• Anonym (Wawa)

Mamma 14 i scerige

Hej

Jag är inte född i Sverige men jag flyttade hit som baby. Nu frågar jag åt en kusin. Min kusin ska flytta hit med sin man och hans mamma,bror. Det är mannens pappa som bor här redan och dom ska bo hos honom.

Hon är bara 14 och hennes man är 17. De är gifta och de har ett barn. En liten baby. Nu undrar jag hur det blir när dom kommer? Mina föräldrar säger att de kommer bo tillsammans i en lägenhet. Men jag är rädd att socialen kommer vilja ta hennes bebis för att hon är 14 år. Hennes föräldrar bor i hemlandet och kan inte flytta hit. Kan hennes mans föräldrar bli fosterfamilj åt dom? Hon kan inte svenska och kan inte bo själv.

• Svar på tråden Mamma 14 i scerige
  • Anonym (Lila)

Vem ska försörja allihop?

Hennes mans pappa?

• Anonym (H)
    Anonym (Lila) skrev 2018-09-04 20:52:30 följande:

Vem ska försörja allihop?

Hennes mans pappa?

Nej Sverige antagligen.
  • Anonym (B)

Hoppas någon på socialtjänsten ingriper. Tragiskt nog är alla myndigheter så rädda att lägga sig i familjeangelägenheter när det är en annan kultur inblandat. 

• Anonym (Lila)
    Anonym (H) skrev 2018-09-04 21:19:00 följande:

Nej Sverige antagligen.

Om man ska ta hit folk så brukar migrationsverket ha vissa krav på att man har tillräckligt stor bostad och kan försörja personen man tar hit.

Alltså borde svärfar försörja dem. Hoppas innerligt att inte staten ska stå för kalaset.
  • Anonym (H)
    Anonym (Lila) skrev 2018-09-04 23:30:53 följande:

Om man ska ta hit folk så brukar migrationsverket ha vissa krav på att man har tillräckligt stor bostad och kan försörja personen man tar hit.

Alltså borde svärfar försörja dem. Hoppas innerligt att inte staten ska stå för kalaset.

De brukar ofta stå så fint när det handlar om anhöriginvandring att dom ska försörja dom anhöriga osv. Men sanningen är ju att när dom fått uppehållstillstånd kan dom börja kräva saker av Sverige, bidrag och boenden. Så i slutänden är det vi som betalar för det.
  • Anonym (Lila)
    Anonym (H) skrev 2018-09-04 23:44:00 följande:

De brukar ofta stå så fint när det handlar om anhöriginvandring att dom ska försörja dom anhöriga osv. Men sanningen är ju att när dom fått uppehållstillstånd kan dom börja kräva saker av Sverige, bidrag och boenden. Så i slutänden är det vi som betalar för det.

Jo, det är sant!
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Lila) skrev 2018-09-04 23:30:53 följande:

Om du är beviljad flyktingstatus så finns inga krav på varesig försörjning eller
    bostad.  Du och jag betalar samt att det fins en lag på att kommunen måste fixa bostad. Spelar ingen roll om du anhöriginvandrar dina 3 fruar med respektive barn
    alla har rätt till bostad och försörjning.
  • sextiotalist
    Anonym (Micke) skrev 2018-09-05 09:21:29 följande:
    Om du är beviljad flyktingstatus så finns inga krav på varesig försörjning eller
    bostad.  Du och jag betalar samt att det fins en lag på att kommunen måste fixa bostad. Spelar ingen roll om du anhöriginvandrar dina 3 fruar med respektive barn
    alla har rätt till bostad och försörjning.
    Inte lika självklart längre, möjligheten att kunna försörja sina anhöriga är tydligen skärpt

https://www.expressen.se/gt/asmaa-saknar-a-kassa-kan-inte-aterforenas-med-sina-barn-/

• Anonym (S)
    Anonym (H) skrev 2018-09-03 15:46:16 följande:

Barn ska inte ha barn.

Nej men nu finns redan barnet och där de kommer ifrån kanske det inte är så otroligt konstigt att få barn i den åldern. Att barnet skulle må bättre av att bli fråntagen sina föräldrar är ju inte alls självklart bara för att någon sdtönt på fl tycker det.
  • Anonym (H)
    Anonym (S) skrev 2018-09-05 10:54:50 följande:

Nej men nu finns redan barnet och där de kommer ifrån kanske det inte är så otroligt konstigt att få barn i den åldern. Att barnet skulle må bättre av att bli fråntagen sina föräldrar är ju inte alls självklart bara för att någon sdtönt på fl tycker det.

Vem har sagt att jag röstar på SD? Jag anser inte att svenska barn ska ha barn heller, så vilket parti röstar jag på då? Du får inte ihop det särskilt då längre va? Ta dina förutfattade meningar o knip igen kakintaget.
  • sextiotalist
    Anonym (S) skrev 2018-09-05 10:54:50 följande:
    Om ts kusin, mot all förmodan, skulle få möjlighet att komma till Sverige (pappan måste ha en bra inkomst om han ska kunna försörja tre personen, förutom sig själv och ett boende som tillåter så många) så är det inte alls säkert att de unga tu får bo under samma tak, men barnet stannar nog hos mamman.

Så ts, om din fråga är seriös, så kolla upp reglerna.
Svar på tråden Mamma 14 i scerige