• Anonym (Camilla)

Jag söker kontakt

Hej på er, 

Den 1 oktober har vi fått nytt boende. Vi kommer inte att flytta på barnen i första taget utan det är jag och min sambo som får packa väskan varje vecka. Detta för att göra övergången så smidig som möjligt för barnen dvs vi behåller huset så länge. 

Någon som har gjort på samma sätt, att det är föräldrarna som flyttar på sig? Hur gick det? Hur lång tid tar det för en mamma/pappa att landa i det nya livet utan barnen?

Är inte stark nog att berätta för mina vänner att vi ska separera utan går med allt inombords, är det bra? , Jag skriver av mig  här om ni vill läsa om mitt just nu "inte så roliga liv" : https://nouw.com/camsar/profile  

// Camilla  

• Svar på tråden Jag söker kontakt
  • Anonym (ttt)

Yes, vi gjorde så. I april det året fick vi tillträde till en lägenhet och då valde vi att göra som ni tills sommarlovet kom så att barnen slapp få en massa förändringar medan skolan pågick. De var med till den andra lägenheten, visste att det skulle bli pappas lägenhet när sommaren kom. När det närmade sig var de där och fick bestämma lite om sitt rum osv. Det gick bra, och vi var ju inställda på detta sedan ett tag innan vi fick tillträde. Det var nära mellan våra hushåll så om någon hade glömt något gick det bra att komma och hämta. 

Varför går du med allt inombords? Är det för att du tror att ni ska bli ihop igen? 

Om inget annat kommer ju folk fatta när ni börjar bo varannan vecka? Du kommer må mycket bättre om du har någon att prata med. 

• Anonym (Camilla)

Tack för ditt svar, uppskattar det!

Men hur tog barnen det i början? Tycker du att det var en smidig övergång att göra på detta sätt?

Har sedan en annan fråga gällande ekonomin. Min sambo tycker att vi fortfarande ska ha allt gemensamt fram tills att vi säljer huset, vad gjorde ni?

• Anonym (ttt)
    Anonym (Camilla) skrev 2018-09-10 09:05:49 följande:

Tack för ditt svar, uppskattar det!

Men hur tog barnen det i början? Tycker du att det var en smidig övergång att göra på detta sätt?

Har sedan en annan fråga gällande ekonomin. Min sambo tycker att vi fortfarande ska ha allt gemensamt fram tills att vi säljer huset, vad gjorde ni?

Barnen tog det väldigt bra, inga problem alls egentligen. De bodde ju "hemma" och vi vuxna kom och gick. Det har alltid varit så hos oss att båda föräldrarna har funkat lika bra och inget av barnen har varit mer mammig eller pappig. 

Vi hade hyreslägenhet som jag bodde kvar i och han skulle ha den nya. Så länge vi bodde varannan vecka fortsatte vi att betala tillsammans, det var ju bara att lägga in hyresavin + el osv, för den nya lgh också, men så fort datumet kom för att barnen skulle börja bo varannan vecka och vi vuxna slutade, så delades räkningarna upp. 

Ska ni alltså båda flytta ur huset och det ska säljas? Ni bor varannan vecka i huset men har varsitt eget nytt boende? Då tänker jag att man betalar för sitt nya + sin del av det gamla, tills ni har sålt huset. 
Svar på tråden Jag söker kontakt