Vad gäller snabba pengar är det svårare. Hyran är viktig. Mat under hösten går att göra nästan gratis. Hoppas du får hjälp av Anders med inkassobitarna för det kan vara lite svårt i början.
    Lycka till.

Svar på tråden Hjälp