hej!
Mig vetligen så har det VARIT skadligt för gravida att färga håret. FÖRR NÄR hårfärgining för HEMMA bruk först lanserades för att den produkten då innehöll stora mängder amoniak. och andra mkt starka frätande kemikalier.
NU 30- 40 år senare är den produkten förfinad, mer rensad och vissa innehåller inte amoniak längre och man har inom branchen försökt producera mindre " frätande och skadliga produkter"
så, vad vi hör idag är en kvarleva från den tiden. att färga håret idag är inte bevisligen skadligt och jag har inte hört någon någonsin om att dem skulle förlorat sitt barn eller skadat sitt barn pga av att mamman färgat håret. dessutom borde inte det med dagens alla varingstexter dessutom stå på produkten att gravida får inte använda den produkten för att det Kan vara skadligt?? Om den nu var SÅ skadlig?
i alla fall, så kolla upp lite olika märken, kanske googla vad dom innehåller och sedan gör som jag gjorde, låt en vän eller din gubbe hjälpa dig med hår färgningen så du inte behöver vända in andningen innåt och därmed kanske andas lite mer ångor. sedan slipper du göra de själv :P
aNAY WAYs ha en fantastisk bröllopsdag!!