• fizzypop

gillar inte att jobba

jag vill vara ledig hela tiden jag mår dåligt psykiskt av att jobba, ibland får jag intrycket av att människor älskar att jobba...
    hur kan man göra det???
    jag har haft olika jobb och mått lika dåligt på alla arbetsplatser.

• Svar på tråden gillar inte att jobba
  • villbusa
    fizzypop skrev 2018-09-03 13:04:04 följande:

jag vill vara ledig hela tiden jag mår dåligt psykiskt av att jobba, ibland får jag intrycket av att människor älskar att jobba...

hur kan man göra det???

jag har haft olika jobb och mått lika dåligt på alla arbetsplatser.

Jag tycker inte heller arbete alltid är så kul. Men det ger mig möjlighet att välja hur jag vill leva och bo. Det ger mig ekonomiska resurser för en aktiv o meningsfull fritid för mig o min familj. Idrott friluftsliv båt fiske camping etc.

Jag känner oxå en viss stolthet över att mitt arbete bidrar till samhället... skattepengar som bygger välfärd sjukvård o skola till exempel.

Är man ekonomiskt oberoende kan man kanske unna sig lyxen att driva omkring utan att arbeta. Men vill man ha valmöjligheter o kanske lite extra guldkant på tillvaron ibland behöver man ju pengar. Hur tänker du dig ett bra liv utan arbete? Inkomst?

Jag älskar oxå att vara ledig... då har jag valt att hitta en arbetsplats där jag kan arbeta hårt under långa pass o i almanackan ha fler dagar ledigt än jag arbetar.

Jag älskar inte att jobba långa nätter... julhelgen nyår midsommar etc. Det kan vara väldigt tungt o tråkigt i perioder. Men det ger mig mycket ledighet och ganska mycket frihet att göra vad jag vill på min fritid.

Man får kanske bita i det sura äpplet... o göra valet.. fattig som en kyrkråtta utan arbete... eller jobba hårt o använda resurserna till något som känns meningsfullt.
  • GGN

Jag undrar också hur många yrken du testat och hur länge du varit på varje arbetsplats.

Undrar också hur du försörjer dig?

• fizzypop
    GGN skrev 2018-09-09 15:44:52 följande:

Jag undrar också hur många yrken du testat och hur länge du varit på varje arbetsplats.

Undrar också hur du försörjer dig?

varför undrar du det? så du kan klaga på sättet jag försörjer mig?
    det är bara skit
  • GGN
    fizzypop skrev 2018-09-10 21:15:59 följande:

varför undrar du det? så du kan klaga på sättet jag försörjer mig?

det är bara skit

Så det är nåt att klaga på?
  • Feminina

Har du varit i kontakt med psykiatrin? Om du  har svårt att passa in i de flesta arbeten, och att komma in i gemenskapen så finns det möjlighet att det ligger en diagnos bakom. Har en son med asperger som har upplevt liknande (fast i skolan på t.ex. grupparbeten), han var inte lika snabb på att förstå och arbeta som andra vilket gjorde att han blev utskälld och utstött.

Vi fick slutligen hjälp och han fick börja en skola med likasinnade. Han har oerhört svårt för ansvar och ökade krav vilket innebär att allting måste tas i hans takt.

Hur har det varit i skolan för dig? 

Om du inte tror att det ligger en diagnos bakom kanske det är dags att utbilda sig vidare, eller söka dig till andra typer av yrken som passar dig bättre. Om du brinner för ett yrke finns det större möjligheter att du passar in i gemenskapen.

• Decx

Arbete är ett onödigt ont, tyvärr. Skulle inte arbeta en minut till om jag blev ekonomiskt oberoende.

Arbeta med ett fritidsintresse är det bästa sättet att döda intresset på, för mej då. Fast funkar ju bra för en del.

• fizzypop
    GGN skrev 2018-09-10 21:29:54 följande:
    Så det är nåt att klaga på?
    där ser du, du ville bara klaga!
  • GGN
    fizzypop skrev 2018-09-10 21:42:16 följande:

där ser du, du ville bara klaga!

Om du lever på våra skattepengar- ja. Om du lever på en partner, förälder eller annan- nej. Då kan du ju bara fortsätta så.
  • fizzypop
    GGN skrev 2018-09-10 22:08:46 följande:
    Om du lever på våra skattepengar- ja. Om du lever på en partner, förälder eller annan- nej. Då kan du ju bara fortsätta så.
    för annars dödar du mig eller vadå
  • villbusa
    fizzypop skrev 2018-09-10 22:21:27 följande:

Nej men vi kräker lite på parasiter som lever på andras ansträngningar. Det är många som har tuffa o slitiga arbeten med dålig arbetsmiljö som ändå kämpar på för att få ihop till mat o hyra. Att vissa snyltare viker ner sig så fort det tar emot lite är respektlöst mot alla de som kämpar varje dag!

Jag är stolt försvarare av våra tryggghetssystem som a-kassa sjukförsäkring försörjningsstöd etc. Men jag vill inte se en skattekrona gå till lodisar som bara vill vara lediga... tvi fan!!
  • GGN
    fizzypop skrev 2018-09-10 22:21:27 följande:

Ja. Precis så.
Svar på tråden gillar inte att jobba