• Sompa

Sen mens, negativt gravtest

Hej!

Jag slutade med p-piller i december förra året. Har sedan dess haft oregelbunden mens men cykeln har blivit kortare och kortare för var gång.

Förutom denna gången...

Idag har jag gått över tiden med 6 dagar jämtemot förra månaden. Jag är inne på dag 41 nu och fortfarande ingen mens i sikte.

Jag gjorde ett gravtest igår men det visade negativt.

Är det någon annan som har slutat med p-piller som upplevt att mensen ?försvinner? igen efter åtta månader?

Jag kan tillägga att vi försöker bli med barn så allra helst hoppas jag på ett plus istället för mens :)

• Svar på tråden Sen mens, negativt gravtest
  • Anonym (O)
    Majflickan90 skrev 2018-09-23 19:30:25 följande:

Undrar ifall någon har lite tips o kan hjälpa mig?

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra eller vad jag BÖR göra. Jag slutade med p-piller i mars nångång i förhoppning om att snabbt kunna bli gravid. I april fick jag mens som vanligt, sen hoppade den över en månad och så fick jag mens i juni istället. Men sedan juni månad så har jag inte haft mens en enda gång och de är liksom över 4 månader sedan! Min kropp har haft lite molande värk precis som att "nu är mensen påväg", men inga övriga tecken. Jag tog ett gravtest i början av augusti för då va jag ändå 8 veckor sen men de va negativt. Jag vet inte riktigt vad som stämmer, har googlat lite men alla säger olika.

Kan man ha ägglossning som vanligt? Trots att man inte har mens? För man måste väl få mens för att kunna "framkalla" en ägglossning?

Har ni tips till mig? Vad bör jag göra? Uppsöka gyn?

Tacksam för svar!

Man har mens för ägget som släppt inte blivit befruktat och man behöver blöda ut slemhinnan som livmodern har förberett.

Men för övrigt skulle jag höra av mig till gyn, något är ju uppenbarligen inte i balans i kroppen.
  • LD2018
    Hannaw03 skrev 2018-09-23 16:54:05 följande:

Det kanske finns hopp ????

Nu senare under dagen har det kommit en starkare smärta i magen.. hugger till lite då kan då och det känns som att det krampar om kissblåsan nästan. Hm.

Ska åka och handla fler tester och prova.

Tack för svar????

Tycker absolut att där fortfarande finns hopp. Brukar oftast bero på att ÄL skett senare än man beräknat. Vet du ungefär när du skulle haft den? Testat med stickor och sånt? 

För varje dag mensen inte kommer hade jag tagit ett test iallafall om jag var du :) kombinera kanske med ÄL test ifall det går för många dagar utan mens för då kanske cyklen börjar om och du missar eventuellt ÄL. Kvinnokroppen går inte alltid att lita på haha! ;)
  • AngelicaB

Hoppas gärn in hör! Hej allihopa :D Härligt att läsa om alla här som varit sena och sedan plussat sent! Jag går in på dag 31 idag, har alltid haft en cykel på 27-28 dagar. Detta är skumt. Bara neg tester har gjorts.. :/ Testade idag och här kommer resultatet. Någon som ev ser nått? (Vet att kvaliten blir kass när man laddar upp). Hoppas alla här inne får sitt plus snart!

• Anonym (Emmie)
    Sompa skrev 2018-08-31 20:58:23 följande:

Hej!

Jag slutade med p-piller i december förra året. Har sedan dess haft oregelbunden mens men cykeln har blivit kortare och kortare för var gång.

Förutom denna gången...

Idag har jag gått över tiden med 6 dagar jämtemot förra månaden. Jag är inne på dag 41 nu och fortfarande ingen mens i sikte.

Jag gjorde ett gravtest igår men det visade negativt.

Är det någon annan som har slutat med p-piller som upplevt att mensen ?försvinner? igen efter åtta månader?

Jag kan tillägga att vi försöker bli med barn så allra helst hoppas jag på ett plus istället för mens :)

Jag tog ur min spiral förra året. Hade oregelbunden mens i 6 månader typ. Både några jätte korta cykler i början och sedan hade jag några långa på 41-45 dagar.

Nu är cykeln hyfsat regelbunden på 25-27 dagar. Men svajar lite mer än innan spiralen fortfarande.

Jag vet inte varför egentligen. Om jag kanske inte hade ägglossning på de långa Cyklerna, eller om den bara var väldigt sen.

Hoppas det är för att du är gravid som den inte kommer. :)
  • LD2018
    AngelicaB skrev 2018-09-24 07:05:38 följande:

Hoppas gärn in hör! Hej allihopa :D Härligt att läsa om alla här som varit sena och sedan plussat sent! Jag går in på dag 31 idag, har alltid haft en cykel på 27-28 dagar. Detta är skumt. Bara neg tester har gjorts.. :/ Testade idag och här kommer resultatet. Någon som ev ser nått? (Vet att kvaliten blir kass när man laddar upp). Hoppas alla här inne får sitt plus snart!

Hur ser testet ut torkat? Tyckte mig se något svagt :)
  • Hannaw03

Gjorde ett gravtest idag, dock inte morgonurin. Men det visar fortfarande negativt. Blir tokig!

• Viccyy

För mig har inte mensen dykt upp ännu!

Slutade med p piller 5 augusti piller mensen kom såklart som vanligt 3 dagar efter!

Men nu ingen mens, är 7 veckor sen!

Tog gravtest för några veckor sen det va negativt! Är det möjligt att bli gravid även fast man inte fått mensen ännu? Har haft smärtor, precis som mensvärk fast lite starkare, trott att det kanske kunde vara ÄL så testade för det men enligt testet så var det inte ÄL!

Behöver jag ta gravtest igen?

Jag har ätit p piller i 10 år (börja när jag va 15 nu är jag 25) hört att det kan ta tid för kroppen att återhämta sig efter en sån lång tid?!

Jag och min man är redo för barn då vi varit ett par i 8 år och gifta 1 år!

Men eftersom jag bara va 15år när jag började med p piller så kan jag inte så mkt om hur kroppen är utan p piller!

Snälla hjälp mig i hur man lär känna sin kropp!

• LD2018
    Viccyy skrev 2018-09-26 14:24:41 följande:

För mig har inte mensen dykt upp ännu!

Slutade med p piller 5 augusti piller mensen kom såklart som vanligt 3 dagar efter!

Men nu ingen mens, är 7 veckor sen!

Tog gravtest för några veckor sen det va negativt! Är det möjligt att bli gravid även fast man inte fått mensen ännu? Har haft smärtor, precis som mensvärk fast lite starkare, trott att det kanske kunde vara ÄL så testade för det men enligt testet så var det inte ÄL!

Behöver jag ta gravtest igen?

Jag har ätit p piller i 10 år (börja när jag va 15 nu är jag 25) hört att det kan ta tid för kroppen att återhämta sig efter en sån lång tid?!

Jag och min man är redo för barn då vi varit ett par i 8 år och gifta 1 år!

Men eftersom jag bara va 15år när jag började med p piller så kan jag inte så mkt om hur kroppen är utan p piller!

Snälla hjälp mig i hur man lär känna sin kropp!

Hej! Jag är ingen expert, men har läst många trådar där flera personer beskriver denna situation efter pillerstopp. Alltså att deras mens kommit igång 1 gång för att sedan försvinna utan förklaring?

Men, visst kan man väl bli gravid utan mens? Så länge du har ÄL så borde det ju gå hur bra som helst? :) som sagt. Ingen expert, hade nog kontaktat gyn och hört med dom! Lycka till!
  • Viccyy

Tack så mycket för svar!

Jag tänkte ta ett till gravtest och om det visar negativt(vilket jag tror) så kontaktar jag gyn!

Men kan man ha ÄL utan att få mens sen?

• Sompa
    Hannaw03 skrev 2018-09-24 18:54:05 följande:

Gjorde ett gravtest idag, dock inte morgonurin. Men det visar fortfarande negativt. Blir tokig!

Hej, trådstartaren här!

Kan ge dig lite hopp och berätta att jag nu har plussat på dag 69. Ha tålamod!
  • Anonym (Emmie)
    Sompa skrev 2018-09-29 08:38:02 följande:

Hej, trådstartaren här!

Grattis!!! Kul att höra. :)
  • Hannaw03
    Sompa skrev 2018-09-29 08:38:02 följande:

Hej, trådstartaren här!

Åh stort grattis!! :)

Ja den har fortfarande inte kommit så kan ju kanske vara något! Jag får stå ut helt enkelt. :)
  • Hannaw03

Hej igen!

Mensen har fortfarande inte kommit. Är på dag 56, BIM+22. Gjort gravtest senast i imorse som visade neg.

Har ömma bröstvårtor sedan ett tag tillbaka och inatt fick jag efter jag kissat en fruktansvärd smärta i nederdelen av magen (vid livmodern). Visste inte vad jag skulle göra.

Min senaste mens jag hade var 13 augusti och varade i 5 dagar. Vet inte riktigt vad det är som försiggår i min kropp.

Svar på tråden Sen mens, negativt gravtest